Instructeur heeft altijd gelijk

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:52

runningkawa schreef:
Ik ben blij dat je zegt dat antwoord
Dat wil zeggen dat je de rest wel vind kloppen, dank U


ik heb jou nog nooit op onzin kunnen betrappen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:54

Als hij ineens achteruit ging, zag hij in het donker misschien wel wat, en hinnihte daarom, maar door de lengtebuiging, kom op, dat meen je toch echt niet serieus he?

Ik hoop dat je ons voor de gek wilt houden, anders toch maar andere instructie zoeken en andere hulp is dan misschien ook wel wat.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:54

gijsenkim"]
[quote="runningkawa schreef:
Ik ben blij dat je zegt dat antwoord
Dat wil zeggen dat je de rest wel vind kloppen, dank U


ik heb jou nog nooit op onzin kunnen betrappen! Haha!
[/quote]
Pas adviseerde ze mij 'n slof met 'n stang eraan, maar toen had ze net 'n keer bij de instructeur van Lenn gelest Haha! . En als ie ging hinniken moest ik goed luisteren wat ie nou zei.. En als ik het niet snapte vragen of hij het wilde herhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:55

je bent de stroom sporen vergeten te melden Boos!
En dat was het belangrijkste, anders is hij niet genoeg aan het been en loopt ie op de voorhand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:56

Lenn schreef:
Ben ik nou een pennymeisje of wat! Jullie moeten niet alleen in jullie eigen gelijk geloven Huilen Het was zo: Hij begon steeds achteruit te lopen en op een gegeven moment stopte hij en wilde hij echt niet meer vooruit wat ik ook deed, niks voor hem, en toen hinnikte die. Nouja laatmaar heeft toch geen nut.


Wil je best wat mogelijkheden geven, maar die zijn niet zo sprookjes onderlegt als jou verhalen. Dus weet ik niet of ze wel leuk genoeg zijn om te geloven.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:57

haha nou ik meen het wel serieus, sorry
Niet door de lengtebuiging, maar omdat hij het niet begreep.
Nogmaals, ik weet hoe hij naar zijn omgeving hinnikt en dat is niet op die manier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:59

Dan ben je de eerst op deze aardbol die hinniken verstaat. Zou ik maar snel mijn beroep van maken, lopen vast genoeg idioten rond die erin trappen. Kan je grof geld mee verdienen.

STeef: alleen maar slof aan stang en spoortjes met wielen? Men als dat alles is.......................als ie het echt niet doet, kan je ook nog een voorbeen opbinden. Moet je opletten hoe ie luisterd dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:00

En je er dan nog afbokken Bloos!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:00

Heeft niks met verstaan te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:02

Waarmee dan?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:03

Pipo, doe niet zo dom, als hij geen lengtebuiging wil nemen snap je zelf toch ook wel dat je moet luisteren naar zn gehinnik. Sjongejonge, had van jou meer IQ verwacht hoor Knipoog .

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:04

Hij geeft gewoon wat aan, zoals ie altijd doet als ie hinnikt, ik zeg toch niet dat ik daar woorden uit af kan leiden --> ik hem kan verstaan
Laatst bijgewerkt door Lenn op 28-10-03 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:04

Maar steef, kawa heeft ook veel moeite met zijn lengetbuiging gehad, maar hinnikte nooit en toen wist ik niet wat ik moest doen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:07

Ow, en ik dacht dat Wannabet tijdens het spenen hinnikte naar zijn moeder, maar hij had natuurlijk van de andere op stal gehoord dat als je naar binnen gaat, dat je moet rijden met mens op je rug. En van die lengtebuiging.................domme ik toch!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:07

Dan heb je een gave, moet je echt wat mee gaan doen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:09

weet je hoe zoiets heet toeval, misschien zat er wel een stofje in z'n keel, maar ik ga di verhaal ook echt niet geloven hoor sorry, ik zie het al voor me dat mijn paard gaat hinniken door lengte buiging. dan heeft ie vast lengte buiging als ik eraan kom lopen of als er een merrie in de buurt is.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:09

Ik wil je manager wel zijn hoor, 90 procent van de winst voor mij.....

