Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:56

Dan is Disaronno niks voor jou, zo nuchter is die niet :') wel zoet en een knuffie, maar niet echt nuchter :')

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:00

Kinke, gecondoleerd :(:)
Ik weet helaas ook niks voor je maar ik zal ogen en oren openhouden. :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:01

Da's dan geen goed idee Yamcha, ik ben een Drent en man is een echte Sallander, dus wij houden wel van nuchter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:06

Nou ja, mooi dat je dat weet toch :) ik hou mijn oren en ogen open iig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:06

@Kinke: Jij zoekt zo nuchter dat je met je teen in het staartriempje van je uitrijdeken die over de bakrand hangt kan blijven haken, en dat je daar pas 10/15 meter later achterkomt omdat je paard gewoon doorloopt terwijl de deken naast hem flappert...Dat overkwam mij dus gisteren := Pas toen ik stilstond om hem er af te halen zag [***] het en deed hij toch maar een klein sprongetje opzij :')

Ik zal in elk geval opletten of ik nog iets tegenkom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:08

Whahaha zo nuchter zijn ze hier niet hoor :')

Freggle zou in shock zijn, dat weet ik wel :')

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:09

Ik was jullie ook kwijt ineens.. Heb al weer flink bijgelezen..

Sterkte kinke.. Wat een akelig verlies.
Moeilijke situatie ook nu.. Je wil in alle rust een ander paard vinden, maar je zit natuurlijk ook met je andere paard die je niet lang alleen wil hebben.. Heel veel succes met zoeken.

Ziet er uit als een fijn zadel blijheid.. Is dat die nieuwe trekker?
Heb zelf de pro endurance classic.. vind het ook een heel fijn zadel.. zit als een huis.

Met het slechte weer amper kunnen rijden, onze bak ligt echt keihard. Kan wel uitwijken naar een manege vlak bij, maar dat is nog een kwartier stappen, en daar vond ik het te koud voor..
Hopelijk kunnen we volgende week weer lekker aan de slag.

Ga mijn instructrice om een zitles vragen.. om de een of andere reden zit ik echt verschrikkelijk in galop.. ik duik helemaal voorover, en trek daarbij mijn hakken op.. Vooral bij het aanspringen.. daarna gaat het wel als ik er aan denk (of op gewezen word door juf)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:12

Blijheid schreef:
@Kinke: Jij zoekt zo nuchter dat je met je teen in het staartriempje van je uitrijdeken die over de bakrand hangt kan blijven haken, en dat je daar pas 10/15 meter later achterkomt omdat je paard gewoon doorloopt terwijl de deken naast hem flappert...

_O- _O- _O-
zoiets inderdaad, zo'n paard waar sinterklaas ieder jaar veilig mee in de optocht kan rijden <:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:15

@Olikea: Klopt, de Trekker True Talent :j Die Pro Endurance heb ik geloof ik ook opgezeten, maar ik vond zelf de wrong niet prettig.
@Kinke: Ik moest ook wel lachen :') En vanochtend vond meneer het dan wel weer zogenaamd eng dat er een vlek zonlicht in de bak viel :)) Hij houd wel van een grapje, maar altijd veilig.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:21

Sterkte Kinke. :\ Ik weet zo ook niets geschikts voor je te koop, helaas.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:40

Sterkte Kinke!
Het enige advies dat ik je kan geven is...ga juist niet teveel op zoek. Ik deed dat eerst ook, maar er was niets dat goed genoeg was.
Ik heb het toen losgelaten, met de gedachte er komt wel wat op je pad en dat gebeurde al vrij snel :)
Dat voelde ook direct ontzettend goed en ik ben echt zielsgelukkig met de oplossing die mij is geboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:57

Kan ik het mee eens zijn.
Toen Beau van mij overleed kwam Dimo al vrij snel, en emotioneel was ik daar nog helemaal niet aan toe. Ik kon het toen niet loslaten, en helaas heeft het daardoor best lang geduurd voor ik Dimo emotioneel ook toe kon laten, vooral voor Dimootje zelf was dat heel sneu......
Ik ben daar toen echt te snel mee geweest. Ik heb het nu over honden, maar de band die je met een hond hebt verschilt niet zóveel van die met een paard........

