patbaelemans schreef:amaai zeg, al die "ruzies" over wie er gelijk heeft of niet, wie er iets verzint... dat is toch allemaal niet nodig ?! of zijn jullie altijd zo onder elkaar bokkers ? kan best zijn ?
Ik heb nu een happy mouth bitje gebruikt zonder ruberen tonglepel en mijn paard laat haar tong niet meer uit haar mond hangen, maar doet wel pogingen om haar tong over het bit te doen, dit altijd tijdens het longeren; ik durf nog niet met haar rijden, schrik om fouten te maken wan Ik ben ermee eens dat de fout bij mij ligt, ik rijd namelijk met de rem erop, vooral in het begin en ze is niet voorwaarts genoeg. Aan de longe laat ik ze flink voorwaarts gaan en laat ik ze veel overgangen doen, zodat ze geen tijd heeft om te prutsen met haar tong. Ik was af en zie wat de komende dagen zal geven. Ik ben benieuwd. Onder het zadel zal ik ze dus ook meer voortwaarts moeten laten gaan en met de rem eraf.... maar ja zoiets lukt niet meteen... ik zie wel. Intussen kijk ik toch nog uit naar tips.
Het zijn geen ruzies, maar eerlijke commentaren op dior bokt. Lees even de historie van dior_bokt en dan weet je waar het in dit topic om gaat/ waarom iedereen zo heftig reageert op dior_bokt.