Paard 'draait' ineens door buiten, levensgevaarlijk!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 07:11

Misschien kan je de noodrem proberen dus aan een teugel trekken en het paard een rondje laten draaien om de controle terug te krijgen.

mijnoe213

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 07:59

Een herkenbaar verhaal. Mijn verzorgpony rijd zo ongeveer haar hele leven al buiten. Op de heen weg is er niks aan de hand, heerlijk paard om op te rijden. Maar wanneer we omkeren...... Schrikt ze zelfs van fietsers! Ik ben gaan wandelen, wandelen en nog eens wandelen. Aan de hand doet ze het namelijk ook. Elke keer halt/volte draaien, ook bij spannende situatie's zoals honden. Elke keer als ze stil stond heeel overdreven belonen. Bij mij gaat het steeds beter, ook onder het zadel.

Bij mijn verzorgpony is het denk een soort verlatings angst, ze wil graag terug naar haar vriendinnetje. Zodra ik met haar vriendinntje samen op pad ga is er namelijk niks aan de hand.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:59

anoniem_girl schreef:
Misschien kan je de noodrem proberen dus aan een teugel trekken en het paard een rondje laten draaien om de controle terug te krijgen.

Levensgevaarlijk bij dit soort paarden. Die laten zich niet op deze manier overrompelen, je zult dan gegarandeerd aan het kortste eind trekken.