Pff, ik krijg die buitenstelling er gewoon níet uit.. tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: Pff, ik krijg die buitenstelling er gewoon níet uit.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:22

@ Arabesk: en als er rijtechnisch commentaar wordt gegeven, zoals ik heb gedaan en daar ook een pb over stuurde, reageert ze niet of wijst ze het af..
Nou zoek het uit dan ;)

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:35

Tja arabesk, ik heb een stukje geschreven, daar krijg ik geen reactie op, heb weinig zin om gratis instructie via het net te blijven geven.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:35

Volledig mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:06

Ik wil nog een aantal dingen recht zetten.

monica08 schreef:
@ Arabesk: en als er rijtechnisch commentaar wordt gegeven, zoals ik heb gedaan en daar ook een pb over stuurde, reageert ze niet of wijst ze het af..
Nou zoek het uit dan ;)
Niet reageren?? Ik heb je zelfs mijn excuses aangeboden!
[naam] schreef:
Hai,

De één zegt dit, de ander zegt weer iets compleet tegenovergestelds.
Als ik het ene doe, krijg ik commentaar van de mensen die iets anders doen, en als ik het andere doe, krijg ik commentaar van de ene.
Ik zie door de bomen het bos niet meer en daarbij komt ook nog dat ik totaal niet lekker in mijn vel zit en mijn emmer bijna vol zit.
Maar dat mag geen reden zijn om zo te reageren, dus bij deze mijn excuses. :)

Groetjes, [naam]
Jij bent degene die hier niks op terug stuurde, dus omgekeerde wereld.
Jammer dat je erover liegt.

Tendance schreef:
Nu niets doen tot de ostheopaat is geweest lijkt me niet slim, want dan wordt ze alleen maar dikker.
Ik heb nérgens gezegd dat ik niks met haar doe tot de osteo is geweest.

capopjekop schreef:
Paard op goed gewicht krijgen is ontzettend moeilijk, ik spreek helaas uit ervaring. Heb die van mij na jaren eindelijk op een goed gewicht, helaas is mijn shet eerst bevangen moeten worden voordat ik inzag dat haar overgewicht wel een last was voor haar.
Paard op een goed gewicht krijgen is inderdaad erg moeilijk, daarom doe ik er ook zoveel mogelijk aan.
Ik geef haar meer beweging, laat haar wat langer werken en heb haar thuis gehouden toen al haar vriendjes naar de zomerwei gingen, waar het gras tot hun knieën stond.

x_Elise schreef:
Wel typisch dat jijzelf je een stuk beter voelt zonder al die kilo's maar jij je paard wel al die extra en onnodige kilo's laat dragen..
Open je ogen en zet haar op dieet.
Ik vat dit op als een verwijt, is het zo bedoeld? Zo ja, lees dan bovenstaande opmerkinging even of lees het topic door. :)

Active schreef:
Tja ik vind het moeilijk om te zeggen, maar verwacht jij niet teveel van je koudbloedpaard? Buiging heeft te maken met het achterbeen gebruik. Als dat gelijk is, krijg je gelijke druk op de teugel en kun je bezig gaan met buiging. Zolang het paard scheef is in de aanleuning is deze ook scheef in het gebruik van het achterbeen.
Ik verwacht niks van mijn paard, zou heel graag een keer een onderling bb-proefje rijden, maar dat is nog ver weg.
Elk paard kan buigen en ik ben niet van plan om haar wissels om de pas of een pirouette te laten doen.
Kim geeft aan wat ze wel en niet kan, daar hou ik me aan vast.

doei schreef:
:n
Jammer dat het zo moet gaan...
Inderdaad..

capopjekop schreef:
Nogmaals, ben er niet op uit om Kim belachelijk te maken of om de grond in te trappen, want ik vind het een geweldig paard met humor. Als ik het verkeerd zie hoor ik dat graag, vind het zoals al eerder gezegd erg leerzaam.
Weet ik.. :j
Ik ga over bepaalde dingen niet uitwijden, maar zal het later nog eens uitleggen. :)

Skygirl schreef:
capopjekop schreef:

Als dit een recente foto is is ze echt veel te dik....
Knap dat je dat van die foto kunt zeggen, waar alleen haar achterwerk op staat. :j Uit 2010..

