is het de tijd van het jaar ofzo?

lees eerst maar even alles na en denk niet zo in hokjes.
zo overvloedig kwijlen als het paard van de ts doet is namelijk niet ontspannen afkauwen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Revanches schreef:Zullen we het enigzins vriendelijk en respectvol houden? Ik heb een aantal berichten verwijderd! Graag normaal op elkaar reageren. TS, je hebt een topic geopend om (goed bedoelde) adviezen te krijgen, je kunt er wat mee doen of het laten gaan zoals het is, maar schiet niet in de aanval!
dinaatje schreef:Als een paard schuimt of kwijlt is dat een teken dat het: - zijn bit aanvaard.
- hij of zij zich ontspant en zich lekker voelt bij de oefeningen dat je aan het doen bent.
Als een paard schuimt en of kwijlt wil dat positief blijken van ontspanning ;overgave of plezier.
Er zijn nog lijken de tekens zoals proesten .
Dus als jee paard kwijlt dat zijn ontzettend goede tekens dat betekend dat je, je paard in de hand hebt .
lilly_s18 je hebt gelijk.
JoviBan schreef:Welke artikelen zijn dat? Kun je de url's daarvan even plaatsen.
En hoe kan het nou dat je 6 pagina's lang volhoudt dat jouw paard niet schuimt maar kwijlt, en dat je nu opeens beweert dat hij wel schuimt en ook nog 'es niet veel? Wie wil je nu voor de gek houden eigenlijk.

lilly_s18 schreef:ik zou graag binnekort mijn 3jarige merrie willen leren om bitloos te rijden maar heeft iemand hier veel ervaring mee bv wat moet een paard zijn eigenschappen zijn om dit makkelijk te leren? moeten ze van nature rustig zijn? en hoe ze hierop kunnen reagere? of 3 a 4 jaar te jong om dat te leren? (als je niets hierover weet aub niet stom gaan doen van hoe kunnen wij nu weten hoe u paard reageert enz wees vriendelijk anders gwn niet reageren)
dinaatje schreef:JoviBan schreef:Welke artikelen zijn dat? Kun je de url's daarvan even plaatsen.
En hoe kan het nou dat je 6 pagina's lang volhoudt dat jouw paard niet schuimt maar kwijlt, en dat je nu opeens beweert dat hij wel schuimt en ook nog 'es niet veel? Wie wil je nu voor de gek houden eigenlijk.
het is schuim met kwijl denk nu is na8

Daarbij was de hele kwijl discutie dus ook helemaal overbodig. En ik lees helemaal niet selectief, ik reageer gewoon enkel op bepaalde dingen, dat wil zeker niet zeggen dat ik ze niet lees.