Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bello2005 schreef:de opmerking bijdehand, was op hetgeen dat je overal commentaar opgeeft wat geen toegevoegde waarde heeft..
en als je er niet mee kunt leven met de opmerkingen hier op bokt moet je je toch zelf eens gaan bedenken wat er met je scheelt..
en wederom geef je geen normaal antwoord,, dus ja,,, ik weet al genoeg over jou

. Op mijn paarden hanteer ik een ander gewicht. Ik denk dat als je een goed getraind paard met de juiste bouw en een goed getrainde ruiter hebt, dat het best met mate kan. Maar met meer vind ik echt dat je jezelf achter de oren moet krabben waaróm je het per se wil ten koste van het paard... xApple schreef:Pff mijn advertentie voor een bijrijdster loopt inmiddels uit op een discussie topic![]()
Heb een gewicht limiet gesteld voor mijn paard en sommige mensen zijn het
daar duidelijk niet mee eens..
Mag tegenwoordig niet eens meer zelf bepalen wie ik op mijn wil![]()
Dan ben ik gemeen en sluit ik mensen uit.
Gini schreef:Vaak wordt inderdaad dan ook nog het harnachement er niet bij gerekend. Op mijn paard komt max. 60 kilo, maar dat is dus met zadel erbij. En ik ben blij dat ik zelfs nog onder die grens kan blijven.
sevke schreef:Gini schreef:Vaak wordt inderdaad dan ook nog het harnachement er niet bij gerekend. Op mijn paard komt max. 60 kilo, maar dat is dus met zadel erbij. En ik ben blij dat ik zelfs nog onder die grens kan blijven.
Als iedereen die gewichtslimiet gaat hanteren is de ruitersport helaas ten dode opgeschreven. Ik ben zelf 1m68 en slank gebouwd (maatje 38) maar ik weeg toch wel om en bij de 60 kg. Ik rijd western, dus mijn zadel weegt ook bijna 20 kg. Mijn dochters zijn niet slank, maar echt mager. Ze wegen ong 50 kg. Met westernzadel erbij toch ook al dik over de 60 kg.
Mischien koop ik mij dan best een paar boerenknollen ?
.
). Ik denk dan namelijk: ja en? Als je een pacemaker hebt kun je beter niet in de achtbaan, als je blind ben is het niet verstandig om te gaan autorijden en als je te zwaar bent moet je niet je paard aanpassen maar jezelf!
Arc_En_Ciel schreef:90 kilo hoort imo niet op een paard, en al helemaal niet op een pony.
Robuust gebouwd of niet. 90 kilo is 90 kilo die de rug belast,.
Laat staan 120 kilo wat ergens bij pagina 1 genoemd werd, die komt er naar mijn mening niet op.
sevke schreef:Omdat volgens Gini je maar max 60 kg mag wegen met zadel en al. En de meesten van ons zullen daar boven zitten met hun zadel.
suuzepuus schreef:sjeee je mag toch zeker zelf weten wie en wat je op je paard zet? de ene trekt bij 60 kilo een grens en de ander vindt 150 kilo geen probleem. Het is toch per persoon (en helemaal per paard!!!) toch verschillend?
Al wil je je paard verkopen of weg geven aan iemand met blond haar en blauwe ogen..... moet je lekker zelf weten toch!