Voor de rest is er nu al genoeg geregeld, waar ik niets over wil vermelden in het openbaar.
Dat komt later wel, ik vind het voldoende om aan te geven dat er genoeg gaat gebeuren op professioneel gebied met Kim en mij.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:12

KBK: ik zei: niet reageren OF wijst ze het af (ging niet alleen over mijn tips).
Het gaat er gewoon om dat je wel een topic opent, maar met handige tips niets doet.. En dat je veel gaat tegenspreken want Kim dit of Kim dat of enz.

Als je nu gewoon eens open staat voor commentaar en tips en daar daadwerkelijk wat mee doet!!!! Je zegt tegen mij: ja maar de ene zegt dit en de ander dat dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Nou waarom open je dan een topic? Er komen verschillende tips, mja dan zit je weer met jou excuus: de ene zegt dit en de ander dat.

weird

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:21

KoudbloedKim schreef:
Skygirl schreef:
]

Als dit een recente foto is is ze echt veel te dik....
Knap dat je dat van die foto kunt zeggen, waar alleen haar achterwerk op staat. :j Uit 2010..

Ik zeg toch ook als het een recente foto is. ;) en ja dat kan. Ik ken iemand die onderzoek heeft gedaan naar overgewicht bij paarden en dit is een heel goede graadmeter. Alles wat boven dat bot bij dek kont uit komt is vet, nooit spier. Als er echt 2 billen op de billen vormen is er sprake van een vet paard.

Maar goed dit is een foto uit 2010, dus weet niet hoe het nu is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:43

monica08 schreef:
KBK: ik zei: niet reageren OF wijst ze het af (ging niet alleen over mijn tips).
Het gaat er gewoon om dat je wel een topic opent, maar met handige tips niets doet.. En dat je veel gaat tegenspreken want Kim dit of Kim dat of enz.

Als je nu gewoon eens open staat voor commentaar en tips en daar daadwerkelijk wat mee doet!!!! Je zegt tegen mij: ja maar de ene zegt dit en de ander dat dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Nou waarom open je dan een topic? Er komen verschillende tips, mja dan zit je weer met jou excuus: de ene zegt dit en de ander dat.

weird

Sorry maar Tineke is niet VERPLICHT om alle adviezen op te volgen en/of te gaan proberen.
Bovendien staan er in dit topic inderdaad tegenstrijdige adviezen, allebei opvolgen gaat niet (voor je echt een verbetering merkt ben je sowieso weken verder dus dan plas zou het tijd zijn voor een plan B), je kunt KBK niet kwalijk nemen dat ze niet alle adviezen gaat uitproberen. Zou wat zijn zeg, dan is ze over drie weken nog bezig... Een dagje dit, een dagje dat, een dagje zus, een dagje zo. En dan zou ze over een maand tot de conclusie komen dat "niks werkt" want zoiets heeft een structurele aanpak en verbetering nodig en los je niet in een dagje op.

Wat mij betreft HELEMAAL prima dat KBK gedurende het topic besloten heeft een instructeur te benaderen en het met een instructeur te willen gaan oplossen, ipv op eigen houtje tegenstrijdige Bokt-adviezen te gaan uitproberen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:46

Helemaal eens met Nouks, instructie vragen is in mijn ogen de beste oplossing. Die kan ook per moment bepalen hoe er ingegrepen moet worden, dat lukt ons niet van achter de pc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:26

Maar Monica zegt toch ook helemaal niet dat ze alles uit proberen? Meer dat op alle zinvolle kritiek, maar wat niet in het straatje van KBK lijkt te passen, een weerwoord wordt gegeven, of compleet wordt afgeserveerd. Daarvoor open je een topic toch niet??

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:45

Je opent een topic voor advies en als je allerlei verschillende adviezen krijg ga je dat eerst voor jezelf op een rijtje zetten. Dat vind ik logisch.

Wat ik minder vind is dat KBK gelijk wordt afgezeken over haar en Kim haar gewicht.
Ik vind dat ze toch wel wat respect verdiend als je ziet hoeveel ze al is afgevallen de afgelopen tijd en dat ondanks dat ze lichamelijk niet altijd in staat is om te rijden dat ze het best leuk doet met Kim.

Ik vind Kim geweldig en het is niet altijd makkelijk om zo'n paard " in de hand te houden" maar ze doet het toch wel.

En eerlijk is eerlijk als ze weer een leuk topic opent waar Kim haar fratsen weer toont dan vind iedereen het geweldig ... en dan wordt ze ook niet afgezeken op kilo's.

