slofteugel te strak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:06

Precies, de vrouw waar mijn verzorg paard heeft gestaan reed eerder ook op hoog niveau. Maar goed, je krijgt kinderen, je paard word ziek.. je bent er dus even uit. Ze had het er ook over hoe triest het er tegenwoordig voor staat, scheve paarden hulpteugels en slechte ruiters op trieste paarden. Reden dat ik dus ook niet meer ga kijken, of nog wil. Het heeft niks meer met paardrijden te maken namelijk, zo zonde. Hierdoor krijgen dus veel mensen het verkeerde idee, omdat hij hoog rijd en met slof moet het dus kunnen. Wat ze niet zien (onkunde??) is dat die paarden helemaal niet goed lopen.

JoviBan schreef:
lovemario schreef:
en er zijn genoeg mensen die ik ken, die in het ZZlicht rijden, en ook regelmatig met slof rijden..

Kun je nagaan hoe triest het gesteld is met het niveau.

Air

lovemario schreef:
@air, als je zoveel om je paard geeft, waarom rij je dan nog? is niet heel natuurlijk ;)
tja, waarschijnlijk zijn er volgens jou maar een paar die om hun paard geven. we vinden hetgewoon leuk om ze "pijn" te doen :Y)

Sinds wanneer staat om iets/iemand geven synoniem voor natuurlijk?

xMK

Ik wil niet meteen concluderen dat het paard pijn heeft, maar vaak als een paard gaat klieren/onder het werk probeert uit te komen, worden er dingen van hem gevraagd die lichamelijk veel inspanning kosten en in zekere zin ook wel pijn kunnen doen. Voorbeeld: je kunt een paard niet van dag 1 op dag 2 in een correcte lengtebuiging laten lopen omdat het buigen van de spieren in het lichaam niet prettig voelt en waarschijnlijk zal het paard dan wel een manier zoeken om er in eerste instantie onderuit te komen. Veel mensen zien dit gedrag als klieren en grijpen dan naar de slof, maar veel beter is het om het paard aan het werk te houden en veel oefeningen als tempocontrole te gaan doen.

Jouw kernvraag was of je slof te strak hangt en je gaf als argument voor gebruik dat hij kliert. Persoonlijk denk ik dat je toch beter de slof aan de kant kunt leggen en echt aan het werk moet gaan en dan met name met tempocontrole en nagefelijkheid, want in mijn ogen is de slof voor de meeste mensen geen hulpmiddel.

Succes!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:07

Miekemuis_ schreef:
Air schreef:
Miekemuis_ Een krul heeft niks met nageeflijkheid te maken. Als je een paard in de krul dwingt laat deze zijn rug ook niet los.

Air: en welke heilige heeft jou verteld dat mijn paard in de krul gedwongen wordt? Of hebje dat gezien in je glazen bol?
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/251407_2322686232696_1415809031_2748532_1993984_n.jpg
Volgens mij loopt mijn paard hier netjes nageeflijk, met een gewone trens! Voor deze foto is hij 2à 3 minuten met slof losgereden, dat wil dus zeggen aan middellange teugels grote voltes en slangenvoltes rijden om de spieren op te warmen en los te maken.
Als je niet gewoon kan antwoorden op TS haar vraag, reageer je beter niet.

Paard knikt in bij de verkeerde halswervel. Geen nageeflijkheid dus.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:09

Benfan schreef:
Precies, de vrouw waar mijn verzorg paard heeft gestaan reed eerder ook op hoog niveau. Maar goed, je krijgt kinderen, je paard word ziek.. je bent er dus even uit. Ze had het er ook over hoe triest het er tegenwoordig voor staat, scheve paarden hulpteugels en slechte ruiters op trieste paarden. Reden dat ik dus ook niet meer ga kijken, of nog wil. Het heeft niks meer met paardrijden te maken namelijk, zo zonde. Hierdoor krijgen dus veel mensen het verkeerde idee, omdat hij hoog rijd en met slof moet het dus kunnen. Wat ze niet zien (onkunde??) is dat die paarden helemaal niet goed lopen.

Nou, da's mooi, weer iemand minder die alles beter schijnt te weten.

Hoef ik me iig niet te schamen als mijn paard haar hoofd een keer omhoog doet tijdens de wedstrijd of tijdens het wijken scheef gaat.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:09

wat een gedoe weer om 1 foto op bokt,blijkbaar barst het hier weer van de kenners en de mensen die wéér eens alles beter weten zoals gewoonlijk, zucht..................

