quarter omscholen tot polopaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marymary2

Re: quarter omscholen tot polopaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:51

Ze hadden me ook al uitgenodigd om in Argentinie te komen kijken. Het zijn echt aardige mensen. Ik denk echt dat hun verhaal klopt. Maar goed dat ter zijde.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:00

Nou ja, dat zie je dan wel weer, toch? Voor jouw quarter komt vast ook een leuke nieuwe eigenaar en ik zou ook zondag gewoon even gaan kijken :j nu er niks meee vanaf hangt is het gewoon 'voor de leuk'

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:51

Top beslissing. Echt verstandig. En mijn aanbod staat nog steeds hoor.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:58

marymary2 schreef:
Dit was hun antwoord op mijn mail:

Beste Mary, dank voor je reactie. Wij begrijpen je reactie helemaal. Geen enkel probleem en we willen je graag bedanken voor al je inspanningen. Je bent nog steeds uitgenodigd aanstaande zondag.

... om je alsnog, terplekke, over te halen? Ik hoop dat je stevig in je schoenen staat.
Mooie snelle jongens die Argentijnen en hun polo-aanhang. Veel geld ook :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:20

Super beslissing!!
Zeker naar je paard toe.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 05:18

Jannepauli schreef:
marymary2 schreef:
Dit was hun antwoord op mijn mail:

Beste Mary, dank voor je reactie. Wij begrijpen je reactie helemaal. Geen enkel probleem en we willen je graag bedanken voor al je inspanningen. Je bent nog steeds uitgenodigd aanstaande zondag.

... om je alsnog, terplekke, over te halen? Ik hoop dat je stevig in je schoenen staat.
Mooie snelle jongens die Argentijnen en hun polo-aanhang. Veel geld ook :)

Alsof het in dit topic beter is. Hier probeert iedereen ts toch ook een kant op te drukken?

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 05:52

rina schreef:
Top beslissing. Echt verstandig. En mijn aanbod staat nog steeds hoor.

Oke, dank je wel, ik wacht het eerst even af, of ik haar hier kan verkopen.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 05:56

Dat klopt Jenny, iedereen bedoeld het ongetwijfeld goed. Alleen wordt er wel snel geoordeeld. Ik zelf wil eerst voldoende informatie hebben om een goed oordeel te kunnen hebben.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 06:16

Oh ongetwijfeld dat het goed bedoeld is. Maar heb toch echt wel het idee dat je er best wel serieus naar kijkt of het klopt of niet.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 06:36

Een goede beslissing voor nu. :j
Wellicht dat je zondag een andere kijk op zaken krijgt; je ziet dan de inspanningen van polopaarden live, zeg maar.
Weet je gelijk of je paard dat zou kunnen en krijg je een beter inzicht in die sport. ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:12

marymary2 schreef:
Dat klopt Jenny, iedereen bedoeld het ongetwijfeld goed. Alleen wordt er wel snel geoordeeld. Ik zelf wil eerst voldoende informatie hebben om een goed oordeel te kunnen hebben.

Snel geoordeeld? Wees blij dat je advies krijgt om te voorkomen dat je mogelijk ergens in tuint.
Je wilt kennelijk snel van je paard af, dus een aanlokkelijk aanbod is snel gemaakt.
Bovendien - hoe verstandig is het om een negenjarig paard om te laten scholen naar polopaard?
Er zijn geen oude polopaarden en als ze er wel zijn hebben ze én het karakter voor deze harde sport, én ze zijn van jongs af aan opgeleid.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:37

Ik lees dit topic toch wel met enige verbazing.
met ervaring van in en verkoop van paarden ben ik iemand die zich verbaast dat je deze constructie wilde overwegen.
Allereerst over een contract, geloof me alles wat niet in de wet staat kun je schrappen.
Je kunt nog zo veel op papier zetten maar of dit wets geldig is kan alleen een jurist bepalen.
Ook is het nog eens zo dat als je een geldig contract hebt en de tegenpartij houd zich er niet aan dan word het procederen en dat kost behoorlijk wat geld.
Dit is het risico dat ze nemen er van uit gaand dat je dit toch niet zal doen.
De paarden wereld is en geloof me gebakken lucht en mooie praatjes.
Dit is een wereld van snel geld verdienen en voor niets gaat de zon op trap er niet in.
Als ze het paard al niet willen kopen en gratis omscholen dan klopt er iets niet, nogmaals trap er niet in.

GiniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:26

marymary2 schreef:
Ze hadden me ook al uitgenodigd om in Argentinie te komen kijken. Het zijn echt aardige mensen. Ik denk echt dat hun verhaal klopt. Maar goed dat ter zijde.

Zo zijn oplichters vaak hoor. Natuurlijk zijn dat geen norse, maffia-mannen met een zwarte zonnebril op en leren jassen aan. Hoe vaak hoor je niet (zeker in de dierenwereld) dat het om een leuke, lieve vrouw gaat, een jong koppel met grote toekomstdromen of zelfs een gezinnetje met kindertjes.