En als ze dan vragen heeft dan krijg ze daar adviezen over en waar eindigd het weer... op de kilos'.. ik zou dat als TS niet leuk vinden als dat hetgene is waar altijd maar naar gekeken wordt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:02

Nou ik weet niet waar Tineke zelf wordt afgezeken om haar gewicht? Ik denk dat de meeste mensen in het topic heel veel respect voor haar hebben dat ze zoveel kilo kwijt is. Maar Kim is nu te zwaar en dat werkt niet in het voordeel met het werk. Ik ben ervan overtuigd dat Kim het werk en de stelling beter af kan als ze wat kilo's kwijt is en volgens mij denken de meeste mensen dat die iets over het gewicht hebben gezegd. Dat is toch niet afzeiken, ik wilde dat ik er eerder op gewezen was dat mijn shet echt te dik was, dan waren mijn ogen mss eerder geopend en de pony veel last bespaard gebleven :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:09

Janine1990 schreef:
Maar Monica zegt toch ook helemaal niet dat ze alles uit proberen? Meer dat op alle zinvolle kritiek, maar wat niet in het straatje van KBK lijkt te passen, een weerwoord wordt gegeven, of compleet wordt afgeserveerd. Daarvoor open je een topic toch niet??

Eindelijk eens iemand die me begrijpt ;)

@ Nouks: ik zeg ook niet dat ze verplicht is om met alle tips wat te doen, maar ik gaf als tip: contact houden en veel meer impuls erin. Imo is dit voor iedere ruiter hetzelfde, maar dat wil of doet ze niet. Nja dan kan je ook moeilijk van een paard verwachten dat het DOOR draaft en buigt en stelling neemt etc.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:38

Pff, ik was enthousiast begonnen pagina 1 en 2 te lezen, raakte een beetje ongeconcentreerd en klik door naar pagina 6, en dan krijg je dit! Ik weet niet wat er in de tussentijd gebeurd is en ik wil het eigenlijk ook niet weten. De eerste twee pagina's geven mij de indruk dat KBK wel degelijk alle tips iig leest en er over nadenkt. En sommige wijst ze af. In mijn ogen terecht, je hebt volgens mij altijd een eigen mening over wat wel en niet verstandig is om te doen en er is in paardenland niet echt één waarheid. De meeste dingen gaan toch op gevoel en in samenspraak met je paard.

Zou Kim iets mogen afvallen: ja. Is KBK zich dat ook bewust: ik denk het wel. Is het gemakkelijk voor elkaar te krijgen: nee, maar er wordt aan gewerkt. Volgens mij is daarmee het topic 'kilo's' wel afgedaan.

Wat betreft je originele vraag TS: ik denk ook dat een gedeelte van het probleem voortkomt uit impuls. Nu snap ik ook heel goed dat dit niet zo gemakkelijk te verbeteren is, ik heb er ook zo één gereden die met 'een beetje schoppen/slaan' niet vooruit te krijgen was. Mijn tip aan jou is dus eerder: afwisselen! Niet alleen vooruit, maar zeker ook terug in tempo! Maar dan heel kort op elkaar: drie passen langzaam, drie passen sneller, drie passen langzamer, vier passen sneller, twee passen langzaam, aandraven, drie passen draf, terug naar stap, vier passen snel stappen, halthouden, etc... Héél moeilijk voor het paard, maar misschien nog moeilijker voor de ruiter, wij vinden het immers ook fijn om in een constant tempo te rijden! Maar mijn ervaring is dat je door dit te doen (en consequent te doen, hoe moeilijk het ook is, begin gewoon met één ronde op deze manier, dat is meer dan zat!) ook bij de zogenaamde 'flegmatieke' of 'ongevoelige' paarden heel snel een betere reactie op je hulpen krijgt.

Heel veel succes! Ik lees altijd met veel plezier je topics en jullie hebben in ieder geval veel lol, dat is veruit het belangrijkste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:42

monica08 schreef:

weird

Janine1990 schreef:
Maar Monica zegt toch ook helemaal niet dat ze alles uit proberen? Meer dat op alle zinvolle kritiek, maar wat niet in het straatje van [naam] lijkt te passen, een weerwoord wordt gegeven, of compleet wordt afgeserveerd. Daarvoor open je een topic toch niet??

[naam] schreef:
Voor de rest is er nu al genoeg geregeld, waar ik niets over wil vermelden in het openbaar.
Dat komt later wel, ik vind het voldoende om aan te geven dat er genoeg gaat gebeuren op professioneel gebied met Kim en mij.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:59

Jammer dat mijn eerste reactie word afgedaan als niet netjes, terwijl daarna blijkt dat je het aardig met me eens bent.

