Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Romkabouter schreef:Misschien, maar daar hebben de meeste posters niet zoveel aan. Je probeert dan oplossingen te bedenken voor problemen waarvan je maar aan moet nemen dat dat ook echt de problemen zijn.
runningkawa schreef:Zullen we heel rt dan maar opdoeken rom?
.Askja schreef:Maar ik kan me voorstellen dat weinig mensen zin hebben om naar een clinic over een 'revolutionaire' rijtechnische methodiek af te reizen als degene die deze methodiek ontwikkeld heeft zelf niet eens bereid of in staat is om de
basisprincipes van deze methodiek op een heldere, korte en bondige wijze te omschrijven.
Askja schreef:Voordoen in combinatie met theorie, een clinic dus, zou inderdaad het meest verhelderend werken.
Maar ik kan me voorstellen dat weinig mensen zin hebben om naar een clinic over een 'revolutionaire' rijtechnische methodiek af te reizen als degene die deze methodiek ontwikkeld heeft zelf niet eens bereid of in staat is om de basisprincipes van deze methodiek op een heldere, korte en bondige wijze te omschrijven.
Zeker als de betreffende persoon wel de moeite neemt om steeds op Bokt te kijken wat er nu weer over haar gezegd is en daar vervolgens op een uitermate afwerende manier op te reageren. Daar word je niet echt geloofwaardiger van!

runningkawa schreef:En ik vraag waarom ze dat niet wil, als ze daarop geen antwoord wil geven kan dat, maar misschien voor veel bokkers wel meer begrip waarom alles per pb moet.
En of ik al met haar gepbt heb, moet ik ze gaan tellen ?
heb je een uurtje ?
Het enige wat mij duidelijk is geworden dat er niets nieuws is.
Ze is op een paardvriendelijke manier met haar paarden bezig.
Toppiemaar..
het is niet revolutionair, dus niks vernieuwends.
En vraag me dus af waarom ze denkt dat het wel zo is?
Niet iedereen rijd op de Sjef manier. Dat was de vernieuwende manier, niet andersom.
Oke sommige mensen vonden AdB ook vernieuwend, maar ook hij is dat niet.
Hij laat mensen hun paard recht richten, maar elke fatsoenlijk instructeur krijg je dat altijd al, dus ook niets vernieuwend.
Dus ik wil graag weten wat er dan wel vernieuwend is, is dat zo raar?
runningkawa schreef:zou je kunnen doen als er alleen maar adviezen gegeven worden. RT advies kan je, vind ik, bijna alleen in het echt geven. maar er wordt ook theoretisch gediscusieerd en gepost (zoals dat stukje van lovely laatst). dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik hier interessant vind. daarom zijn de adviezen van aqua voor mij niet nuttig, omdat ze het niet theoretisch kan verwoorden. daar wil ik niet mee zeggen dat ze verkeerd bezig is met haar paarden natuurlijk.Zullen we heel rt dan maar opdoeken rom?
Citaat:daarom zijn de adviezen van aqua voor mij niet nuttig, omdat ze het niet theoretisch kan verwoorden. daar wil ik niet mee zeggen dat ze verkeerd bezig is met haar paarden natuurlijk.
Askja schreef:Citaat:daarom zijn de adviezen van aqua voor mij niet nuttig, omdat ze het niet theoretisch kan verwoorden. daar wil ik niet mee zeggen dat ze verkeerd bezig is met haar paarden natuurlijk.
Dat bedoel ik nu; als je pretendeert een revolutionaire rijmethode ontwikkeld te hebben, dan moet je deze ook theoretisch kunnen verwoorden. Zeker als je er, zoals Aqua8horses, een boek over wilt schrijven. Wil je een methode over kunnen brengen, dan zul je toch ook het hoe en waarom aan je leerlingen uit moeten kunnen leggen. Dit staat los van A8h's eventuele capaciteiten als ruiter/trainer/instructeur op zich, het gaat om de theorie achter haar methode.

joycje schreef:ik heb zonet een erg duidelijke pb gekregen van aqua8horse en ben er van overtuigd dat dit voor sommige mensen WEL een heel nieuwe methode is... wat me opvalt is dat er lesgegeven wordt op een heel persoonlijke manier. en dat er per paard en per persoon gekeken wordt hoe de training het beste aangepakt kan worden.
en op veel manege's is dit absoluut echt niet het geval.
en voor de rest vind ik als jullie er zoveel commentaar op geven zonder het eerst gezien te hebben moet je niet zo hard roepen en veroordelen en gewoon maar eens gaan kijken en je open stellen voor andere dingen zonder vast te houden aan je eigen zo "fantastische" manier.
heel veel geluk ermee aqua8horse.
groetjes joyce