Met 90 kilo op een paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:38

Tja ach, je begint met bijdehand en daarna snap je me niet...dat is dus bokt, maar boeien.. ;)

bello2005

Re: Met 90 kilo op een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:40

de opmerking bijdehand, was op hetgeen dat je overal commentaar opgeeft wat geen toegevoegde waarde heeft..
en als je er niet mee kunt leven met de opmerkingen hier op bokt moet je je toch zelf eens gaan bedenken wat er met je scheelt..

en wederom geef je geen normaal antwoord,, dus ja,,, ik weet al genoeg over jou

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:47

Pff mijn advertentie voor een bijrijdster loopt inmiddels uit op een discussie topic -O-
Heb een gewicht limiet gesteld voor mijn paard en sommige mensen zijn het
daar duidelijk niet mee eens..

Mag tegenwoordig niet eens meer zelf bepalen wie ik op mijn wil :=
Dan ben ik gemeen en sluit ik mensen uit.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:50

belachelijk,, je bepaald zelf toch wel wie je kiest voor je paard,, ik zou ook geen zwaar iemand op mijn pony willen hebben, max 55 kilo ( gelukkig zit ik er zelf ver onder)

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:52

Poging om de gemoederen te bedaren: Ik denk dat we het wel allemaal eens zijn dat niet enkel de grootte maar ook bouw van het paard en rol spelen en uiteraard ook de zit van de ruiter

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:53

dat zei ik enkele posts eerder ook al, blijkbaar werd daar overheen gelezen;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:56

bello2005 schreef:
de opmerking bijdehand, was op hetgeen dat je overal commentaar opgeeft wat geen toegevoegde waarde heeft..
en als je er niet mee kunt leven met de opmerkingen hier op bokt moet je je toch zelf eens gaan bedenken wat er met je scheelt..

en wederom geef je geen normaal antwoord,, dus ja,,, ik weet al genoeg over jou

Ja kijk dit bedoel ik dus.

Maare het is mij al goed hoor, ;)

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:56

oei ja sorry, inderdaad overgekeken, maar ik geef je dus gelijk ;-)

Willen jullie echte mishandeling zien, bekijk dan volgend filmpje: http://youtu.be/nIUxtV4NILE
dan denk ik dat waar wij over praten een groot verschil is hoor

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:57

bij mij al bij je eerste opmerking;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:59

90 kilo hoort imo niet op een paard, en al helemaal niet op een pony.
Robuust gebouwd of niet. 90 kilo is 90 kilo die de rug belast,.
Laat staan 120 kilo wat ergens bij pagina 1 genoemd werd, die komt er naar mijn mening niet op.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:14

OMG Bello let it go...

Russel, ik ben het grotendeels met jouw posts eens.

Veel te vaak dénken mensen dat ze nog best op hun paard passen omdat toegeven dat het wel eens schadelijk kan zijn voor het paard nou eenmaal behoorlijk pijnlijk is.

Als die opmerkingen over dat mannen toch ook rijden zijn kulargumenten. Dat het op grote schaal gebeurt wil niet zeggen dat het goed is.

Op zich vind ik 90kg (in totaal dus met harnachement) de grens om überhaupt paard te rijden :o . Op mijn paarden hanteer ik een ander gewicht. Ik denk dat als je een goed getraind paard met de juiste bouw en een goed getrainde ruiter hebt, dat het best met mate kan. Maar met meer vind ik echt dat je jezelf achter de oren moet krabben waaróm je het per se wil ten koste van het paard...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:27

Okee, mannen mogen niet meer paardrijden (snel te groot en te zwaar), vrouwen niet (want door tieten onevenredig belastend om maar te zwijgen over het overgewicht door buikje). Blijft over kleine dunne pubers en kinderen.
Tja.

Dan zijn we van grote mannen op kleine kerngezond oud wordende paarden
naar kinderen en pubers op jong naar de slager moetende paarden gegaan.

Dan is er toch iets misgegaan in de fokkerij.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:28

Vaak wordt inderdaad dan ook nog het harnachement er niet bij gerekend. Op mijn paard komt max. 60 kilo, maar dat is dus met zadel erbij. En ik ben blij dat ik zelfs nog onder die grens kan blijven.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:30

xApple schreef:
Pff mijn advertentie voor een bijrijdster loopt inmiddels uit op een discussie topic -O-
Heb een gewicht limiet gesteld voor mijn paard en sommige mensen zijn het
daar duidelijk niet mee eens..

Mag tegenwoordig niet eens meer zelf bepalen wie ik op mijn wil :=
Dan ben ik gemeen en sluit ik mensen uit.

Jeetje ik zie het. En zo'n belachelijke grens is het toch niet.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:44

Gini schreef:
Vaak wordt inderdaad dan ook nog het harnachement er niet bij gerekend. Op mijn paard komt max. 60 kilo, maar dat is dus met zadel erbij. En ik ben blij dat ik zelfs nog onder die grens kan blijven.

