30 dagen challenge houding en zit, wie doet er nog meer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:29

Ik doe ook mee! Wij gaan aan de slag met het in balans doorzitten zonder mijn onderrug te spannen, en daarnaast het rechtop zitten ipv voorover kiepen, schouders ontspannen en been lang houden. Wat volgens allemaal te maken heeft met buikspieren gebruiken ipv bovenbenen klemmen :)

Eerste filmpje was inderdaad wat weinig informatief, maar misschien ook gewoon doordat het een aanloop naar de rest vd week is? Anyhow, we zullen zien :) Vanavond maar eens even wat filmen.

Imre

Re: 30 dagen challenge houding en zit, wie doet er nog meer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:33

Ik heb me ook aangemeld, vooral omdat ik als Centered Riding instructeur benieuwd ben naar hoe zij bepaalde dingen uit zal leggen. :j Ik hoop inderdaad ook dat er bij de volgende filmpjes meer uitleg zal zijn over hoe je die verbetering kan bereiken.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:05

Ik heb mij ook aangemeld!
Altijd interessant en elke gelegenheid om iets te leren moet je aangrijpen, vind ik.

Het eerste filmpje vond ik weinig informatief, meer een constatering. Je kan wel duidelijk zien wat er mis gaat, maar wat er niet goed gaat weten we meestal zelf wel. Hoe draai je het om. Maar misschien was dit filmpje juist om je bewust te worden van de fouten voor degene die dat dus nog niet wisten.
Ik ben benieuwd naar de rest.

Skaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:09

Ik heb me ook opgegeven. Leuk initiatief! Ik ben benieuwd naar de uitleg bij verschillende 'problemen'.
Helaas heb ik het eerste filmpje nog niet ontvangen.. Hoop dat ik hem straks alsnog ontvang!

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:11

klinkt leerzaam, heb mij aangemeld! *D

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:15

Ik heb me aangemeld!

ChristaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 16:40

Ik heb net mijn man laten filmen. Ik moet het allemaal nog terug kijken. Ik weet niet of ik het straks openbaar durf te zetten, maar anders is het zeker voor mijzelf en goede vergelijking. Misschien dat ik het wel doe als je na 30 dagen goed verschil ziet.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:59

Net het eerste filmpje gekeken en ik vond hem ook wel tegenvallen.
Er had wel iets meer uitleg bij gekund van: 'zie je bij de fout dat... als je bij de goed kijkt, zie je dat dat veel minder/helemaal niet is'

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:00

Ik heb het 1e filmpje bekeken en ik heb vanavond les. Ik zie duidelijk verschil in het goed en fout. Ga vanavond ook even vragen of mn juf me ff wil filmen lijkt me wel leuk namelijk.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:04

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:48

Ik heb de video helaas nog niet ontvangen! Ben benieuwd of ik morgen nog wat krijg..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:10

Ik snap het verschil maar vind het filmpje inhoudelijk verder nogal magertjes eigenlijk. Maar goed waarschijnlijk zijn de volgende filmpjes beter.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:40

Peelie schreef:
Voor wie het interessant vind, ik heb filmpjes van afgelopen zaterdag.

[RIJ-ITP] No More Mister Nice Guy L2 wedstrijd. 2x 1e plaats

Ik vind dat het erg duidelijk Is waar ik aan moet werken en hoop dat dit ook beter gaat in de nabije toekomst tav de M1 die er aan komt.

Ik heb gereageerd :) ! Wellicht niet de gewenste maar wel een eerlijke en oprechte post!

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:44

Ik heb me aangemeld! :) Ik wil graag het volgende verbeteren:

-'Stiller' zitten in galop
-Benen stiller
-Rechtop blijven zitten
-Houding van mijn voeten verbeteren

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:49

Ook ik heb me aangemeld! Lijkt me onwijs leerzaam.
Ik ben al enorm bezig met ruiterfitheid, balans en core stability.
Dwz, ik hoepel 2/3 x per week een half uur, train op een bal, op een balkussen en een balansbord. Daarnaast word ik begeleid door de flexchair.

Waar ik aan wil werken is het volledig recht komen te zitten. Ik knik nu nog altijd een beetje in, net boven mijn heup op links en dat laatste stukje wil ik ook wegwerken!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:02

Hier heb ik mijn doel bijgesteld... blijven zitten .. pfttt al de tweede keer dat ik er af vloog , hahaha
Ik denk niet dat ze tips geven in filmpje hoe je een 360 uit kan zitten ?
Meneer geeft een enorme bok en dan gaat hij rennen ( denk ik want het gaat zo snel en plotseling ) En dan draait hij dus zonder af te remmen om zijn as, en niet naar de binnekant van de bak.. maar naar het hek toe.. resultaat een blauw bovenbeen van de bakrand x0x soepkip is het.. en deze keer schrok hij dus echt niet ! lol Hopelijk gaat het snel wat verminderen dat onverspelbare van hem , gek puppie paard

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:16

Doubtless schreef:
Peelie schreef:
Voor wie het interessant vind, ik heb filmpjes van afgelopen zaterdag.

