Aqua8horse methode in vogelvlucht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:10

gijsenkim schreef:
nu weet ik het zeker Jammer

Hier nog een. Heel erg jammer.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:12

Wat weet je zeker?

(En wat ga je doen als jouw absolute zekerheid onwaar blijkt te zijn?)

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:13

Een kwaliteit van mij uiten. Mijn ongelijk toegeven en mijn excuses aanbieden. Tja, er zijn mensen die dat kunnen namelijk.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:17

Nogmaals: WAT weet je zeker?

(En kun je er zeker van zijn dat dat de waarheid is?)

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:33

Geen antwoord?
I arrest my case.

Hoop dat je naar je paard niet dezelfde jammer houding aanneemt zoals je mij hier hebt benaderd.

Ik wens jullie veel geluk en bevestiging van je bestaande overtuigingen en argwaan hier in deze comfort zone!

Doei, doei

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:33

Revolutionair: revolver: omkeren: sterk tegen het bestaande ingaand...
Hoeft dus niet nieuw te zijn, kan ook iets ouds zijn wat in onbruik is geraakt en daardoor niet meer of maar weinig in gebruik oftewel vergeten...
Zodat nu een andere (nieuwere? Knipoog manier de dagelijkse prakijk kan zijn voor velen...

Heb het woordenboek er dan toch maar eens bijgepakt, als er zo gemuggezift wordt over het woordje revolutionair wat Aqua8horse gebruikt...

Dus misschien dat het nu eindelijk eens afgelopen kan zijn met discussiëren over of het wel of niet revolutionair is, misschien zijn er veel meer van de "oude garde" onder ons bokkers (het lijkt er immers op dat de manier van rijden van Aqua8horse niet noemenswaardig afwijkt van het van achter naar voren rijden van een paard, naar een licht weerstandbiedende hand wat vroeer als normaal werd beschouwt, en nu in theorie ook wel, alleen blijkt de praktijk vaak anders...)

Anders longeren is het voor velen in elk geval wel... (en dat blijkt nu ook wel mee te vallen zag ik in het topic over longeren zonder bijzet waar nu wel inhoudelijk gepraat wordt gelukkig...)
En een andere mening over het achter de loodlijn rijden en met (of beter: zonder) hulpteugels trainen ook...

Leer er van en wat je niks vind, of waar je het niet mee eens bent, laat je toch lekker zitten? Is dat nu zo moeilijk?
Sorry, moest het toch nog even kwijt...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 17-09-03 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:53

friemel schreef:
Geen antwoord?
I arrest my case.

Hoop dat je naar je paard niet dezelfde jammer houding aanneemt zoals je mij hier hebt benaderd.

Ik wens jullie veel geluk en bevestiging van je bestaande overtuigingen en argwaan hier in deze comfort zone!

Doei, doei

Mijn paard komt niets te kort hoor.

Verder 'dank je wel, zal absoluut wel lukke nhoor.' Doei, doei

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:55

Ben het deels met je eens Joyce. Maar... 'leer er van en wat je niets vind....'. Is lastig want er is nog niets gezegd van waar wij van kunnen leren.

Zo langzamerhand zeg ik 'SLOTJE????'

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:08

Misschien kun je ervan leren dat er blijkbaar heel veel mensen zijn die denken dat ze netjes rijden, maar in de praktijk vaak nog teveel proberen hun paard in de krul te trekken. Dat is voor mij niet nieuw, want ik ben heel eerlijk dat ik mijzelf ook telkens weer op die neiging betrap. soms bewust, en vaak ook onbewust zoals mijn instructeur me eens fijntje liet voelen...
Theorie is zo makkelijk... In theorie lukt het ook perfect... Maar gezien de grote hoeveelheid mensen die wel hulpteugels nódig heeft op bepaalde momenten, en het gedeelte dat ze bovendien nog eens ondeskundig of paardonvriendelijk gebruikt... Tja... Ik neem aan dat veel van die mensen toch ook echt menen dat ze goed bezig zijn...

Ik hoop toch echt dat ik niet verkeerd bezig ben, doe oprecht mijn best, maar als ik kijk wat mijn resultaten zijn, dan moet er toch nog een heleboel verbeteren wil ik een beetje op het niveau rijden wat ik droom ooit te worden............

