Angstige ruiter #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kirstenm87

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:50

Dankje Lies! Het komt nog wel goed met veel van ons ;)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 20:52

Welja,natuurlijk. Het bekangrijkste is: geef de moed noooit op,want dan verlies je van jezelf. En dat zijn we denk ik iet van plan om te doen.haha

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:14

debravanesch schreef:
Ik kon haar niet inhouden, maar eens ze bij de groep was was ze weer helemaal rustig. De groep is dan ook meteen weer gaan stappen. Had ik gewoon mee gegaloppeerd had dit ook perfect gelukt. Maar ik heb dit crossje super uitgezeten (ja gezeten aangezien ik wou inhouden) en niet het gevoel gehad van ik ga vallen ofzo. Weer een boost voor mijn zelfvertrouwen.
Kijk daar worden we hier ook blij van, letterlijk stap voor stap verder komen.
En je hebt de rust in je hoofd kunnen houden ! :)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:55

Ik had al een paar keer zonder zadel met haar gestapt en als je een beetje verschuift dan remt zij zelf af dat je goed kan gaan zitten.
Durfde daarom wel een klein drafje met haar te maken zonder zadel.
Ze reageerd ook goed op het bitloze hoofdstel waar we nog maar enkele keren mee hebben gestapt.
Nu even niet rijden tot de tandarts vrijdag geweest is omdat ik afgelopen vrijdag merkte dat ze veel op het bit reageerde en erg veel kwijlde en knoeide.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:23

Goed bezig dames! Ben trots op jullie :)

lies1994 schreef:
Welja,natuurlijk. Het bekangrijkste is: geef de moed noooit op,want dan verlies je van jezelf. En dat zijn we denk ik iet van plan om te doen.haha

Dat is mooi gezegd :) Die zal ik onthouden.

Gister (gelukkig was de bak nog goed) weer gesprongen...heb hem ietsie hoger gezet dan de vorige keer. ( Is nog laag hoor...maar ik durf niet heel hoog :') ) Na eerst gedressuurd te hebben wat niet super ging..moest oefenen op nageefelijk rijden, dat gaat bij ons met ups en downs := De vorige keer super up en gister een downtje :o. Galop ging super..ze bleef erin :) En onder het mom van we willen de dag goed eindigen dus over gegaan op het springen. hihi ik heb dan een ander paard onder mn kont...hoezo lui :Z Speedy Consalez is er niets bij...moet haar juist afremmen _O- . Beiden vinden het erg leuk...volgend doel: vanuit galop sprongetje wagen...dat durf ik dus niet meer. (vroeger wel :o ..ik wordt een oude doos :Z )

Anyway..het was nog droog dus ik ging haar uitstappen..maar totaal de andere richting op als dat ik normaal ga, om richting het bos te gaan. Ik dacht rondje om de straat (is vast 15 min).
Wrong!!! Bleek half uur te zijn :oo En halverwege ging het me toch gieten :oo Beiden kwamen zeiknat terug. := En madame was op die weg dus behoorlijk ril, kijkerig en irritant ^) Leuk einde he _O-

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:10

booster schreef:
Ik had al een paar keer zonder zadel met haar gestapt en als je een beetje verschuift dan remt zij zelf af dat je goed kan gaan zitten.
Durfde daarom wel een klein drafje met haar te maken zonder zadel.

Mijn paardje doet dit ook. Van zodra ze voelt dat je uit balans bent in draf, gaat ze over naar stap en in stap gaat ze vertragen of stilstaan. ideaal om de balans te leren hé

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:13

Nicky84 schreef:
Goed bezig dames! Ben trots op jullie :)

lies1994 schreef:

Dat is mooi gezegd :) Die zal ik onthouden.

Gister (gelukkig was de bak nog goed) weer gesprongen...heb hem ietsie hoger gezet dan de vorige keer. ( Is nog laag hoor...maar ik durf niet heel hoog :') ) Na eerst gedressuurd te hebben wat niet super ging..moest oefenen op nageefelijk rijden, dat gaat bij ons met ups en downs := De vorige keer super up en gister een downtje :o. Galop ging super..ze bleef erin :) En onder het mom van we willen de dag goed eindigen dus over gegaan op het springen. hihi ik heb dan een ander paard onder mn kont...hoezo lui :Z Speedy Consalez is er niets bij...moet haar juist afremmen _O- . Beiden vinden het erg leuk...volgend doel: vanuit galop sprongetje wagen...dat durf ik dus niet meer. (vroeger wel :o ..ik wordt een oude doos :Z )

