Heb je al aan meer klassieke dresuurdingen zoals lange teugelen (of met korte teugels) gedacht? Kan je hem rechter, sterker en soepeler meemaken.
Succes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bionda86 schreef:En als reactie op hoeveel tijd ik het wil geven aangezien ik iets wil oplossen wat niemand heef kunnen oplossen kan ik alleen maar zeggen.....
Er is altijd geprobeerd een dressuur paard van dit paard te maken, dat is uit eindelijk ook wel mijn ideaal beeld....... maar als ik uiteindelijk gewoon een paard krijg dat plezier heeft in een ritje in het bos of op de straat ben ik ook blij.
Vandaag heb ik een dik uur met het beest gewandeld (gewoon aan de hand/ hem uitgelaten) gewoon over straat door het park, overal, hij was helemaal vrolijk! Dan ben ik dat ook..... wat dat betreft ben ik ook wel weer heel makkelijk.
Ik heb ook een hond waar ik heel blij mee ben dus waarom zou een paard om mee te wandelen dan te min zijn. Ik zie wel waar het schip strand!
aeolusnr1 schreef:In jouw verhaal hier is het deel waar je zegt, "ik zie wel waar het schip strand" er te veel aan.
tegelijkertijd wil je er ook wel een dressuur paard van maken.
Je moet tot een doel komen, en dat doel moet realistisch zijn , en niet afhangen van wat goed geluk hebben.
Je wil er ook niet in investeren, maar een probleempaard opleiden kost altijd , ook al doe je het uiteindelijk allemaal zelf, toch zal het een flinke hap in de rekening gaan worden uiteindelijk, en als het resultaat er dan niet komt, is het de vraag of je die centen dan wel goed gespendeerd hebt.

chikohaa schreef:Een jaar op het land gooien met andere soortgenoten. Klinkt raar, maar vaak werkt dat verschrikkelijk goed met paarden die wat voor problemen dan ook hebben. Gewoon niets doen en alleen maar buiten laten lopen. En dan volgend jaar weer rustig oppakken.

Dat van die twee hersenhelften dacht ik toch dat iedereen dat wel wist....
. Fijn dat je met bitloos een automatische reactie op een oude negatieve prikkel hebt kunnen doorbreken. Het klinkt alsof hij echt geen vertrouwen meer heeft in de ruiterhand.