Op het moment dat je je realiseert dat je misschien toch niet zo goed bezig bent als je dacht, opent dat de weg naar het verbeteren van jezelf... Mits je daarbij de juiste begeleiding krijgt...

En het vinden van die juiste begeleiding is al een kunst op zich tegenwoordig... Is mijn eigen ervaring...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 17-09-03 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:10

Fasel, een slotje zou niet nodig moeten zijn als men gewoon bij het onderwerp bleef en dáárover zou discussieren, in plaats van over allerlei irrelevante onzin. De betekenis van het woord revolutionair doet helemaal niet ter zake en hoeft hier dus ook niet besproken te worden.
Toch vind ik het vreemd dat we hier uitgenodigd worden om de mehode van Aqua8horse te bekijken en te bediscussieren zonder dat Aqua8horse bij de discussie betrokken wil worden, ik vind dat een beetje aparte manier van doen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:32

Joyce. Dat heb ik nooit gedacht. Ik ben alles behalve perfect. Ik probeer mijn weg met de paarden te vinden en krijg daar waar nodig professionele begeleiding. MAar a8h is in deze zelf ook de persoon die meent dat hij en alleen hij perfect bezig is. En dat vind ik niet eerlijk. Ook zeker niet om de rest daarop aan te spreken want het is toch wel heel vreemd dat het overgrote deel zo reageert of niet?

Lovely, jij hebt gelijk. Absoluut. Ik hoop dat je een beetje begrijpt waar ik op doel. 1 het feit dat we niet concreet iets horen, 2 wat jij ook al zegt, de discussie zonder dat de persoon zelf aanwezig is. Vind ik dus ook apart. Verder vind ik dat wanneer een persoon zo'n geweldige methode heeft ontwikkeld? Waar is dan de site? Waar zijn de clinics? Waar is de reclame hiervoor?

Ik blijf benieuwd naar de werkelijk inhoudelijke methode. Daar wil ik graag over discussieren en uit leren. Hier kan ik niets mee en blijkbaar het overgrote deel niet. Zijn wij dan allemaal zo dom?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:36

Ik dek dat Aqua8horse helemaal geen zin meer heeft om te reageren door hoe er gereageert wordt...
Ook ik vind het jammer dat er zo niets uitgewisseld kan worden. En natuurlijk doet de betekenis er niet toe, maar dan moeten mensen daar niet zo op blijven hangen... Ik hoop dat ze terug komt om zich toch in het gesprek (discussie lijkt meer op en wedstrijdje) te mengen zodat er open gepraat kan worden. Van álle kanten...

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:41

Lovely schreef:
Toch vind ik het vreemd dat we hier uitgenodigd worden om de mehode van Aqua8horse te bekijken en te bediscussieren zonder dat Aqua8horse bij de discussie betrokken wil worden, ik vind dat een beetje aparte manier van doen.

Dit ben ik (nog steeds) met je eens, maar helaas heeft Botervlieg hier al duidelijkheid over verschaft met haar laatste reply. Ik zie nu eigenlijk ook niet meer in hoe er nog een inhoudelijke discussie kan worden gevoerd over dit onderwerp, terwijl de echte (en enige) expert zich afzijdig wenst te houden.

Verder:
Citaat:
I arrest my case.

Moet zijn: "I rest my case"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:42

Fasel, het is bekend dat veel antwoorden vaak weer nieuwe vragen oproepen van allerlei aard. Naar mijn gevoel gebeurt dat hier en zodoende krijgen veel bokkers nog niet echt een goed beeld. Dat kan dus komen omdat er nog teveel 'gaten' blijven zitten bij iedereen, vragen die ontstaan en waar -nog- geen antwoord op is gekomen. We weten dat we welkom zijn om te komen kijken, maar we zijn er in de snelle wereld van het internet intussen wel aan gewend dat dat niet de enige manier is. Veel bokkers willen wel meer weten, maar zijn niet in de gelegenheid om zelf te gaan kijken, het zou fijn zal als die groep bokkers wat meer geholpen zou kunnen worden.
In het paardengebeuren moet je erg oppassen met dingen zwart-wit te zien, er zijn onnoemelijk veel grijze gebieden tussen het kaf zowel als het koren. Het feit dat men nog steeds meer wil weten, duidt wel op enige interesse denk ik. Pas als er niet meer over gepraat wordt, is het onderwerp "dood".

