LDR-DR-VWNW--> foto's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:28

Piaffe"]
[quote="Pipo schreef:
Het nivo dat je werkelijk kan voelen dat hij en aan het been blijft, los door het lijf en je kan je hand een keer wegsteken is vrij hoog en voor de meesten niet na te rijden. Dus dont try this at home!

Dus je wilt zeggen dat dit paard zo ontzettend fantastisch is en de amazone zo vreselijk goed kan rijden, dat ze eigenlijk op het EK in Hickstead hadden moeten starten? Get real!
[/quote]

Nee daar bedoel ik mee te zeggen, dat er een heleboel mensen hier op dit forum zitten die nooit les hebben en nog geen B proef kunnen rijden en dus alleen maar aan die kop gaan lopen rukken.

Trouwens de dame op de foto is Judith Scholte, kampioen zz zwaar..............die kan inderdaad fantastisch rijden.

Maar wel grappig dat JIJ je aangesproken voelt door mijn berichtje, terwijl er een aantal zijn waarvoor ik dit juist niet bedoel.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 20:34

Ik zeg niet dat IK mij aangesproken voel. Ik vond het alleen behoorlijk arrogant uit de hoek komen als ik eerlijk ben.

Verder ken ik die vrouw niet. Ik kijk naar de manier van rijden en niet naar behaalde resultaten. Ik kan genoeg (ook GP) ruiters en amazones waarvan de manier van rijden mij bepaald niet aanstaat opnoemen. Namen en resultaten zeggen mij weinig, wel wat ik irl zie, want dat is vanaf een foto ook moeilijk beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:36

Piaffe schreef:
Ik zeg niet dat IK mij aangesproken voel. Ik vond het alleen behoorlijk arrogant uit de hoek komen als ik eerlijk ben.

Verder ken ik die vrouw niet. Ik kijk naar de manier van rijden en niet naar behaalde resultaten. Ik kan genoeg (ook GP) ruiters en amazones waarvan de manier van rijden mij bepaald niet aanstaat opnoemen. Namen en resultaten zeggen mij weinig, wel wat ik irl zie, want dat is vanaf een foto ook moeilijk beoordelen.

Neem van mij aan, dat Judith echt wel heel best kan sturen. En dat ik arrogant overkom.................prima!

En je ziet toch dat haar manier van rijden prima is, kijk naar de foto met Ozep. Je ziet toch aan de bespiering dat hij prima getrained word.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 20:38

Ik zal ook zeker niet ontkennen dat de bespiering er niet goed op ziet. Je mag Ozep zo bij mij op stal parkeren. Ik ben alleen niet weg van de manier van trainen, slofteugel gebruik en dat diepe rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:43

Piaffe schreef:
Ik zal ook zeker niet ontkennen dat de bespiering er niet goed op ziet. Je mag Ozep zo bij mij op stal parkeren. Ik ben alleen niet weg van de manier van trainen, slofteugel gebruik en dat diepe rijden.

Volgens mij word er geen slof gebruikt!.............dat het niet jou manier is moet je zelf weten. Ikzelf was ook nooit echt kapot ervan.......tot ik iedereen zag rijden die bij anky leste en op deze manier rijd. En alle paarden hebben een bepaalde lossigheid in hun lijf die ik bij GEEN enkele andere trainer tegen kom.

Daaruit concludeer ik dat het toch wel goed moet zijn.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 21:00

Als je de rest van het topic even doorleest, krijg je een beetje een idee van mijn visie. Sjuimpje schrijft bijvoorbeeld dat ze een slofteugel gebruikt voor als het paard zich opdrukt. Dat is niet echt mijn idee, imo is dat rijtechnisch op te lossen. Ik neem aan dat haar instructrice daar achter staat, niet echt mijn manier van rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:10

Ik heb het net weer een beetje gevolgd. Mijn opmerking eerder sloeg meer op Saar dan op Ozep hier, maar doet verder aan het principe niets af. Ik blijf er overigens bij dat Ozep hier een mooi staaltje in de hand gesteld zijn laat zien. Wel eens gehoord van überstreichen?? -> Zelfde principe.

Ik begrijp de opmerking "rijtechnisch oplossen" in deze context niet helemaal. Je bent namelijk hartstikke rijtechnisch bezig, wel eens geprbeerd fatsoenlijk met een slof te rijden? Wat niet weg neemt dat het makkelijker, sneller, en in 9 vd 10 gevallen effectiever is.

Mooi om aan te houden dat de "ware ruiter"zo'n ding niet nodig heeft. Maar laat ik je dan even uit de droom helpen: alle "toppers" hebben zo'n ding hangen en maken er ook regelmatig gebruik van!

Maar dit was een topic over rond en diep rijden, niet over het gebruik van een slof.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 21:17

Zep schreef:

Maar dit was een topic over rond en diep rijden, niet over het gebruik van een slof.

Wil ik het wbt de slofteugel ook maar bij houden. Ik respecteer jullie mening, ook al ben ik het er niet mee eens, we komen er wbt de slof toch niet uit. Knipoog

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:28

Ja, en ook dat vwnw/LDR verhaal is 1 grote discussie van voor en tegenstanders tegen elkaar. Dat hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn, een beetje discussie is nooit weg toch?

Ik vind het wel interessant om deze discussie zo van een afstandje te volgen, dus ga vooral zo door Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 02:15

He, dit is ook al een welles-nietus geworden zie ik. Hier geldt ook weer dat wat de een goed doet, voor de ander fout kan zijn.

Als ik de foto van Ozep met Judith (mag met On Top onderhand al bijna GP starten) bekijk waar ze met de binnenhand lucht geeft, dan denk ik dat ze op de buitenteugel(s) wel het contact nog heeft. Judith doet daar dus niets anders dan even de zelfhouding en stelling controleren, dat is denk ik alles. Dat is wat ik denk te zien o.m. aan de houding van de buitenarm van Judith.