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:09

@ air, ik ga niet eens meer op jou reageren. als je niks nuttigs hebt te melden, ga dan aub iemand anders afkraken :evaw:

@xMK, ik rij er liever ook niet mee natuurlijk, maar het werd gewoon gevaarlijk. ik neem aan dat ik een DA kan geloven als ie zegt dat ie echt nergens pijn heeft, en het dus gewoon klieren is.

lovemario

Re: slofteugel te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:11

achja, het is ook nooit goed. al rij je het hoogste,
je kan dan toch n iet rijden, maar iemand die amper een B proef kan rijden, die doet hte natuurlijk perfect :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:12

TS oeeeei dat had je niet moeten zeggen want dan krijg je heel bokt over je heen dat een paard niet zomaar kliert enzovoort. :+

Ach, het topic krijgt nu een hele andere draai..

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:12

Air schreef:
Miekemuis_ schreef:
Air: en welke heilige heeft jou verteld dat mijn paard in de krul gedwongen wordt? Of hebje dat gezien in je glazen bol?
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/251407_2322686232696_1415809031_2748532_1993984_n.jpg
Volgens mij loopt mijn paard hier netjes nageeflijk, met een gewone trens! Voor deze foto is hij 2à 3 minuten met slof losgereden, dat wil dus zeggen aan middellange teugels grote voltes en slangenvoltes rijden om de spieren op te warmen en los te maken.
Als je niet gewoon kan antwoorden op TS haar vraag, reageer je beter niet.

Ik heb ook niet gezegt dat hij perfect loopt, maar ik denk ook niet dat jou paard dat wél doet. Maar ik ga niet blijven discussieren met je :evaw:

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:13

BOKT, KOM MAAR OP :Y)

ach, het toppunt van offtopic gaan he ;) :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:14

lovemario schreef:
@ air, ik ga niet eens meer op jou reageren. als je niks nuttigs hebt te melden, ga dan aub iemand anders afkraken :evaw:

@xMK, ik rij er liever ook niet mee natuurlijk, maar het werd gewoon gevaarlijk. ik neem aan dat ik een DA kan geloven als ie zegt dat ie echt nergens pijn heeft, en het dus gewoon klieren is.

Ongeloofelijk. Er is je nou al tig keer duidelijk gemaakt dat een DA geen rontgenogen heeft en ookgeen osteopaat of chiropractor is.
Ga je dat pas geloven wanneer je een paard naar de filestijnen hebt geholpen? Of is het dan nogsteeds het paard zijn schuld?

Ongeloofelijk, dat er mensen zijn, die liever zelf weer tig fouten maken ookal lijdt het paard daaronder, dan in te zien dat die fouten al door andere mensen zijn gemaakten het nergens voor nodig is om ze nog eens te maken.
En dat valt bij jullie onder de noemer geven om je paard? Komop zeg :n

lovemario

Re: slofteugel te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:15

owja, DA's zijn natuurlijk mensen die er geen verstand van hebben ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:16

Je leest het verkeerd, de huidige ruiterij is te makkelijk geworden. Er word gewoon te snel naar hulpteugels gegrepen omdat men haast heeft een paard daar te krijgen waar ze hem willen. Je ziet het ook op keuringen, 3 jarige die al mooi in de krul lopen, waar ze er soms geestelijk en lichamelijk er niet aan toe zijn. Het is niet alleen de schuld van de ruiters zelf, maar ook van de lesgevers en de jury. Zolang het rijden op een paard beloont word ipv rijden met je paard zal hier ook geen verandering in komen. De standaard moet gewoon weer omhoog, er mag strenger beoordeelt worden op het kunnen van de ruiters. Ik persoonlijk zie liever en paard een paar keer met de hoofd in de lucht, dan een die aan alle kanten vast gezet word.

JoycexLynn12 schreef:
Benfan schreef:

Nou, da's mooi, weer iemand minder die alles beter schijnt te weten.

Hoef ik me iig niet te schamen als mijn paard haar hoofd een keer omhoog doet tijdens de wedstrijd of tijdens het wijken scheef gaat.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:16

Bokkers de TS zal toch niet van gedachten veranderen, dus dit heeft helemaal geen zin..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:17

Ik vind het behoorlijk heftig dat jij bokkers ervan durft te beweren dat ze niet om hun paard geven Air, vraag me af waar je dat lef vandaan haalt?

In jou ogen is dus eigenlijk met slof rijden een manier van je paard verpesten? Bij langdurig gebruik zou dat kunnen maar eens in de zoveel tijd een losse slof? Ga je mij écht niet vertellen.