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:45

Ik denk dat je het geweldig verwoord Lovely. Dank je voor je tact en diplomacy Haha!.

Overigens, als er een clinic komt zal ik er alles aan doen die te kunnen bijwonen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:51

Fasel schreef:

Overigens, als er een clinic komt zal ik er alles aan doen die te kunnen bijwonen.

ik sta vooraan Haha! Haha!

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:04

Tyrza schreef:
niet van het betoog, maar de eeuwig wederkerende vragen/opmerkingen word ik een beetje moedeloos van. Het komt steeds op hetzelfde neer. Dat is voor mij persoonlijk niet meer de moeite waard om me daar nog druk om te maken. Ik word er hoogstens moe van...

Dat is wat ik in mijn reactie ook probeerde aan te geven. Als je de metode van aquahorse dan echt helemaal niks vind, waarom dan toch weer zoveel moeite doen om zo'n topic te lezen en vervolgens pagina's vol vullen met kritiek. Zo blijft het topic alleen maar langer bovenaan staan, toch?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:06

Volgens mij is er niet gezegd dat het niets is. Er is gevraagd om inhoudelijke stof en uitleg. Kritiek is alleen maar te geven op de manier waarop er GEEN inhoud komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:18

joyce B schreef:
Revolutionair: revolver: omkeren: sterk tegen het bestaande ingaand...
Hoeft dus niet nieuw te zijn, kan ook iets ouds zijn wat in onbruik is geraakt en daardoor niet meer of maar weinig in gebruik oftewel vergeten...
Zodat nu een andere (nieuwere? Knipoog manier de dagelijkse prakijk kan zijn voor velen...

Heb het woordenboek er dan toch maar eens bijgepakt, als er zo gemuggezift wordt over het woordje revolutionair wat Aqua8horse gebruikt...

www.vandale.nl

re·vo·lu·ti·o·nair1 (de ~ (m.), ~en)
1 aanhanger van de of een revolutie

re·vo·lu·ti·o·nair2 (bn.)
1 de revolutie aanhangend => omwentelingsgezind; <=> anti-revolutionair
2 radicaal anders, vernieuwend Lachen

Maar ik sluit me aan dat er in het begin iedereen erg nieuwschierig was naar de methode van Aqua, maar door het uitblijven van duidelijkheden omtrend dat systeem, kwam pas het gemeuter.
Mijn inziens niet onterecht.
Als je zegt iets geweldigs te hebben, zeg dan ook duidelijk wat het inhoud.

Zo lijkt het verdacht veel op comercieel geblaat, maar we zeggen niets, want dan komt er niemand meer lessen Lachen
Het is zo vast niet bedoeld, maar lijkt er wel bijna op.
En blij dat er al X topics over zijn, want commercieel geblaat staat normaal meteen op de mesthoop Lachen

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:25

Fasel schreef:
Volgens mij is er niet gezegd dat het niets is. Er is gevraagd om inhoudelijke stof en uitleg. Kritiek is alleen maar te geven op de manier waarop er GEEN inhoud komt.

Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:26

Zo lijkt het verdacht veel op comercieel geblaat, maar we zeggen niets, want dan komt er niemand meer lessen Lachen
Het is zo vast niet bedoeld, maar lijkt er wel bijna op.
En blij dat er al X topics over zijn, want commercieel geblaat staat normaal meteen op de mesthoop Lachen[/quote]

Waarom ben je daar blij mee dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:28

Als er echt niemand meer iets wil zeggen over het onderwerp, dan ga ik echt het topic sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:29

snap je ff niet ran
Hoe bedoel je dat

Faas

Ik denk weinig keus Lovely. Er komt toch niets meer over het onderwerp zelf. Heel erg jammer maar ja, 't is niet anders.

Indiana79

Nou, dat lijkt mij geen gek idee.