Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SylvieG schreef:Active schreef:Om eerlijk te zijn denk ik dat je een paard hebt gekocht die een maatje teveel voor je is. Misschien is het handig om dat te realiseren en een fijn goed doorgereden paard te kopen die wel bij je past.
Niet aanvallend bedoeld, maar ik vind je reactie wel een beetje kort door de bocht. Als je mijn topic goed gelezen hebt, dan zijn het 2 punten samen: 1 ik wil haar niet 'kapot' rijden en zeker weten dat ze lichamelijk niets mankeert. 2 ik ben kortgeleden het ziekenhuis in gegooid dus ik ben nog erg zoekende naar mijn vertrouwen. Daarbij komt kijken dat elke ruiter, ookal rijd je nog zo hoog, goede begeleiding nodig heeft om een paard goed op te kunnen leiden. Ik ben er dan ook van overtuigd dat je tijd moet nemen en niet zomaar het paard weer weg doen en een nieuwe zoeken, dat past absoluut niet bij mij. Ik hecht me veelte veel aan haar.
Active schreef:SylvieG schreef:knip
Niet aanvallend bedoeld, maar ik vind je reactie wel een beetje kort door de bocht. Als je mijn topic goed gelezen hebt, dan zijn het 2 punten samen: 1 ik wil haar niet 'kapot' rijden en zeker weten dat ze lichamelijk niets mankeert. 2 ik ben kortgeleden het ziekenhuis in gegooid dus ik ben nog erg zoekende naar mijn vertrouwen. Daarbij komt kijken dat elke ruiter, ookal rijd je nog zo hoog, goede begeleiding nodig heeft om een paard goed op te kunnen leiden. Ik ben er dan ook van overtuigd dat je tijd moet nemen en niet zomaar het paard weer weg doen en een nieuwe zoeken, dat past absoluut niet bij mij. Ik hecht me veelte veel aan haar.
Ik heb het hele topic doorgelezen en daaruit komt bij mij deze conclusie. Kun je door willen gaan en maar als je al maanden loopt te modderen en je bent hardstikke bang geworden. Dan is het toch geen leuke hobby meer?

SylvieG schreef:DDW1190 schreef:heb je al eens een ongebroken trens geprobeerd?
Hier heeft toevallig mijn instructrice haar pas op gereden. In het begin reageerde ze heel heftig in haar mond (echt achteruit schieten en omhoog komen). Maar na 5 minuten was dit over en liep ze echt super! Ze ging geen strijd aan, niks. Ik heb toen navraag gedaan en blijkbaar ligt dit bit stiller in de mond, wat voor een paard prettig is?!
Ik wil hier alleen zelf niet mee rijden, omdat ik van mening ben dat je hier mee om moet kunnen gaan. Ik ben op dit moment te onzeker hiervoor en ben bang dat ik teveel druk erop zet.
Th0mas schreef:Nog lekker gereden afgelopen dagen?
Pentax schreef:Ik denk dat je misschien te snel te veel wilt. Bij een opgericht paard vraagt je ook meer kracht vanuit achter, misschien heeft ze die nog niet? Het kan ook een vorm van souplesse zijn die er nog niet is of haar exterieur die het lastig maakt.
Wat als je nou gewoon nog een paar maandjes voorwaarts-neerwaarts blijft trainen, oefenen met wat wijken op de volte en schakelen etc. Meen dat ik gelezen heb dat ze dan wel braaf is? Dan is dat ook meteen een mooie gelegenheid voor jou om het vertrouwen weer terug te vinden.

laura1986 schreef:Bang worden kan gebeuren, maar dan gewoon maar een ander paard kopen is toch ook geen oplossing. Dan kun je ook bezig blijven en pak je het probleem niet aan. Wat is een paar maanden modderen, om ergens ´sterker´ uit te komen?
SylvieG schreef:saskiakefie schreef:Hoe bedoel je meer wilde rijden in haar hals?
Dat ik mijn teugels meer op maat pak, handen meer op houdt... Ze vond het erg prettig om laag en uit elkaar te lopen met haar hals..Dan gaf ze geen kick. Maar nu ik haar dus meer aan elkaar ga rijden, komt ze in protest.