Ik ben er klaar mee! Hulp gevraagd voor een angsthaas :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caatje87

Re: Ik ben er klaar mee! Hulp gevraagd voor een angsthaas :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 08:49

Hey Inge :)

het wisselt bij ons gelukkig wel! Ik heb wel echt wat aan de tips die ik hier gekregen heb. Momenteel gaat het eigenlijk wel fijn. Ik ga er elke dag op met het doel: vandaag wil ik alleen linksom en rechtsom een rondje fijn draven en jawel: ik rij gewoon een uur fijn rond! Daarnaast merk ik dat het opstappen veel fijner gaat en de eerste minuten steeds minder spanning op leveren. Gisteren heb ik ook heerlijk buiten uitgestapt in mijn eentje :D

Fijn dat jullie ook goed gaan!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:25

Dat is goed om te horen :j. Gewoon lekker zo doorgaan, dan kom je er vanzelf ;). Hoe bevalt dat boekje trouwens?

chanouk_2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:11

heeei,
ik reageer even omdat ik mijzelf hier ook in herken,
de eerste paar keren dat ik op Valdo reed was ik namelijk heel erg bang
dit vooral omdat ik van veel mensen hoorde dat ze eraf gevallen waren.
Verder heeft Valdo een verschrikkelijke angst voor zweepjes & voor mensen die in de bak staan.
Daardoor gaat hij snel rennen & de rem werkt wel goed bij hem, maar hij springt dan altijd eerst naar achter dus ik was daar zelf ook erg bang door geworden. Maar ik rij hem nu bijna een jaar & alle stukjes zijn toch op zn plaats gevallen, ik ben zelf niet meer bang & kan erom lachen als hij wat uit haalt, maar hem tegelijkertijd ook corrigeren. Verder heb ik hem laatst met zweepje gereden, en toen probeerde hij wel wat harder te gaan, maar zolang ik relaxte bleef hij ook relaxt. En achteraf weet ik ook dat dat het probleem bij mij was. Ik was veel te gespannen, om hem goed te kunnen rijden.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 15:49

Hello allemaal,

Ik wilde jullie toch even een update geven van het hele verhaal.

Ik heb allereerst mijn paard helemaal na laten kijken. Toen bleek wel dat hij patella fixatie heeft. Op zich was ik hier heel snel bij, maar verklaarde wel dat hij moeite had rechtsom. Hij moest achter op ijzers en toen was dat probleem snel verholpen.

Toch was mijn angst nog steeds meer dan aanwezig en bij te veel spanning van mijn kant blokkeerde mijn paard nog steeds (beide kanten op). Ik heb toen de keuze gemaakt om in training te gaan samen met hem. Gelukkig sta ik op een stal waar die kans geboden wordt. Henk Jan Lozeman en zijn vriendin Yolanda hebben mij over een periode van 3 maanden elke dag geholpen. Ik ging er de eerste weken niet eens op zonder dat zij erbij waren. Zij hadden wel vertrouwen in mij en mijn paard. Dit bleek terecht te zijn. Nu alweer een half jaar verder staan de zaken er heel anders voor.

Ik heb mijn paard terug!! Met veel plezier rijden we nu samen en ik ga zelfs weer op wedstrijd. Ondertussen hebben we al bijna de punten voor het M1. Nou vind ik dat eigenlijk niet boeiend, het belangrijkste is dat we weer lol hebben. Mijn paard doet zijn werk weer met plezier en doet nooit meer zijn hoofd omhoog. Ook het blokkeren gebeurt al maanden niet meer. We gaan zelfs weer af en toe naar het bos en ook op de galoppeerbaan zijn we regelmatig te vinden. Zelfs een sprongetje maken we af en toe ( niet te hoog voor zijn patella fixatie en voor mijn zelfvertrouwen). Ik ben echt zo trots op wat we samen bereikt hebben en ik ben Yolanda en Henk-Jan meer dan dankbaar.
Zij hebben mij op een fijne manier gepusht om dingen te doen die ik niet meer durfde. Soms door er eerst zelf op te gaan en het aan mij te laten zien en soms door mij juist in het diepe te gooien, omdat zij ervan overtuigd waren dat het kon met dit paard.

Dus voor nu lijkt het eind goed, al goed :) Ik ben al 3 maanden niet meer in training en het gaat nog steeds goed. :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:55

Super! de aanhouder wint!
En elke ruiter verdient het om begeleiding te krijgen ...dat moét je jezelf gunnen (en uiteindelijk ook je paard)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:39

*\o/* *\o/* super goed nieuws *\o/* *\o/* mijlpaal

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:06

Wat fijn zeg!! Heel knap van je, inderdaad de aanhouder wint!

Ik schreef de vorige keer in dit topic ook nog een heel zelfverzekerd bericht. Helaas heb ik de strijd wel op gegeven en heb mijn paard aan mijn bijrijdster verkocht. Toch ben ik heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt, die 2 gaan hartstikke goed samen en ik heb een heel fijn betrouwbaar paard van een kennis over kunnen nemen.

Je mag enorm trots op jezelf zijn, ik hoop dat je nog heel wat jaren volop kan genieten met je paard!

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:16

Herkenbaar!! Fijn dat je weer lekker kunt rijden:-)

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:47

Wat heerlijk voor je! En wees blij dat er zulke mensen bij je in de buurt zijn die je erbij kunnen helpen.
Ik ga mn zoektocht ook voortzetten.
Veel plezier met het rijden!

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 09:39

Wat jammer Anna, maar ik denk wel een wijs besluit!

Ik ben ook erg trots op ons allebei, want mijn paard heeft ook wel echt zichzelf bewezen als een betrouwbaar paard wat eigenlijk erg graag zijn best wil doen. Hij begreep mij gewoon niet.

Erres: Malene Nootenboom is ook een echte aanrader!! Ik weet niet waar je woont, maar zij is van bewust rijden.