Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
prugelpiet schreef:Ik loop nu tegen een probleem aan, waar ik me zelf erg aan stoor. Mijn ellebogen trek ik te ver naar achteren. Ik heb niet het idee dat ik een paard in zijn mond zit te trekken, maar springfoto's zien er altijd zo stom uitProbeer ik mijn armen meer naar voren te doen, gaan de teugels te los
![]()
Iemand tips? Mijn instructrice zegt er niet veel van, dus het zal niet vreselijk zijn, maar ik vind het zelf gewoon erg vervelend.
mamamier schreef:Blijven ademhalen moesten we mijn dochter altijd zeggen. Die haalde gewoon het hele parcours geen adem waardoor ze met een knalpaars hoofd het parcours uitkwam. Nu praat ze onderweg tegen haar pony: "braaf jongen en nu naar 2, let op dit is een dubbel of er komt een bochtje aan he". Dat soort dingen. Klinkt zo schattig en het werkt ook nog! Ze ademt en ze moedigt zichzelf en pony hierdoor aan.
Joolien schreef:prugelpiet schreef:Ik loop nu tegen een probleem aan, waar ik me zelf erg aan stoor. Mijn ellebogen trek ik te ver naar achteren. Ik heb niet het idee dat ik een paard in zijn mond zit te trekken, maar springfoto's zien er altijd zo stom uitProbeer ik mijn armen meer naar voren te doen, gaan de teugels te los
![]()
Iemand tips? Mijn instructrice zegt er niet veel van, dus het zal niet vreselijk zijn, maar ik vind het zelf gewoon erg vervelend.
Waarschijnlijk een balansprobleem. Ga werken aan je verlichte zit, ook tijdens het dresuuurrijden. Zo krijg je meer balans.
nicole_floor schreef:mamamier schreef:Blijven ademhalen moesten we mijn dochter altijd zeggen. Die haalde gewoon het hele parcours geen adem waardoor ze met een knalpaars hoofd het parcours uitkwam. Nu praat ze onderweg tegen haar pony: "braaf jongen en nu naar 2, let op dit is een dubbel of er komt een bochtje aan he". Dat soort dingen. Klinkt zo schattig en het werkt ook nog! Ze ademt en ze moedigt zichzelf en pony hierdoor aan.
Ik had dit ook altijd resultaat was buiten adem en kokhalzend de ring uit. Blijven praten helpt inderdaad echt goed. Of ga maar een liedje zingen zeiden ze altijd tegen mij.