bitloos rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:54

o my, nog een die niets wil aannemen.
is het de tijd van het jaar ofzo? :')

lees eerst maar even alles na en denk niet zo in hokjes.
zo overvloedig kwijlen als het paard van de ts doet is namelijk niet ontspannen afkauwen.

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 22:07

ja ik bedoel gewoon dat ze dat ze hele tijd doet, maar het is niet dat het er af druipt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:09

misschien zou je dan moeten opletten met hoe je iets neerzet.
dat gedraai achteraf is een beetje ongeloofwaardig. :)

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 22:24

bij ons is het gewoon hetzelfde kan ik eraan doen dat je het zo draait dat het verkeert klinkt veel en vaak is gewoon hetzelfde als je het over tijdbepaling hebt he doe niet zo achterlijk he

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 20:03

gadraait? ik kan er niet aan doen dat je je leerstof niet kent en niet naar de mensen luistert die proberen uit te leggen wat er presies gebeurt met het paard. Dat je teveel naar eigen oordeel handeld en dan nog je blind zit te staren op je eigen mening die is gebonden aan een artikel dat je maar half hebt gelezen en zelfs daaruit je eigen conclusies nog trekt. En natuurlijk mijn excuses voor mijn eerder gedrag maar het maakt mij niet uit dat ik, omdat ik voor mijn mening uit kom als mensen vervelent doen, af de site word gezet

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:36

Moderatoropmerking:
Zullen we het enigzins vriendelijk en respectvol houden? Ik heb een aantal berichten verwijderd! Graag normaal op elkaar reageren. TS, je hebt een topic geopend om (goed bedoelde) adviezen te krijgen, je kunt er wat mee doen of het laten gaan zoals het is, maar schiet niet in de aanval!

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 21:04

Revanches schreef:
Zullen we het enigzins vriendelijk en respectvol houden? Ik heb een aantal berichten verwijderd! Graag normaal op elkaar reageren. TS, je hebt een topic geopend om (goed bedoelde) adviezen te krijgen, je kunt er wat mee doen of het laten gaan zoals het is, maar schiet niet in de aanval!

Mijn excuses voor mijn gedrag eerder het was niet mijn bedoeling om zo uit te schieten. Ik ben van nature een rustig persoon die veel verdraagt maar sommige mensen drijven hun eigen mening en wat zei denken dat goed is wel heel ver en ik vind het dan ook zeer provocerend dat mensen smileys zetten achter sarcastische en slecht bedoelde reacties.

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 21:08

dinaatje schreef:
Als een paard schuimt of kwijlt is dat een teken dat het: - zijn bit aanvaard.
- hij of zij zich ontspant en zich lekker voelt bij de oefeningen dat je aan het doen bent.

Als een paard schuimt en of kwijlt wil dat positief blijken van ontspanning ;overgave of plezier.
Er zijn nog lijken de tekens zoals proesten .
Dus als jee paard kwijlt dat zijn ontzettend goede tekens dat betekend dat je, je paard in de hand hebt .
lilly_s18 je hebt gelijk.

dankje wel ik ben blij te horen dat sommige mensen wel begrijpen wat ik bedoel

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:07

Ik begrijp ook wel wat je bedoelt, maar het is gewoon niet waar. :D
Verdiep je er eens in, in plaats van na te praten wat de mensen op de manege zeggen.

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 11:16

tuurlijk is het wel waar, de artikels die mensen mij geven bevestigen alleen wat ik al wist. Dat het schuim dat mijn paard aanmaakt goed is, het is niet veel schuim maar ze doet het wel vaak. Dat is alles, als ik wist hoe zou ik metteen een foto laten zien om te illustreren wat ik bedoel: conclusie je begrijpt niet wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:34

Welke artikelen zijn dat? Kun je de url's daarvan even plaatsen.

En hoe kan het nou dat je 6 pagina's lang volhoudt dat jouw paard niet schuimt maar kwijlt, en dat je nu opeens beweert dat hij wel schuimt en ook nog 'es niet veel? Wie wil je nu voor de gek houden eigenlijk.

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:09

JoviBan schreef:

En hoe kan het nou dat je 6 pagina's lang volhoudt dat jouw paard niet schuimt maar kwijlt, en dat je nu opeens beweert dat hij wel schuimt en ook nog 'es niet veel? Wie wil je nu voor de gek houden eigenlijk.

het is schuim met kwijl denk nu is na8

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:14

schuim met kwijl... dat kan helemaal niet goed zijn... Een dun laagje op de lippen is goed, meer getuigd van een vorm van stress. Ja, dit is bewezen.
De theorie dat veel schuim goed is, stamt van 20/30 jaar geleden en is inmiddels weerlegd.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:46

lilly_s18 schreef:
ik zou graag binnekort mijn 3jarige merrie willen leren om bitloos te rijden maar heeft iemand hier veel ervaring mee bv wat moet een paard zijn eigenschappen zijn om dit makkelijk te leren? moeten ze van nature rustig zijn? en hoe ze hierop kunnen reagere? of 3 a 4 jaar te jong om dat te leren? (als je niets hierover weet aub niet stom gaan doen van hoe kunnen wij nu weten hoe u paard reageert enz wees vriendelijk anders gwn niet reageren)

Antwoord hier op is simpel, ik maak alle paarden bitloos zadelmak, ( halster) dus onafhankelijk wat voor paard het is, later hang ik er een hoofdstel onder om te laten wennen aan het bit dan pas de teugel er aan, sturen werkt meestal niet als je niet onafhankelijk zit, trek je aan een teugel gaat hij de andere kant op, als je niet met je houding kunt zitten in de richting die je wil, als je door aan de teugel te trekken je buiten been belast, paarden gaan die kant op waar je met je heupen naar toe gaat zitten. Dus ieder jong paard kan je met gewichts hulpen leren rijden, desnoods als je het vertrouwen heb met een teugel om de hals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:43

dinaatje schreef:
JoviBan schreef:

het is schuim met kwijl denk nu is na8

Zou je willen stoppen met die agressieve houding, denk dat dat de sfeer wel ten goede komt hier :)
Er zijn hier heel wat mensen die dingen uit willen leggen, die willen helpen, maar op deze manier wordt het wel lastig, hoor.