Maargoed, ik word een beetje simpel van deze discussie.. Ik ga maar eens verder met mijn foto's sorteren van het paard waar ik toch niet om geef aangezien ik soms met slof rijd.
Eens kijken tot welk niveau ik kom!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:18

Miekemuis_ schreef:
Air schreef:

Ik heb ook niet gezegt dat hij perfect loopt, maar ik denk ook niet dat jou paard dat wél doet. Maar ik ga niet blijven discussieren met je :evaw:

''Volgens mij loopt mijn paard hier netjes nageeflijk''.
Ik dwing mijn paard niet in een valse krul. Om het simpele feit dat dat alleen maar meer spanning oplevert en ik daarmee het paard fysiek beschadig.

Je vraagt zelf of ik je foto wil beoordelen, als je mijn beoordeling niet wil of denkt 100% bij het juiste eind te zitten: doe het dan niet.
Maar één ding: je bent nooit en te nimmer uitgeleerd in je leven, en al helemaal niet op paardengebied.

Lovemario: Dus jou DA heeft rontgenogen en is ook osteopaat?
Als jou dokter zegt dat je geen pijn hebt, terwijl jij toch duidelijk pijn voelt, dan is dat dus ook niet waar. Het is tenslotte een dokter.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:18

onee, ik zal mn nek ff laten breken door een paard die aan het uitproberen is :)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:19

is niet te strak hoor

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:20

Benfan schreef:
Je leest het verkeerd, de huidige ruiterij is te makkelijk geworden. Er word gewoon te snel naar hulpteugels gegrepen omdat men haast heeft een paard daar te krijgen waar ze hem willen. Je ziet het ook op keuringen, 3 jarige die al mooi in de krul lopen, waar ze er soms geestelijk en lichamelijk er niet aan toe zijn. Het is niet alleen de schuld van de ruiters zelf, maar ook van de lesgevers en de jury. Zolang het rijden op een paard beloont word ipv rijden met je paard zal hier ook geen verandering in komen. De standaard moet gewoon weer omhoog, er mag strenger beoordeelt worden op het kunnen van de ruiters. Ik persoonlijk zie liever en paard een paar keer met de hoofd in de lucht, dan een die aan alle kanten vast gezet word.

Hier ben ik het zeker met je eens, ik vind meteen naar een slof grijpen ook geen goeie manier om een probleem om te lossen.
En zeker met een 3 jarige.

Helaas zien de jury's dat niet, ik verbaas me er steeds meer over aan de mensen die punten rijden met een paard wat op de borst loopt.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:21

marriet misschien moet je iets minder reageren met "ik weet alles beter".
Ts weet best waar ze mee bezig is, en kan ook in het belang van het paard oordelen en naar zich zelf kijken in plaats van het paard de schuld te geven.
maar ik ben er van overtuigd dat het niet door pijn komt.

tanna heeft me ook bloed zweet en boel tranen gekost omdat ze ook vuile trucjes uit haalde, ik stond op het punt haar te verkopen, maar niet gedaan.

da, fysio, echt boel mensen bij gehad, elke week lekker masseren,.
niks kon lijden dat ze pijn had en toch blijft ze die fiets acties houden.
zadel hoofdstel dubbel check, correct.
sommige paarden hebben een eigen karakter. (om het zo te noemen)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:22

lovemario schreef:
onee, ik zal mn nek ff laten breken door een paard die aan het uitproberen is :)

Waarom ben je er zo van overtuigd dat dat nodig is? Waarom wil jij beweren dat wij liegen? Waarom is het nu al helemaal uit je hoofd gezet dat paarden puur en eerlijk zijn? En door wie?
Prima als je mij niet wil geloven omdat ik niet veel ouder dan jou ben, maar waarom geloof je Benfan niet? Waarom ga je er vanuit dat ze liegt?

Miekemuis_

Air: ik stel voor dat je dr dan ook nooit meer op gaat zitten? Want daardoor beschadig je zijn rug.

moelly

lovemario schreef:
moelly, t is helaas niet mijn paard. deze rijd ik voor mensen. ( die weten er van )
dus ik ga niet zomaar vanalles kopen, aangezien ik hem binnenkort niet meer rijd ( ja voor een paar keer per week )

oké, nee dan snap ik het.
Misschien willen die mensen dat wel?
En anders is er op marktplaats ook nog genoeg te koop..

Ik heb er destijds een van een vriendin te leen gekregen..

Maar ik zou als het even kan niet verder gaan met slofteugel..

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:24

ik kijk niet eens naar de leeftijd van de gene die wat zegt ;)

ik kén het paard, en jullie niet. en ik vraag 1 simpel iets, en dat je dan voor alles word uitgemaakt.. :n sorry maar daar word ik echt kwaad om