Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hele groepen met allemaal een slofteugel om kwamen er voorbij. Ik vond het toch wel heel raar, is het een nieuwe trend ofzo???
judithh schreef:mijn visie is.....waar de kunde ophoud beginnen de hulpteugels!!
een aantal jaren geleden kwam ik op een pensionstal om een groepsles te geven van 5 personen, ik kwam daar dus aan en ieder paard had wel iets om, of een slof of een bijzet of tiedermann, ik heb toen ook gelijk gezegt dat alles eraf moest waarbij natuurlijk de bekende maars naar boven kwamen, ik heb toen ook gelijk duidelijk gemaakt dat als de paarden niet los werden gemaakt ik gelijk een rechtsomkeert zou maken naar huis en ze dus maar een andere instructrice moeten gaan zoeken! alle paarden zijn losgemaakt en er is ook nooit mee wat omgekomen.
Alane"]
[quote="judithh schreef:mijn visie is.....waar de kunde ophoud beginnen de hulpteugels!!
een aantal jaren geleden kwam ik op een pensionstal om een groepsles te geven van 5 personen, ik kwam daar dus aan en ieder paard had wel iets om, of een slof of een bijzet of tiedermann, ik heb toen ook gelijk gezegt dat alles eraf moest waarbij natuurlijk de bekende maars naar boven kwamen, ik heb toen ook gelijk duidelijk gemaakt dat als de paarden niet los werden gemaakt ik gelijk een rechtsomkeert zou maken naar huis en ze dus maar een andere instructrice moeten gaan zoeken! alle paarden zijn losgemaakt en er is ook nooit mee wat omgekomen.
Alane schreef:de rijkunst van een ruiter zorgt voor het vinden van een oplossing van het probleem, schiet de ruiter te kort wordt er gezocht naar hulpmiddelen om die tekortkoming te compenseren...
Waarom telkens weer een topic over hetzelfde...
Omdat en Bokt verannderd (andere mensen andere ideeen) en niet elk nieuw lid kent de zoekfunctie, en als ze de zoekfunctie wel kennen vinden ze in de eerdere topics niet het antwoord wat ze zoeken.
In dit geval: slofteugel, waarom?
De antwoorden die gegeven worden zijn voorals nog meerdendeel een antwoord op de vraag: slofteugel, waarom niet?
Dus: waarom/wanneer een slofteugel?
Tenminste zo lees ik het..... kan het uiteraard mis hebben.
Sjuimpje schreef:Er is helemaal geen behoefte aan een leuk discussieertopic over de slof, er is behoefte aan het halen van gelijk...
Ik heb nu duidelijk mijn mening gegeven, en met mij nog veel andere slofgebruikers maar haak nu gewoon af omdat het een vicieus cirkeltje is (inderdaad aqua, draaien om hetzelfde).
Het kan mij ook echt totaal niets schelen dat er een aantal mensen zijn die het rijden met slof zo veroordelen, zolang ik weet dat ik het goed doe (en dit bevestigd krijg van een zeer bekwame instructrice) lach ik er om.
*HAHAHA*
Aqua8horse"]
[quote="Sjuimpje schreef:Er Het kan mij ook echt totaal niets schelen dat er een aantal mensen zijn die het rijden met slof zo veroordelen, zolang ik weet dat ik het goed doe (en dit bevestigd krijg van een zeer bekwame instructrice) lach ik er om.
Sjuimpje"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Sjuimpje schreef:Er Het kan mij ook echt totaal niets schelen dat er een aantal mensen zijn die het rijden met slof zo veroordelen, zolang ik weet dat ik het goed doe (en dit bevestigd krijg van een zeer bekwame instructrice) lach ik er om.
Aqua8horse schreef:Goed Sjuim, als jij dat inderdaad denkt is het toch goed?
Het gaat helemaal niet om gelijk halen, deze opmerking van jou geeft al duidelijk iets aan. Het gaat erom dat aantoonbaar en aanwijsbaar is dat het rijden met slof gewoon slecht is. Dat zou ik je ook heel simpel kunnen uitleggen. Als je het namelijk begrijpt is het ook heel simpel.