Dank je
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Pipo schreef:Komt er een andere discussie aan te pas. Paarden die naar de stinkmodder zijn gereden, zijn dus medisch niet afgeschreven en verdienen zeker een kans. Dit heet klinische hko
Paarden die kreupel lopen en straalbeentjes hebben die er als gatekaas uit ziet, vind ik juist veel humaner om deze uit hun lijden te lossen, dan er op te klimmen omdat jij nou zo nodig moet.
Ik zeg nergens dat je paarden met klinische hko niet moet helpen. Of laat ik het anders zeggen, ik zeg nergens dat je paarden die klinische hko hebben verkregen door hun ruiter, niet moet helpen.
Verder aq8, zoals abby ook al aangaf, en zijn diverse leermethodes, en er zijn vele wegen die naar rome lijden. Voor degene die ronduit toegeeft dat hij zijn paard klinische hko heeft ingereden heb ik meer dan respect, en wil ik graag helpen.
ER lopen er alleen vrij veel rond die dat dus niet doen.
Desiree schreef:het gaat hier over paarden die kreupel gemaakt zijn als gevolg van rijden en die nu weer goed gemaakt worden als gevolg van rijden. Ik snap echt niet wat daar nou tegen is! Ik snap ook niet dat mensen er heilig in geloven dat paarden met 3tjes of 4 tjes lang niet altijd per definitie kreupel zijn!
Desiree schreef:het gaat hier over paarden die kreupel gemaakt zijn als gevolg van rijden en die nu weer goed gemaakt worden als gevolg van rijden. Ik snap echt niet wat daar nou tegen is! Ik snap ook niet dat mensen er heilig in geloven dat paarden met 3tjes of 4 tjes lang niet altijd per definitie kreupel zijn!
Lovely"]
Subjectief en een poging om het gestelde te manipuleren.
[/quote]
Beetje dimmen he dame! Want ik geloof dat jij hier grootmeesteres bent in subjectief lezen! Niet gaan beschuldigen, gewoon blijven argumenteren! dat is op een EERLIJKE manier discusieren!![]()
[quote="Pipo"]
[quote="Desiree"]als een paard geen pijn heeft, heeft het geen pijn. Heel simpel. Niet ieder paard met gatenkaas heeft pijn. Raar maar waar.
[/quote]
En waar zeg ik dat ik dat niet geloof dan. Want je leest subjectief nu.
[/quote]
Ik zeg niet dat jij dat gelooft. Ik wil er mee aangeven dat niet alle paarden met zo'n straalbeen kreupel lopen of pijn hebben.
[quote="Lovely schreef:[
Paarden met slechte cijfers die goed lopen, zijn een uitzondering.
Paarden met goede cijfers die slecht lopen, zijn een uitzondering.
[/quote]
runningkawa schreef:Ik ben nog steeds van mening dat een paard met een 3 of 4, die niet kreupel loopt, geen hoefkatrol heeft, wat de foto's ook zeggen.
Loopt hij wel kreupel dan vind ik pas dat je dat kunt zeggen.
En een kreupel paard kun je proberen te verbeteren, maar die tijd moet niet te lang duren, snel resultaat anders vind ik het niet meer eerlijk tegenover het paard.
Pipo schreef:Jij vind dat bets, ik niet. Een paard die straalbeentjes heeft die eruit ziet als gatenkaas, daar vind ik het UNFAIR van om daar mee door te rijden. Dat doe je namelijk voor je eigen lol, en niet voor de lol van dat dier.
Heb jij wel eens gezien hoe de pees van een paard eruit ziet die doorgelopen is met hko?