Anyway..het was nog droog dus ik ging haar uitstappen..maar totaal de andere richting op als dat ik normaal ga, om richting het bos te gaan. Ik dacht rondje om de straat (is vast 15 min).
Wrong!!! Bleek half uur te zijn :oo En halverwege ging het me toch gieten :oo Beiden kwamen zeiknat terug. := En madame was op die weg dus behoorlijk ril, kijkerig en irritant ^) Leuk einde he _O-

dat klinkt als een leuke dag!! fijn dat het allemaal zo goed ging. enne,jouw sprongen kunnen noooooit lager zijn dan die van mij :+ haha
was dan een lang durend rondje van 15 minuten. :=
leuk he als ze zo kijkerig zijn? uhuummm

vandaag geen paardendagje,al zou ik dat nu heeeel goed kunnen gebruiken. mijn oom is vanochtend overleden en dat kreeg ik vanmiddag op school te horen. het liefste zou ik gelijk een paard op willen stappen om er even niet meer over na te denken,alleen was het daar een beetje te laat voor om daar nog aan te komen.
kennen jullie dat gevoel?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:29

Sorry van je oom Liesje1994. Ik ken het. Even langs de paarden, ze helpen je om even alles te vergeten. Ik neem aan dat je dit inderdaad zou kunnen gebruiken vandaag

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:41

Dankje debra. Het is inderdaad fijn om daar even je verhaal aan kwijt te kunnen. Tenslotte luisteren paarden het best.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:51

Gecondoleerd lies. Ik herken dat ook, op die momenten ga ik het liefst naar mn paard. Lekker rommelen, even rijden en je gedachten verzetten. Was dat trouwens die oom die al ziek was? Of haal ik nu dingen door elkaar?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 20:04

Dank je wel.
Ja,dat was inderdaad die oom. Hij was er ook bij, bij de eerste wedstrijd met galop toen ik 1e werd. Toen was hij zo trots. vond het heel leuk dat hij er,ondanks de situatie, gewoon was.
Hoop dat ik snel weer kan rijden als het met school en het weer allemaal meezit. Er even niet aan denken.

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:27

Gecondoleerd lies!! Paarden zijn ook zeker op zulke momenten geweldig dieren!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 20:31

dankje kirsten. En daar heb je inderdaad heel erg gelijk in.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:30

Gecondoleerd meissie en sterkte met het verwerken komende tijd, daarbij kun je leunen op je paard.
Het zo harde definitief afscheid nemen van je oom komt nog.

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:51

Wat ontzettend vervelend van je oom, Lies. Gecondoleerd. Ik herken dat gevoel ook wel. Als ik een rotdag heb, is het extra fijn en ontspannend om met Valco bezig te zijn. Als ik dan weer naar huis ga, voel ik me weer wat beter. Veel sterkte!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:25

He meis, wat naar! Gecondoleerd! Y;( Ik snap het gevoel wel hoor. Helaas ontkom je er niet aan :( Heel veel sterkte.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:35

Sterkte gewenst!

Het enige onnozele bij mij is, dat als ik op een sulky keihard over de baan knal,
Dit totaal geen probleem is maar erop...

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:48

Gecondoleerd.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:23

Lies gecondoleerd!!! Veel sterkte de komende tijd! Hopelijk kunnen de paarden je er een beetje doorheen sleuren :)

Merk het zelf ook hoor! Als ik met mijn paard bezig ben heb ik geen tijd om over andere dingen na te denken, heerlijk!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 12:03

Dank jullie wel allemaal. dit vind ik heel lief van jullie. <3

Gelukkig schijnt vandaag het zonnetje, dan kunnen we weer naar buiten . Of zijn jullie het vandaag net niet van plan om buiten te rijden?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:43

Ik kan helaas nog niet buiten rijden :) Wil ik in de toekomst wel gaan doen met eigen hafje, geen idee of dat met fries ook kan!

Gisteren fries een zadel opgegooid met longeren, deed net alsof ze niet anders gewend is (is voorjaar 2011 beleerd, daarna nog enkele keren gereden en verder niets mee gedaan tot nu). Denk dat als ik moedig genoeg ben, ik er vandaag maar eens opstap als het droog blijft!!

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:35

Gisteren was het bij mij tijdens het rijden gelukkig wel droog, ik hoop vanmiddag ook..!
Rij wel buiten, maar gewoon in de bak ;)
Rij ze vandaag!

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:59

@Superliesje. Zorg dat er iemand bij is. ga er eerst eens lekker aanhangen en kijk dan verder

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:13

SuperLiesje schreef:
Ik kan helaas nog niet buiten rijden :) Wil ik in de toekomst wel gaan doen met eigen hafje, geen idee of dat met fries ook kan!

Gisteren fries een zadel opgegooid met longeren, deed net alsof ze niet anders gewend is (is voorjaar 2011 beleerd, daarna nog enkele keren gereden en verder niets mee gedaan tot nu). Denk dat als ik moedig genoeg ben, ik er vandaag maar eens opstap als het droog blijft!!

Hihi ja dat snap ik dat het op je haf nog niet gaat. :D ben je ondertussen al moedig genoeg om er op te gaan?
Vind het knap hoor,dat je dat aandurft!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:21

Ik heb geen tijd om buiten te rijden:-( Hoop donderdag weer. Ik vind het ook knap hoor, Superliesje, dat je er op durft te gaan.Ben ook wel benieuwd. :)