Qua paarden heb ik een heel grote liefde gehad, Nikita, een donkerbruine merrie, en zij was een manegepaard. Ik was dol op haar. Toen ik haar kwijtraakte, heb ik heel lang niet meer zoiets gevoeld voor een paard, hoewel er wel andere paarden, leuke paarden in mijn leven kwamen. Er was Angelo, een donkerbruine ruin, waar ik erg gek mee was, Lindsey, een zwarte merrie, Layla, een donkerbruine merrie, Headline en Sweet Sugar Dandy (dat was een Paint), 2 vosse ruinen, en nu donkerbruine Vegs.
Maar feitelijk zijn er alleen Nikita en Vegs, de rest was lief, maar op Vegs ben ik verliefd, en da's anders wat.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:27

@kinke wij zeggen dan: toeval bestaat niet. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:31

Kinke schreef:
Bedankt voor het meedenken. Ik wil Titan niet ergens anders plaatsen omdat hij als typische PRE niet zo snel iemand vertrouwt, hij is best eenkennig en ik wil hem dan niet 'heen en weer' slepen. Dat vind ik ook het moeilijke bij bijvoorbeeld een shet, die kan/wil ik dan sowieso niet houden als er weer een tweede paard bij komt. Ik laat hem dan liever tijdelijk even alleen staan ipv dat ik een situatie ga creeeren die later weer gaat veranderen.
...gaat zichzelf streng toespreken om niet met een hoopje ellende thuis te komen.....;)
(flauwekul natuurlijk, dat ben ik ook echt niet van plan, hoe verleidelijk ook. Ik wil echt gaan voor een superbrave)

Kinke, mijn vriendin is merens fokker en zij heeft nog wel wat braafs staan die ook zadel mak zijn. Wellicht dat je met haar een dealtje kunt sluiten want zij heeft er nu wat veel staan. Ik denk dat ze blij is als iemand voor haar een merens wil doorrijden. Pb maar je gegevens als je geïnteresseerd bent dan zet ik dat naar haar door.
Hengst is Unité waar zij veel mee fokt en nakomelingen zijn heel bom proof en erg mooi (veel behang)!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:33

hoi pien! lang niet gezien [en dat rijmt]

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:44

knollentuin schreef:
hoi pien! lang niet gezien [en dat rijmt]

Ja ik zag je post Knollentuin en werd nieuwsgierig. En na lezen dacht ik ach, paardje kopen kan altijd nog waarom niet tijdelijk een brave merens bij Pre gezet. Dan gebeurt er niets overhaast. Win- win - win dus. Pre blij, baasje pre blij, en vriendin blij want die heeft er teveel. Dus toen gepost.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:48

mooi zo als je elkaar zo helpen kan! :j

Mrt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:58

Ik meld me hier ook maar weer eens :)
Vandaag weer eens lekker kunnen rijden. Bak was nog wel redelijk hard, maar wel mooi vlak, dus wel wat stap en draf werk kunnen doen.

Wat leuk al die foto's van KT! Knappe paarden heb je, vooral Savante vind ik een plaatje.

Japeloup, wát een dropje is je pup! Die mag je de volgende les best mee nemen en dan per ongeluk vergeten weer mee terug te nemen? :D

Gooya, wat balen dat z'n hoef zo langzaam heelt :(:)

Zooist, beterschap en gefeliciteerd met je winstpunt

Kinke, sterkte met het verlies van je paardje.. :(:) Ik weet helaas ook niks voor je.

Blijheid, dat zadel ziet er intressant uit. Lijkt mij maar raar zitten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:01

knollentuin schreef:
@kinke wij zeggen dan: toeval bestaat niet. :)

Ik weet het KT, dat zeg ik zelf ook altijd.
pien_2010, ik zal er eens over denken. Merens....vind ik ook mooi, en wel een maatje waarvoor ik geen ladder hoef te gebruiken :o

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:16

Ik heb in ons binnenbakje gereden vanmiddag. Voltes, voltes, voltes. Bak zelf is ook meer een volte dan een bak. :+ Ik had drie kegels in in de bak gezet waar ik haar omheen kon sturen, zo had ze wat meer aanleuning. Hielp goed! Ze ging door het zware zand met enorme passen draven, was ineens net of ik op een flinke E-pony zat! :)) Mooi met haar rug omhoog en pootjes eronder. Gaaf!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:00

op verzoek savante in actie, sorry voor de kwaliteit maat ik heb dus fotos met telefoon genomen van fotos in een lijstje..
.Afbeelding
Afbeelding

ohw :') ik had m gedraaid... hij stond goed..nu dus niet meer _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:43

Wat een beauty!!!

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:49

Savante is een knappert! Maar ik vind vosje de leukste :) Suuske ook... maar heb haar al verteld dat het geen "echte" man meer is. Dus helaas geen baby voor suuske :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:00

wauw, mooi paard zeg! Ziet er ook groot uit trouwens.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:09