Ik ben blij dat je de keuze gemaakt hebt om het niet te doen. Misschien kan je het bezoek van zondag gebruiken om dit misschien aan te kaarten? Waarom deze mensen precies op deze manier handelen, want dat deze manier bij veel paardenliefhebbers alarmbellen laat afgaan omwille van de verschrikkelijke haken en ogen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:41

Het hoeven natuurlijk ook helemaal geen oplichters te zijn, de constructie kan best goed bedoeld zijn. Maar alsnog kan het zijn dat zij er minder risico mee lopen dan met het kopen van paarden. Als een paard in hun bezit (langdurig) geblesseerd raakt kost het hen meer dan als een paard in jouw bezit geblesseerd raakt.

Meestal geldt dat mensen (ook heel oprechte mensen) niets voor niets doen, zeker niet voor een vreemde.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 17:29

Vandaag bij de polowedstrijden wezen kijken. De paarden zagen er top uit en ik vind de polosport niet zo onvriendelijk als dat sommige mensen denken. Oke de paarden moeten veel rennen en wendingen maken en stoppen. Maar dit is 4 keer 7 minuten. De paarden rijden 3 oefenwedstrijden per week, waar ze minder hard rijden. Ook het trainen gezien, want heel veel weg heeft van het westernrijden. De trainers, die mij het voorstel hebben gedaan, waren er ook. Ze kennen iedereen daar. Zij geven ook les aan de ruiters. Gezien zij iedereen kennen en een goed lopend bedrijf hebben in Argentinie. Ben ik ervan overtuigd dat het geen oplichters zijn. Dit kunnen zei zich niet permiteren. Hun intensie is oprecht. Zij willen graag de quarter horse als polopaard introduceren. En hier willen ze zelf in investeren. En dit snap ik wel, want uiteindelijk werpt dit wel zijn vruchten af. De quarters worden in Nederland nog niet voor deze sport gebruikt. Ik zie we in waarom ze dit willen. Ik denk ook dat de quarters geschikt zijn voor deze sport. Kortom ik ben wel heel positief over hen.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 18:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:49

Zou toch niet doen wie weet hebben ze de ruiters omgekocht om mee te praten om alsnog je merrie mee te geven straks merrie weg en centjes weg!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:50

Prachtige foto's :j
Ben je van mening veranderd, of ga je jou er nog steeds niet aan wagen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:51

Omgekocht? Dat gaat mij toch wel erg ver hoor!

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:25

romyloverrr schreef:
Omgekocht? Dat gaat mij toch wel erg ver hoor!

Nou inderdaad! Overdrijven is ook een vak. Als al die mensen hen daar kennen, zal hun verhaal vast kloppen. Maar toch zou ik er zelf ook niet aan begonnen zijn. Zeker omdat TS gewoon de tijd en ruimte heeft om een goed passend huisje te vinden.

Edit: Leuke foto's trouwens TS! Paarden zijn inderdaad in topconditie! Lijkt me best leuk om eens een potje te spelen...
Laatst bijgewerkt door Els1984 op 01-06-14 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:26

cariena1 schreef:
Zou toch niet doen wie weet hebben ze de ruiters omgekocht om mee te praten om alsnog je merrie mee te geven straks merrie weg en centjes weg!

Als je het topic GOED hebt doorgelezen, zou je zien dat de beslissing is gemaakt om het dier niet mee te geven.

@ts: klinkt als een enorm leerrijke dag, en zo te zien heb je genoten. Het kan heel goed dat deze mensen van goede wil zijn, maar als jij het gevoel hebt dat je merrie niet voor dit werk geschikt is, dan doe je er goed aan om haar niet voor dit werk om te laten scholen.

Succes met de verkoop.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:38

Ik denk dat TS het wel gaat doen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:43

Het zou best kunnen dat TS het wel doet, wie weet gaat ze de sport zelf wel beoefenen :) . Voor deze mensen is het een vrij risicoloze investering; als het paard potentieel heeft wordt het voor veel geld verkocht, heeft 'ie het niet of gebeurt er iets dan gaat het paard terug naar TS.

Ik weet natuurlijk niet of een afgekeurd polopaard het beter doet op de markt dan een 'gewone' quarter, wie weet wel. In elk geval is TS dan een ervaring rijker.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:47

Ben ik nou de enige die de meeste foto's er echt niet prettig uit vind zien?
Ik heb toch van weinig paarden het idee dat ze er plezier aan beleven(angstige/gespannen uitdrukking).
En dan nog niet te spreken van het geruk in die monden met niet echt paardvriendelijke bitten.
Nee, geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om mijn paard naar de polosport te doen.
Maar goed, ieder zijn mening.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:52

Als ik jou was zou ik hun je paard dan gewoon laten kopen en dan kunnen ze er daarna zelf een polopaard van maken en doorverkopen :)