JoviBan schreef:lovemario schreef:en er zijn genoeg mensen die ik ken, die in het ZZlicht rijden, en ook regelmatig met slof rijden..
Kun je nagaan hoe triest het gesteld is met het niveau.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JoviBan schreef:lovemario schreef:en er zijn genoeg mensen die ik ken, die in het ZZlicht rijden, en ook regelmatig met slof rijden..
Kun je nagaan hoe triest het gesteld is met het niveau.
Miekemuis_ schreef:Air schreef:Miekemuis_ Een krul heeft niks met nageeflijkheid te maken. Als je een paard in de krul dwingt laat deze zijn rug ook niet los.
Air: en welke heilige heeft jou verteld dat mijn paard in de krul gedwongen wordt? Of hebje dat gezien in je glazen bol?
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/251407_2322686232696_1415809031_2748532_1993984_n.jpg
Volgens mij loopt mijn paard hier netjes nageeflijk, met een gewone trens! Voor deze foto is hij 2à 3 minuten met slof losgereden, dat wil dus zeggen aan middellange teugels grote voltes en slangenvoltes rijden om de spieren op te warmen en los te maken.
Als je niet gewoon kan antwoorden op TS haar vraag, reageer je beter niet.
Benfan schreef:Precies, de vrouw waar mijn verzorg paard heeft gestaan reed eerder ook op hoog niveau. Maar goed, je krijgt kinderen, je paard word ziek.. je bent er dus even uit. Ze had het er ook over hoe triest het er tegenwoordig voor staat, scheve paarden hulpteugels en slechte ruiters op trieste paarden. Reden dat ik dus ook niet meer ga kijken, of nog wil. Het heeft niks meer met paardrijden te maken namelijk, zo zonde. Hierdoor krijgen dus veel mensen het verkeerde idee, omdat hij hoog rijd en met slof moet het dus kunnen. Wat ze niet zien (onkunde??) is dat die paarden helemaal niet goed lopen.

Air schreef:Miekemuis_ schreef:Air: en welke heilige heeft jou verteld dat mijn paard in de krul gedwongen wordt? Of hebje dat gezien in je glazen bol?
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/251407_2322686232696_1415809031_2748532_1993984_n.jpg
Volgens mij loopt mijn paard hier netjes nageeflijk, met een gewone trens! Voor deze foto is hij 2à 3 minuten met slof losgereden, dat wil dus zeggen aan middellange teugels grote voltes en slangenvoltes rijden om de spieren op te warmen en los te maken.
Als je niet gewoon kan antwoorden op TS haar vraag, reageer je beter niet.
Paard knikt in bij de verkeerde halswervel. Geen nageeflijkheid dus.
lovemario schreef:@ air, ik ga niet eens meer op jou reageren. als je niks nuttigs hebt te melden, ga dan aub iemand anders afkraken
@xMK, ik rij er liever ook niet mee natuurlijk, maar het werd gewoon gevaarlijk. ik neem aan dat ik een DA kan geloven als ie zegt dat ie echt nergens pijn heeft, en het dus gewoon klieren is.
JoycexLynn12 schreef:Benfan schreef:Precies, de vrouw waar mijn verzorg paard heeft gestaan reed eerder ook op hoog niveau. Maar goed, je krijgt kinderen, je paard word ziek.. je bent er dus even uit. Ze had het er ook over hoe triest het er tegenwoordig voor staat, scheve paarden hulpteugels en slechte ruiters op trieste paarden. Reden dat ik dus ook niet meer ga kijken, of nog wil. Het heeft niks meer met paardrijden te maken namelijk, zo zonde. Hierdoor krijgen dus veel mensen het verkeerde idee, omdat hij hoog rijd en met slof moet het dus kunnen. Wat ze niet zien (onkunde??) is dat die paarden helemaal niet goed lopen.
Nou, da's mooi, weer iemand minder die alles beter schijnt te weten.
Hoef ik me iig niet te schamen als mijn paard haar hoofd een keer omhoog doet tijdens de wedstrijd of tijdens het wijken scheef gaat.
Miekemuis_ schreef:Air schreef:Paard knikt in bij de verkeerde halswervel. Geen nageeflijkheid dus.
Ik heb ook niet gezegt dat hij perfect loopt, maar ik denk ook niet dat jou paard dat wél doet. Maar ik ga niet blijven discussieren met je
Benfan schreef:Je leest het verkeerd, de huidige ruiterij is te makkelijk geworden. Er word gewoon te snel naar hulpteugels gegrepen omdat men haast heeft een paard daar te krijgen waar ze hem willen. Je ziet het ook op keuringen, 3 jarige die al mooi in de krul lopen, waar ze er soms geestelijk en lichamelijk er niet aan toe zijn. Het is niet alleen de schuld van de ruiters zelf, maar ook van de lesgevers en de jury. Zolang het rijden op een paard beloont word ipv rijden met je paard zal hier ook geen verandering in komen. De standaard moet gewoon weer omhoog, er mag strenger beoordeelt worden op het kunnen van de ruiters. Ik persoonlijk zie liever en paard een paar keer met de hoofd in de lucht, dan een die aan alle kanten vast gezet word.
lovemario schreef:onee, ik zal mn nek ff laten breken door een paard die aan het uitproberen is
lovemario schreef:moelly, t is helaas niet mijn paard. deze rijd ik voor mensen. ( die weten er van )
dus ik ga niet zomaar vanalles kopen, aangezien ik hem binnenkort niet meer rijd ( ja voor een paar keer per week )