Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GeekGirl schreef:Hier nog iemand met hetzelfde probleem als jij, ook nog geen oplossing gevonden. Een arabier met een korte en sterk afhellende rug, een heel hoge schoft en een grote hoek in zijn schouders (brede boommaat nodig dus maar dat gaat niet door hoge schoft)
Mijn Bates is ook heel slecht door de grote keilkussens, maar ik heb nog geen ander zadel gevonden waar ik iets mee kan. Alle zadels die we passen zijn te lang, of drukken op de schoft, of hellen achterover omdat de boom te smal is.
Heb je al eens naar massimo zadels gekeken? Die staan bekend om goed te zijn voor paarden met een korte rug. Ik heb eens 1 op Sem mogen passen, en die lag het beste tot nu toe, maar dat is voor mij geen optie omdat ze geen zitmaten kleiner dan 17,5 hebben.
Dees schreef:Kijk eens bij zadels van het merk Stubben, die zijn zonder die akelige ballonnen aan de achterkant en hebben een supermooie pasvorm. Ook geschikt voor het iets kortere paard.
probabeest schreef:stubben hoeft trouwens niet keihard te zijn hoor!
de nieuwere zijn sowieso al zachter dan de oude en je kan ook nog eens extra biomex krijgen (zachte kussentjes wat tevens je ruggengraat ontlast op de zitting)
ook kan je vragen of ze het schuim van de zitting iets dikker willen laten als je een stubben bestelt.
ben eens in de fabriek geweest van stubben en er is zoveel meer mogelijk dan een standaard zadel