Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:57

'navond... Ben hier druk bezig om een poging te doen om de filmpjes die manlief gemaakt heeft van de telefoon te uploaden naar de pc maar niets wil lukken grrrrrrrr dus die houden jullie te goed, Michel had ook nog foto's gemaakt maar er zat geen geheugenkaart in de camera.... :o?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:13

Ben benieuwd naar de filmpjes.

Da´s een behoorlijk blonde camera dan, als die het niet even meldt dat er geen geheugenkaart in zit om vervolgens gewoon te weigeren.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 09:52

Weeeehhhhhh... |(

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:16

Ja, precies :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 13:40

En wat staat er dan eigenlijk op die filmpjes, iets nieuws (?) a.s. maandag kom ik zelf al die kant op?

Ze kan dan zeker nog niet mee naar huis, whahaha?!?

We moeten nog wel even overleggen wat we doen met de hoefsmid, CrazyCactus, want die zal al weer nodig zijn gedurende de periode dat ze daar bij jou staat, had ik me bedacht.
Ze is 25 juni voor 't laatst bekapt. Mijn eigen hoefsmid zou 29 augustus in de namiddag zelf kunnen komen (want moet dan geloof ik in Musselkanaal zijn).
Moet ik 'm zo snel mogelijk laten weten, ook voor de tijdsafspraak etc.

Wat is jouw gedachtengang in deze of hebben we het daar maandag over?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:45

Ik zal ff kijken, vind eigenlijk dat ze nog wel netjes op d'r voeten staat. Ze staat hier op zand dus dat slijt wel wat.
Op zich niet echt bijzondere filmpjes (aan de longe) maar denk dat onze volgers het wel leuk zullen vinden ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:01

Whooo, wat een snelle reactie weer, CC. Ja, nu nog wel (die voetjes) , maar 29 augustus zal dat denkelijk wat minder fraai zijn geworden. ze moet ook wel goed aan de wat kortere kant worden bijgehouden, omdat ze dus die incidenteel hakende knie heeft (had?).
En zeker met september er bij wordt dat natuurlijk veel te lang.
Ik zit in de zomer meestal op 8 weken er tussen, bij Jaopie zowel als Khava.
Nu ja, dat bespreken dan maandag misschien nog wel even.

Dat die volgers het wel leuk zullen vinden, die filmpjes... ja dat zal wel... maar ik ben ook een volger! Nog net geen stalker hahaha....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:25

Nou Terpentijn ik heb dr gister gezien. Wat een leuk dier is het :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:35

Citaat:
* buigt het hoofd onder de armen, lange haren zwieren over tafel, en vanonder het bruine haar, met grijs gesierde wortels, klinkt een hart verscheurend snikken. af en toe kantelt het hoofd zich en schitteren diepblauwe ogen tussen al dat bruin door om te kijken of haar tranen ook enig effect hebben*

:D :D Gewelidg! Hi Elena, heb je er al eens aan gedacht om een roman te gaan schrijven? Volgens mij kun je dat best. De cursieve tekst is erg poëtisch hoor!

Fijn dat alles goed gaat CrazyCactus. Ben benieuwd naar de ervaring a.s. maandag Terpetijn.

thanks..

ik heb een tijdje in een chat gezeten die om creative writing ging (ja ook nog in het engels).. dat waren dan geen 'schrijfopdrachten' of voorleesfestijn.. maar vergroten door te doen.. dus in 'kletsen', maar ook gewoon alles beschrijven wat je doet, zo kleurrijk mogelijk.. Ik heb wat sites zitten bestuderen over synoniemen en dergelijken.. want op hoeveel manieren kun je 'kijken' beschrijven.. kon op een gegeven moment zelfs een verhalende dans schrijven (dus in tekst een dans uitbeelden)

ik kan wel dichten (zolang ik mij niet aan dichtregels hoef te houden) en korte 'humoristische' verhalen schrijven.. Boek, getracht, maar daar loop ik op vast haha.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 15:41

Watte? Jij wel, he, @Rina... ( pa loopt lichtelijk groen aan)...

Enne... je hoeft het niet zo nadrukkelijk in te wrijven hoe LEUK Khavanna wel niet is... (loopt nu donkergroen aan).

En zeker ook weer geen foto's gemaakt he? (stoom begint uit oren te komen)

Maandag neem ik ook mijn camera mee natuurlijk om wat foto's te maken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:27

_O- <<) :') Maar ik had dr nog niet eerder gezien. Marion en ik waren gister even op pad, en toen ik dr thuis afgezet heb zijn we, als altijd, even langs de paarden gelopen. Ik heb dr dus nog niet onder het zadel gezien hoor ;) Gewoon op de paddoc. En nee ik had dus geen camera bij me.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 11:43

Nou, ik kijk steeds even, maar die gemaakte longe-filmpjes zijn denkelijk door de warmte gesmolten.... want verschijnen hier maar niet.

Vandaag weer zo'n snikhete (mid)dag verwacht.... ik ga morgenochtend vroeg wel weer met Jaopie rijden, want dit is niet leuk meer, 27 graden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:50

Leuk topic, erg gezellig en grappig hihi := . Ik lees nu al een tijdje mee en geniet ervan. Khava is echt prachtig Terpentijn!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 12:26

Ja, Khavanna is een hele rare kruising eigenlijk, haar moeder is voor zover mij bekend een kruising tussen een Haflinger en iets van een Fries, die is ook helemaal zwart, en haar vader is een KWPN-er, een bonte tuiger.
Maak daar maar eens iets van!

