Kan je niet veel mis mee doen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
prugelpiet schreef:ze heeft nooit echt geluisterd en omdat we nu toch wat verder willen wouden we toch wel een tuigje want hebben jullie ooit iemand zien mennen met een halster en twee touwen?

Laura_x_ schreef:prugelpiet schreef:ze heeft nooit echt geluisterd en omdat we nu toch wat verder willen wouden we toch wel een tuigje want hebben jullie ooit iemand zien mennen met een halster en twee touwen?
Daar zijn jullie (en de pony) blijkbaar niet aan toe? Eerst maar eens goed de controle vinden voor je aan de gang gaat met mennen. Dit is één van de basisdingen die er toch wel in moet zitten, qua paardenomgang (vind ik).
Zoek toch begeleiding, hebben jullie veel meer aan dan de hele 'men uitleg' van Bokt te halen.
En dan zeg ik niet dat Bokt zo slecht is, maar je hoort hier tig verschillende tips. Iedereen doet het weer anders. Dan kun je beter een vaste instructeur of -trice nemen die het volgens één manier doet.
Laura_x_ schreef:Bitloos mennen kan best. In het bos en over de weg zou ik echter wel kiezen voor tuig, aangezien je toch aan het verkeer deelneemt.
Ik zou fijne begeleiding gaan zoeken, veel beter
Laura_x_ schreef:Als ze goed luistert aan de hand en de basisdingen erin zitten, zou ze ook moeten luisteren aan de lange lijnen. Ga daar eerst eens op oefenen
trudydouwe schreef:Nou Bizzybijtje dat ben ik NIET met je eens dat shetlanders geen kinderpony's zijn!!!!!!
Ik heb er hier een aantal lopen, allemaal tussen de 1.05 cm en 1.15 cm (te groot voor t stamboek maar ideaal voor de rijderij) en daar rijden kinderen vanaf 4 jaar op en ze doen geen stap verkeerd!!!!
Ik geef nl. hobbymatig les aan kleine kinderen hier uit de buurt (inmiddels meer dan 20 kinderen in de week!)
En t zijn heus niet alleen shetlandstreken dat ze vervelend doen hoor! Maar kan nergens vinden hoe groot/zwaar jullie zijn want dat kan ook wel eens een reden zijn. En blijf volhouden want ik had er ook een, een 3-jarige nou die kon er eerst ook wat van! Nu rijden er kinderen van 5 en 6 jaar op die nog geen 10 keer op een pony gereden hebben!
Heel veel succes met het beleren van je shetje en doorzetten en trek je maar niets aan van de nergens op slaande opmerkingen!
Chaos schreef:Snap dan ook niet dat mensen beginnen over dat bitloos mennen best kan.
Zet het hele idee van mennen uit je kop en ga eerst leren hoe je een pony opvoed!
capopjekop schreef:Het kan wel, maar dan moet je paard gewoon mega goed zijn opgevoed en beleerd. Met mennen mis je sowieso al je zithulp en je zit veel verder van je paard af. En die zithulp is met rijden best belangrijk. De meeste bitloze hoofdstellen die ik ken werken ook met zijwaarts sturen ipv aan een leidsel trekken (side pull) of met neckreining en dat kan al niet vanaf de wagen. Dus je moet gewoon een paard hebben dat erg braaf is. Dat is sowieso wel handig met mennen, want het kan goed fout gaan als je paard niet luistert. En in dit geval is deze pony zo te lezen dus niet super goed opgevoed en opgeleid, dus dan is het vragen om problemen.
DoxLover schreef:capopjekop schreef:En wat zegt die ervan dan?
Dat het gewoon shetlander gedrag is