Als je zo dom bent trap je hier ook nog wel in.....

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:10

mare btw ik geloof dat dit zo onderhand wel erg offtopic begint te lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:12

Nee hoor, vind het een duidelijk voorbeeld en ben nu ook helemaal overtuigd, dat je niet naar elke instructeur moet luisteren.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:13

Ja goed dan niet, jullie waren er nog steeds niet bij dat scheelt.
Steef ik ben niet "zo dom" zou je willen, dan klopt er nog íets van je onderschrift

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:18

runningkawa schreef:
Dan heb je een gave, moet je echt wat mee gaan doen

Welke gave, oren hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:21

Telepathie, of het verstaan van gehinnik, weet ik veel, maar knap vind ik het wel.
Een cursus telepathie wilde ik zelfs gaan volgen (serieus) maar jij woont dichter bij, kan ik niet bij jou komen Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 23:21

Ok, weer even ontopic.
Alles gelezen.
Ik denk dat ik kan concluderen dat de meeste die hier reageren met: Ja, ik volg mijn instructeur, mensen zijn die niet van de minste les hebben. Dus niet het meisje van op de hoek.
Dat was bij mij wel het geval. Vroeger bij de pony's Z gereden, start op het moment niet. Geen papieren (maar ook bij instructie kan je IMO op papieren niet rijden). Ik heb hier in de buurt enkele personen zitten waar ik GRAAG bij zou lessen, maar dat kan ik simpelweg niet betalen (21 euro voor 3 kwartier) Maar, dan heb ik wel iemand die op Prix snt george nivo rijdt.
Daarbij is idd hoe je het uit ook een heel belangrijk punt natuurlijk.
"probeer die volte eens ronder te maken"
"maak nou godverdegodver die volte eens rond!"
Tja...
Er zijn een stel bokkers hier waar ik rijtechnisch gezien erg veel van aanneem, omdat het gewoon goed voelt. Bij mijn instructrice voelde het gewoon niet goed. Tja, dan kan je aan blijven modderen, maar voor beide partijen is het dan eerlijker er een punt achter te zetten...
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 28-10-03 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:21

Lenn, even los van het hinniken verhaal Knipoog , ik snap niet wat nou jouw probleem is met mijn opmerking. Even heel kort door de bocht: hoe leer je paard rijden
fase 1) je leert om erop te blijven zitten, te sturen en hoe je je paard in stap, draf en galop onder controle hebt.
In die fase heeft je instructeur altijd gelijk.

fase 2) je leert hoe je een paard netjes kunt rijden zodat hij zijn lichaam goed gebruikt. Dus been ipv hand, gewichtshulpen, het roemruchte aan de teugel rijden. Vervolgfase hiervan is het kennismaken met wat oefeningen (wijken, schouderbinnenwaarts, verruimen etc). Als ruiter ben je nog vooral bezig met het aanleren van de goede gewoonten en het herkennen van het gevoel dat je paard geeft als hij goed loopt.
De instructeur heeft nog steeds altijd gelijk.

fase 3) het uitwerken van fase 2: dus verfijnen van het gevoel, verzwaren van de oefeningen, herkennen van problemen en het denken over oorzaken. De instructeur heeft meestal gelijk maar hier ga je dat kritisch vermogen dus ontwikkelen. Je kunt niet discussieren (of ja-maren) als je niet een basis aan gevoel en ervaring hebt om op terug te vallen. En aan het eind van deze fase (en dan komt er nog een ontzettend lange weg voordat je echt kunt rijden) heb je wat bagage om een instructeur op waarde te schatten.

En dat is het laatste wat ik hieraan wijd, tenzij je me duidelijk kunt aangeven waar je het nu niet mee eens ben, want dat snap ik eigenlijk niet zo goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:26

Vind dat Lielle het wel bijzonder goed weet te verwoorden. Ben alleen bang dat teveel mensen zich in schaal 3 inschatten, terwijl ze in 1 of 2 horen te zitten.