[RIJ-ITP] No More Mister Nice Guy L2 wedstrijd. 2x 1e plaats

Ik vind dat het erg duidelijk Is waar ik aan moet werken en hoop dat dit ook beter gaat in de nabije toekomst tav de M1 die er aan komt.

Ik heb gereageerd :) ! Wellicht niet de gewenste maar wel een eerlijke en oprechte post!

Dan is het ook gelijk duidelijk waarom ik hier aan mee doe.

Ik wil beter zitten en rijden. Minder hulpen, zeker op wedstrijd

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:38

ittheclown schreef:
Hier heb ik mijn doel bijgesteld... blijven zitten .. pfttt al de tweede keer dat ik er af vloog , hahaha
Meneer geeft een enorme bok en dan gaat hij rennen ( denk ik want het gaat zo snel en plotseling ) En dan draait hij dus zonder af te remmen om zijn as, en niet naar de binnekant van de bak.. maar naar het hek toe.. resultaat een blauw bovenbeen van de bakrand x0x soepkip is het.. en deze keer schrok hij dus echt niet ! lol Hopelijk gaat het snel wat verminderen dat onverspelbare van hem , gek puppie paard

:(:) hopelijk niet te stijf!

Blijven zitten is momenteel ook mijn eerst gestelde doel. Ben nog aan het revalideren van mijn val 5 weken geleden. Over een paar weken hoop ik ook weer te rijden.

Mijn werkpunten weet ik eigenlijk niet zo goed. :o
Op mijn oudste merrie kan ik moeilijk blijven zitten, aangezien zijn hoog opgooit.
Met de jongste weet ik het eigenlijk niet. Ik ga mezelf ook laten filmen, zodat ik bewuster wordt van mijn zit.

ChristaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 20:40

leonie87 schreef:
Dwz, ik hoepel 2/3 x per week een half uur, train op een bal, op een balkussen en een balansbord. Daarnaast word ik begeleid door de flexchair.

Waar ik aan wil werken is het volledig recht komen te zitten. Ik knik nu nog altijd een beetje in, net boven mijn heup op links en dat laatste stukje wil ik ook wegwerken!

Zo dat is nog eens fanatiek. Zo'n balansbord heb ik ook. Daar sta ik dan op met het tandenpoetsen :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:01

Coberlina schreef:
ittheclown schreef:

:(:) hopelijk niet te stijf!

Blijven zitten is momenteel ook mijn eerst gestelde doel. Ben nog aan het revalideren van mijn val 5 weken geleden. Over een paar weken hoop ik ook weer te rijden.
.

Hahah de stijfheid valt gelukkig wel mee alleen heb ik met mijn bovenbeen of de bakrand palen geraakt of op een of andere manier mijn stijgbeugel ofzo heb een enorme bloeduitstorting lol. Verder lijk ik ''beter'' te zijn gevallen dan vorige week. die van ons gooit niet echt heel hoog op.. maar is enorm en heeft giga veel power.. daarbij kan hij vertikaal de handstand doen en op een 1euro centje omdraaien.. dus tja ;p

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:55

ChristaB schreef:
leonie87 schreef:

Zo dat is nog eens fanatiek. Zo'n balansbord heb ik ook. Daar sta ik dan op met het tandenpoetsen :)

haha dat is nog eens goede! Zo doe je elke dag sowieso 4 minuten :P

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:57

Wow fanatiek leonie! Ik heb net gefilmd en mn schouders/rug is echt drama maar zo is mn houding in het dagelijks leven ook. Vroeger zeiden ze ook altijd tegen mij dat als ik zo door ging ik dan zo'n bochel op mn rug kreeg.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:00

@ marjolein: Goede tip kan zijn, koop eens tape (gewoon om eigenlijk je enkel ofzo in te tapen) en laat iemand een rechte lijn naast je ruggegraat leggen vanaf je schouders tot halverwege je rug, een kruis kan ook maar word al snel verkeerd gelegd door een amateur.
Je kan er ook zelf een in je zij plakken(altijd beide kanten doen). Je voelt dan aan met het tape beter aan wat je aan het doen ben de hele dag door.
Belangrijk is dat je maar 1 plek tegelijk taped, anders word het te zwaar. Het tape kan gerust 3/4 dagen blijven zitten! Zo corrigeer je de hele dag :D Je kunt nl op je paard niet oplossen wat je de andere 23 uur fout doet. Ik spreek uit ervaring :P

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:13

Ik doe ook mee met de challenge!
verbeterpunten:
- ellebogen aan mijn lichaam houden bij het doorzitten
- niet knakken in mijn polsen(gebeurt soms)
- vooruit kijken ipv naar mijn knappe pony <3
- onderbenen wiebelen nog teveel
- niet teveel uit het zadel komen bij het lichtrijden

Best wat verbeterpunten! Ik heb een kort filmpje van mij met Luna, maar dat is alleen een stukje draf waarbij ik lichtrij. Ik wil het filmpje niet openbaar zetten, maar ik wil best via pb een linkje sturen naar het filmpje :j

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:34

Dat is een goede tip leonie dankjewel! Dat ga ik eens proberen!