Citaat:
Hai,

De één zegt dit, de ander zegt weer iets compleet tegenovergestelds.
Als ik het ene doe, krijg ik commentaar van de mensen die iets anders doen, en als ik het andere doe, krijg ik commentaar van de ene.
Ik zie door de bomen het bos niet meer en daarbij komt ook nog dat ik totaal niet lekker in mijn vel zit en mijn emmer bijna vol zit.
Maar dat mag geen reden zijn om zo te reageren, dus bij deze mijn excuses. :)

Groetjes, Tineke

Het is ook lastig als je veel reacties krijgt die heel tegenstrijdig zijn en daarom gaf ik aan dat je beter les kan nemen in plaats van met deze reacties bezig te gaan. Straks leer je iets verkeerds aan. Goed dat je nu ook les gaat nemen. Ik wens je heel veel succes en plezier met de lessen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:06

Wat is jouw definitie van professioneel gebied???

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:07

Iig een osteo en een instructeur las ik?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:12

ik zou telkens naar binnen vragen met de binnenhand. dus gewoon een korte ophouding en meteen lossen als ze volgt en tegelijk voldoende ondersteunen met het binnenbeen. vermoedelijk vind ze stelling links te moeilijk omdat ze rechts 'korter' is dan links. Als je zonder te ondersteunen met je binnenbeen vraagt met je linkerhand, gaat ze heel makkelijk naar binnen gaan vallen of op de binnenschouder vallen ipv haar lijf te buigen en het gewicht te verdelen over 4 voeten.
Verder ook even kijken of je zelf goed in balans zit en bv niet hindert als je linksom rijdt (scheef hangen naar links bv)

edit: woeps ik zie nu dat we aan 6 pagina's zitten en dat er oa ook een probleem met de impuls blijkt te zijn.
Inderdaad, zoals velen opmerken moet dat uiteraard ook in orde zijn voordat je kunt gaan vragen om stelling.
Laatst bijgewerkt door kynshiri op 01-09-11 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:20

Pauline schreef:
Iig een osteo en een instructeur las ik?

Ohja... Ja, dat kan je professioneel noemen, maar bij mij valt dat niet onder die noemer, hooguit deskundig, maar dat kan je je van menig ORUN instructeur ook wel afvragen.
Vandaar mijn vraag.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:22

Het is iig een mooi begin. Beter dan een stalgenoot die wel meekijkt :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:55

Ik zal heel netjes reageren, anders zul jij of iemand anders me weer gaan temmen, dus bij deze...
Ik zoek het bericht even niet op, die kun je zelf vast wel teruglezen, maar je zegt daadwerkelijk, dat je even niets doet, totdat de ostheo is geweest....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:59

KoudbloedKim schreef:
.
Nu nog wachten op de Osteopaat en dan gaan we er weer vol tegenaan. :)

even de rest eruit geknipt. Deze bedoel je?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:00

KoudbloedKim schreef:
Ik heb besloten om er een kraakmensje bij te halen, zal nu gelijk even mailen. :j
Ook heb ik besloten om tot die tijd geen lastige figuren meer te rijden, maar gewoon rechtuit en soms een bochtje om.
Af en toe een sprongetje, balkjes lopen en zonder zadel een beetje rond rijden.
De wat moeilijkere dingen laat ik even liggen tot er helemaal naar haar is gekeken. :j

Maar deze staat er ook, hier geeft KBK nog wel te rijden maar minder intensief. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:05

Pauline schreef:
[naam] schreef:
Ik heb besloten om er een kraakmensje bij te halen, zal nu gelijk even mailen. :j
Ook heb ik besloten om tot die tijd geen lastige figuren meer te rijden, maar gewoon rechtuit en soms een bochtje om.
Af en toe een sprongetje, balkjes lopen en zonder zadel een beetje rond rijden.
De wat moeilijkere dingen laat ik even liggen tot er helemaal naar haar is gekeken. :j

Maar deze staat er ook, hier geeft [naam] nog wel te rijden maar minder intensief. :)
Exact!

Tendance; Ik heb nergens gezegd dat ik niks meer met Kim zal doen tot er iemand bij is geweest, dat is dus een geval van niet goed lezen. :)

Janine1990 schreef:
Wat is jouw definitie van professioneel gebied???

[naam] schreef:
Voor de rest is er nu al genoeg geregeld, waar ik nog niets over wil vermelden in het openbaar.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:06

Nee, dat is een geval van anders interpreteren.

Maar goed, daar ben ik alleen maar blij om, want beweging en activiteit is wel heel goed voor het paard nu.