Als iedereen die gewichtslimiet gaat hanteren is de ruitersport helaas ten dode opgeschreven. Ik ben zelf 1m68 en slank gebouwd (maatje 38) maar ik weeg toch wel om en bij de 60 kg. Ik rijd western, dus mijn zadel weegt ook bijna 20 kg. Mijn dochters zijn niet slank, maar echt mager. Ze wegen ong 50 kg. Met westernzadel erbij toch ook al dik over de 60 kg.
Mischien koop ik mij dan best een paar boerenknollen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:48

sevke schreef:
Gini schreef:

Als iedereen die gewichtslimiet gaat hanteren is de ruitersport helaas ten dode opgeschreven. Ik ben zelf 1m68 en slank gebouwd (maatje 38) maar ik weeg toch wel om en bij de 60 kg. Ik rijd western, dus mijn zadel weegt ook bijna 20 kg. Mijn dochters zijn niet slank, maar echt mager. Ze wegen ong 50 kg. Met westernzadel erbij toch ook al dik over de 60 kg.
Mischien koop ik mij dan best een paar boerenknollen ?

Snap niet echt wat je nu wil zeggen.....

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:21

Omdat volgens Gini je maar max 60 kg mag wegen met zadel en al. En de meesten van ons zullen daar boven zitten met hun zadel.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:25

Sevke, helaas kan een ieder met zijn of haar eigen paard doen wat diegene wil. Als je te zwaar wordt zou je ook een ander paard of ander (ook goed zittend) harnachement kunnen overwegen. Een zadel hóeft natuurlijk geen 20kg te wegen ;).

Dat de paardensport dan ten dode opgeschreven is vind ik ook zo'n drogreden (sorry :o ). Ik denk dan namelijk: ja en? Als je een pacemaker hebt kun je beter niet in de achtbaan, als je blind ben is het niet verstandig om te gaan autorijden en als je te zwaar bent moet je niet je paard aanpassen maar jezelf!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:44

Uiteraard doet iedereen met zijn paarden wat hij wil, maar ik vind een gewichtslimiet van 60kg icl zadel fel overdreven. En een westernzadel weegt nu eenmaal veel. Je vindt geen behoorlijk zadel onder de 15 kg. En om daarvoor nu met een Engels zadel te beginnen rijden... :n
Een westernzadel verdeelt trouwens heel wat beter het ruitergewicht, ook al is het zwaarder.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:49

Arc_En_Ciel schreef:
90 kilo hoort imo niet op een paard, en al helemaal niet op een pony.
Robuust gebouwd of niet. 90 kilo is 90 kilo die de rug belast,.
Laat staan 120 kilo wat ergens bij pagina 1 genoemd werd, die komt er naar mijn mening niet op.

-O-
wat een dierenbeul ben ik dan jaren geweest!

ik reed met ruim 90kg en westernzadel boven 15kg op een pony van 150cm....
http://img.photobucket.com/albums/v409/ ... c_2537.jpg

en nu met 84kg en ook een zadel rond 15/17kg op paard van 160cm....

maar ik kan je zeggen dat mijn pony nooit klachten heeft gehad!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:00

En zo kan de discussie eindeloos doorgaan met wat iedereen vindt wat mag en kan, maar heeft het niet gewoon voor 90% te maken met houding en zit van de ruiter? Ongeacht het gewicht?
Een trekkende, schuddende spriet is toch hinderlijker op je rug dan een ruiter van 90 kg (wat niet persé aan alle kanten hoeft te flubberen om dit gewicht te hebben) die stevig op de billen zit?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:33

sevke schreef:
Omdat volgens Gini je maar max 60 kg mag wegen met zadel en al. En de meesten van ons zullen daar boven zitten met hun zadel.

Ho ho ho, hold your horses. In ieder bericht heb ik toch getypt 'MIJN paard'. Op mijn paard komt niet meer dan 60 kg.
Jeetje, hoe snel een uitspraak uit zijn verband gerukt kan worden. Nu snap ik waarom beroemdheden zo boos kunnen worden op roddelbladen. :')

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:38

sjeee je mag toch zeker zelf weten wie en wat je op je paard zet? de ene trekt bij 60 kilo een grens en de ander vindt 150 kilo geen probleem. Het is toch per persoon (en helemaal per paard!!!) toch verschillend?
Al wil je je paard verkopen of weg geven aan iemand met blond haar en blauwe ogen..... moet je lekker zelf weten toch!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:44

Ik vind dat het meer om de manier van rijden gaat dan om het aantal kg's wat iemand weegt..
Oke je moet iemand van 80kg niet op een iel klein pony'tje zetten maar op een wat breed gebouwd paard kan dat best...
Naar mijn idee heeft een paard minder last van iemand van om en nabij de 90kg die netjes zit en het paard niet stoort dan iemand van rond de 60 kg die als een aardappelzak meehupst en het paard gigantisch stoort...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:46

suuzepuus schreef:
sjeee je mag toch zeker zelf weten wie en wat je op je paard zet? de ene trekt bij 60 kilo een grens en de ander vindt 150 kilo geen probleem. Het is toch per persoon (en helemaal per paard!!!) toch verschillend?
Al wil je je paard verkopen of weg geven aan iemand met blond haar en blauwe ogen..... moet je lekker zelf weten toch!

Nou, als iemand van 150 kilo op een paard stapt, dan zeg ik er toch wat van hoor. :')