Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vanky schreef:Ja. maar als je het leert kunnen ze het later ook tegen je gaan zetten.
Brainless schreef:Het is ook bekend dat als paarden met overdonderen worden beleerd, deze een hele grote kans hebben op een terugval na enkele keren rijden.
Maar voor het zadelmak maken van een onwetende driejarige, nee. Heb daardus al heel veel voorbeelden van gezien en zelf dus ook meegemaakt. Naath86 schreef:Dat ben ik helemaal met je eens.. Maar goed, TS geeft zelf aan dat er geen medische problemen zijn..
Rena100 schreef:__Astrid schreef:Slofteugel zou ik zelf niet doen, als jij de neiging hebt om je handen iets te lossen of naar voor te zetten, komt de slof losser en kan ze alsnog omhoog(spreek uit ervaring)
Wat ik wel eens gebruikt heb is een tie down, western hulpteugel die wel eens bij barrel racing paarden gebruikt wordt, om hun hoofd laag te houden. Is in feite niks anders dan stijve neusriem/band waaraan touw hangt dat je aan je singel vastmaakt... Werkt wel vrij scherp in bij druk (als ze dus omhoog wil komen) waardoor ze het zouden moeten afleren.
Dit lijkt me echt heel erg gevaarlijk bij de pony van TS. Als ze dan wel probeert te steigeren, dan valt ze geheid! Ik zou er toch voor kiezen om je pony naar iemand te brengen die 'm gewoon flink aanpakt! Dan gaat 't maar even op een grove manier. Blijkbaar werkt de zachte manier niet dus je zal wel meoten.
Tamadine schreef:Zou ik ook nog antwoord mogen op de rest van mijn vragen?!
Vanky schreef:Tamadine schreef:Zou ik ook nog antwoord mogen op de rest van mijn vragen?!
Ze is 2 maanden terug (ongeveer) nog naar de osteopaat geweest, alle plekjes die er zaten heeft ze toen recht gezet.
Om het terug komen tegen te gaan controleren ze ook altijd hoe het zadel ligt, lagen beide goed.
Ze gaat trouwens volgende week naar een goede tandarts.