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 13:43

ik vind dat dinaatje gelijk heeft want dat ik ook wat ik bedoel, maar de negatieve houding komt van JovinBan! (als je dat al niet bedoelde)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:48

lilly_s18 schreef:
ik vind dat dinaatje gelijk heeft

Grapjas. :D
Doe je ook de groetjes aan jezelf? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:49

Nee, ik sprak jou en je alter ego Dinaatje aan.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:56

Tuurlijk meissie. Houd rustig vol. Als je alleen hoort wat je wil horen kom je er wrel hoor in 't (paarden) leven.

En doe alsjeblieft iets aan je spelling. 'T is haast niet te begrijpen wat je nou zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:07

Dat is Vlaams.

@ TS: Ik stop met hier te reageren, ik doe mijn best om je goede tips te geven, en je te helpen met je probleem, en jij vindt het nodig zo aanvallend en agressief te worden. Op die manier ga ik niet met je in discussie.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:51

In het begin was ze anders veel beter te begrijpen. Dus daar kan ze nu ook best haar best voor doen. Verder ben ik het met Yamcha eens :)

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 10:39

Sorry maar ik vind echt niet dat jullie veel helpen en tips geven. Echt niet. Ik heb al veel meer aan andere mensen op deze site gehad en ik vind het echt zielig dat jullie ook nog maar denken dat ik mij met zoiets belachelijk zou bezig houden als een 2de account maken ik heb echt wel veel beter dinge te doen. En als ik wat pissiger word typ ik gewoon mijn eigen taal. En nattuurlijk neem ik niet klakkeloos aan wat een paar mensen op internet mij zeggen als andere, mensen die ik wel ken en vertrouw, het anders zeggen. Dat zou pas verkeert zijn! Het is niet alleen mijn mening die ik steun maar die van zowat alle mensen die ik ken (en andere die ik ook niet ken). En ik word alleen aanvallender als je mij niet serieus neemt, en rechtstreeks in gaat tegen wat ik meen te weten dat goed is. Het ligt niet alleen aan mij, als jullie beginnen met af te kraken en belachelijk te maken wat ik zeg vind ik niet eens dat jullie het waard zijn om nog naar te luisteren.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:59

Dan vraag ik me af waarom je hier überhaupt een topic over opent. Als je een beetje zoekwerk hebt gedaan, weet je hoe de meningen hierover verdeelt zijn.

Kennelijk wil je geen reacties hebben die niet stroken met jouw gedachten gang, ja, daar kunnen wij niks aan doen.

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 11:05

Ik wil weten wat mensen die ervaring hebben met bitloos rijden hiervan weten en het zijn niet de mensen die mij tips geven over bitloos rijden die mij irriteren. Het zijn de mensen die van het onderwerp afwijken en aanvallen op dingen die ik heb laten vallen die ze nog niet half begrijpen. Ik wil best de mening van andere aanhoren maar het hoeft niet meer voor mij als je ze aan mij gaat opdringen.

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 22:41

Heeey,

Heb een lange tijd niet gereageert op dit topic maar hoopte dat ik kon zeggen dat ik nu de dingen helemaal anders zag.
In een bepaalt opzicht is dat wel zo. Heb een aantal heel intresante gesprekken met Yamcha gehad en we zullen het niet eens worden over dat leeftijds gedoe maar begrijpen elkaar denk ik beter.

In ieder geval denk ik nog steeds dat het dom was om over haar leeftijd te discusiën terwijl deze topic over bitloos rijden ging. Wie ermee begon weet ik niet maar dat was geen goed idee. En ik vind het nog steeds dat het ook niet zo slim was van de personen die zeiden dat je mensen op het internet moest vertrouwen en niet de mensen die je jaar en dag kent en waarvan je weet dat zij weten waarover ze praten. 8)7 Daarbij was de hele kwijl discutie dus ook helemaal overbodig. En ik lees helemaal niet selectief, ik reageer gewoon enkel op bepaalde dingen, dat wil zeker niet zeggen dat ik ze niet lees.

Ik ben wel van het idee dat ik het volgende keer als ik met jonge paardjes te maken heb, anders zou doen. Ik zou wel wat langer wachten vanwege de rug. (Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat de meesten van jullie het dan geen probleem lijken te vinden om je paard zonder zadel te rijden terwijl dit ongelijke druk veroorzaakt, maar moet geen andere gaan bekritiseren want ik ga dit natuurlijk ook wel ooit eens doen.) Ook zijn gewoon de meningen heel verdeeld en blijkt dat er enorm veel mensen zijn die vinden dat inrijden met 3 kan. Ik zou het nu wel anders doen, maar ik ga niet op mensen vitten omdat zij mijn mening hierin niet volgen.

Ik ben koppig, ik weet het. Soms zelfs onmogenlijk. Maar als je mij als een gelijke behandeld en vriendelijke sugesties doet in plaats van dingen aan mij op te dringen, zou je wel eens kunnen merken dat ik wel degelijk luister en dingen overweeg. Ik bedoelde zelf sommige dingen vriendelijker dan ze opgevat werden. En vind sommige reacties langs beide kanten soms erg overdreven. Maar al bij al bedankt voor de adviezen en de mensen die het goed bedoelde (wat de meesten van jullie wel zullen zijn) dank jullie wel. :D