Of ze zo prachtig is weet ik niet, het prachtigste aan haar is volgens mij toch haar karakter, want ze is van veulen af aan al reuze aanhankelijk, nieuwsgierig op een leuke manier (niet opdringerig), en volgens mij is ze ook wel vrij leergierig en slim.
Dat laatste zal ongetwijfeld Crazycactus (Marion) nu beter kunnen inschatten, omdat die immers met haar aan het werk is.

Ze kan er wel top en luxueus uitzien, vooral in de zomer, dan glimt ze aan alle kanten en als ze dan gepoetst is en mooi bijgetoiletteerd (oren bijgeknipt, kinnebak strak), wat ik heel vaak deed (bij Jaopie trouwens ook) is ze met d'r witte onderbenen en paar witte vlekken wel een aantrekkelijk dametje.
Je verwart haar ook niet met een ruin of zo, dat zie je meteen, ze heeft bepaald een merrie-uitstraling, Ook haar hoofdje met relatief grote ogen is echt dat van een "damespaardje"..

In andere (oudere) topics van mij staan wel oudere foto's van haar, waar ze jonger is..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 06:05

Ik verwacht straks tussen 10.30 en 11.00 uur op de CCRanch bij Marion aan te komen, om Khavanna te bezoeken.

Het gaat hier op het moment van typen opeens pletteren van de regen, hoop dat dat niet zo blijft i.v.m. het nemen van een paar foto's....

Later vandaag verslagje!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:12

Veel plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:51

veel plezier!! :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:16

Tis hier nog droog :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:16

Heel veel plezier! :)) :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:09

Nou ik ben terug.
Het was nou niet zo dat Khavanna mij eh..." snikkend over het blijde weerzien in de armen viel"...
Ze stond apart in een paddock omdat Marion er mee aan de gang wilde, maar de andere paarden waaronder haar vriendje Enzo, stonden allemaal allang in de (mega grote!) weide. Normaal staat zij daar ook allang tussen om deze tijd, maar nu dus niet. Ze had dus veel meer belangstelling voor die wei en vriendjes!
De "heren" vonden dat ook niks, dus kwamen met enige tussenpozen met daverende gang honderden meters over de wei naar de paddock gerend waar Khavanna in werd gelongeerd, en gingen er da vlak naast staan hinniken en roepen.
Dan ging aan de andere kant de enige echte onversneden hengst ook nog eens mee staan brullen...
Om vervolgens weer in dolle vaart het weiland in de rennen (de twee ruinen dan).

Khava kon haar hoofd er toen echt niet meer bijhouden, en gaf zelfs bokken aan de longe (had ze tot nog toe nog niet gedaan), en spurtte een paar keer in galop aan de longe rond.

Arme Marion, ze deed nog een beetje parcours over bruggetje, door balkjesfiguur en door een klaphekje, maar Khava was mega-afgeleid. Eigenlijk had ze zich voorgenomen om er ook op te gaan zitten, maar dat plan werd snel verlaten... dat was echt zinloos met die pesterige rennende heren, die steeds even terug kwamen sjezen om Khava op te halen....
Ik had gemengde gevoelens.... kon zo niet echt goed de vorderingen in alle rust zien maar moest eigenlijk net zo hard lachen om de wijze waarop troela Khava de heren overduidelijk helemaal had ingepakt en om haar hoefjes had gewikkeld..... wat heeft die het daar naar haar zin!
Die is niet meer op schoolreisje, die is zich aan het voorbereiden op "Wie neemt mij mee naar het eindexamen-bal?" Ja, een echte meid, die zich bar goed bewust is van haar jongedameszijn.
Een flirt eersteklas is zij, alle heren daar maakt ze de de kop dol, met haar kokette gedrag, als enige kip in het hanenhok...

Maar goed ik kwam ook niet voor een flitsende show, ik kwam om Khavanna eens te bezoeken.
Nadat ze was afgespoten met water (heeft ze ook daar geleerd), want ze had zich zo opgewonden dat ze echt wel in het zweet stond, ingespoten met anti-daas en toen "op de heren losgelaten".
Goeie genade, wat een spurt nam zij op weg naar de groep in de wei. Ik zag alleen nog maar rondvliegende achterbenen en een wapperstaart. Honderden meters lang. In de verte zag ik haar grote cirkels draaien, met een hele sleep heren achter haar aan....

Ik zal dit maar niet aan Jaopie...... die is ze echt al lang en breed vergeten!

Wij gingen tussen de poezen, kippen en de Australian Shepherd Dog aan de koffie, top gezellig, want ik ben gek op alle dieren. Marion probeert 't wel weer als de rust er weer inzit, vanavond, of morgenochtend, in elk geval op een moment dat de groep in de paddocks verspreid staat, en niet in de wei is.

Ik heb natuurljk foto's gemaakt, heb alleen een ontzettend gekluns met plaatsen.

Vraag: aan wie mag ik per e-mail foto's sturen, die ze voor mij in dit topic wil plaatsen? Ik ben daar mega-onhandig in, het lukt me alleen ze via e-mail te verzenden.... (ouwe stempel, he...?)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:55

Wat een super leuke om te lezen hoe het met haar gaat! :)

lees al vanaf het begin stilletjes mee, maar moet toch eventjes kwijt dat ik het echt een super leuk
paardje vindt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:37

Je mag mij de foto's wel mailen, plaats ik ze voor je hier :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:38

Ik wil ze wel hier plaatsen hoor, ik stuur je een pb :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 15:40

Als ik via het profiel de optie email aanklik, kan ik wel tekst versturen, maar waar staat dan de optie foto'sversturen, zo kom ik nog nergens? Sorry, ben enorme digibeet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:41

gewoon via je eigen mail sturen, niet via Bokt :) Dan kan je ze als bijlage erbij doen!