Maar goed, laten we de discussie leuk houden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:07

runningkawa schreef:
ik ben het in zekere zin wel met sjuim eens

Je voelt het zelf ook.
Mij lukt het met Kawa alleen in galop hoor Lachen
Maar eerst rij je hem tegen je hand, je voelt dat hij er achter goed onder komt.
Dan krijg je hem nog meer verzameld, komt nog meer berg op en je voelt idd de grootse druk (en dat is bij mij en kawa niet veel) uit je hand verdwijnen, maar toch blijft hij er achter bij, en zo geweldig los in de rug.
Je merrkt dat je op dat moment ook alles kunt rijden
Appuyementen, veruimen , verzamelen, wissels en alles met die geweldige aktieve achterhand allemaal op je zit.
heerlijk!!!!!!!!
Dan voel je wat je naar mijn idee hoort te voelen en waar je naar toe moet trainen

maar zoiets moet je dus naar mijn idee niet in het B en l vragen, dan heb je die verzameling nog niet en dan is het dus nep.
Dus vandaar zeg ik hierboven gedeeltelijk, want zoiets kan verwarrend zijn .

fijn is dat he als je ze op die manier aan het lopen hebt!! dat krijg ik helaas nogsteeds alleen maar goed voor elkaar tijdens mn lessen, als ik zelf rij gaat t net wat minder.

Ik begin altijd met gewoon contact met de mond, wat overgangen rijden(Quentin is vrij lang in zn lijf en erg flegmatiek dus voor ik die bij elkaar gereden heb, en hem goed aan de hulpen heb staan zijn we wel even verder!)
dan merk ik dat zn achterbeen flitsender wordt, en hij mijn handen opzoekt, en ze ook volgt.
dan rij ik hem altijd heel laag en diep, goed over de rug

als dat lekker gaat moet ik hem in de galop meer terug gaan rijden en hem wat gaan oprichten, dan weer flink wat schakelen(3 sprongen naar vorn 3 sprongen terug weer 3 naar voren enz) dan loopt ie na een tijdje echt lekker aan elkaar, en staat goed aan de hulpen, op dat moment ga ik terug naar de draf en na wat schakelen in de draf heb ik het ook in draf voor elkaar.

en dan ineens blijft er wel genoeg impuls tijdens de travers enzo(wat nrmaal dus ver te zoeken is) en kan hij alles zo makkelijk, kan met een mini hulp naar een super middendraf rijden, heel makkelijk met mn zit terugrijden en ineens gaat het schouderbinnenwaarts, travers, appuyeren etc zo gemakkelijk!zelfs de overgang galop-stap gaat dan perfect(iet waar ik normaal 10 drafpassen voor nodg heb...)en zelf galop-halt-galop gaat dan vaak goed!

als ik NIET begin met LDR/vwnw rijden, krijg ik hem dus echt niet zo goed bij elkaar gereden.
maar het heeft alleen zin als je dus van achter naar voren toe rijdt, en niet met je hand dat hoofd zo laag en diep mogelijk instellen en daarbij de achterhand vegeet.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:46

Piaffe schreef:
Quote van Johann Hinneman (overgenomen uit Basisboek dressuur geschreven door Tineke Bartels, pagina 115)

Aanleuning is een drievoudige aansluiting tussen ruiter en paard: dus aan kuit, aan de zit en aan de teugel.

http://www.saddletude.com/school/introindex.html
Op deze pagina staat een filmpje met Nelson Pessoa (het filmpje " Perfect control"), waarin hij aan het einde van het filmpje hetzelfde heel goed uitlegt.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:16

Nu nog iets zonder die ellendige quicktime Verdrietig

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:20

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:29

Ik krijg trouwens helemaal zin om morgen dressuur te rijden van dit topic. Haha! Volgensmij moet ik naar de dokter Knipoog Haha! want er is iets mis met mij! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:22

jaja, weet ik en dan weer een hoop geeikel met mijn pc
Want hoe het zit weet ik niet, maar die houd niet van Quicktime

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:47

Potverdikkie.... Ben je een weekend niet op de site geweest en het is nu al niet meer te volgen.... Het wordt een beetje lang topic. Misschien moet er een nieuw begonnen worden???

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:22

Is er dan al een nieuwe begonnen of niet?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:56

Antoinette schreef:
Okee ik zat mijn foto's er ook maar eens op, vinden jullie dit LDR of VWNW?

Natuurlijk zijn dit moment opnamen, er zijn momenten dat ik haar nog lager vraag en verder loopt ze in oprichting, dit is dus inrijden.

Hele stomme vraag, maar waarom heb je je strijklappen andersom gedaan? Heb ik nog nooit gezien namelijk.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:13

En dan zal ik mijn mening ook even spuien; ik snap niet waarom bij het losrijden zo extreem achter de loodlijn wordt gereden. Natuurlijk gaat je paard zijn rug gebruiken, maar dat moet ook wel omdat ie anders op zijn snufferd valt. Ik kan Baduh zijn rug heel goed laten gebruiken aan een losse teugel. Zijn achterhand komt er dan ook goed onder en dat is voor mij het teken dat de motor warm is en ik echt aan het werk kan.
Ik vind die krul met het hoofd achter de loodlijn heel dwingend. Natuurlijk is een goede aanleuning en stelling belangrijk tijdens het opwarmen, maar ik vind dat mijn paard zeker bij het opwarmen wel de kans moet krijgen om op eigen benen te lopen.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:44

inderdaad bubbels, ben het met je eens, je moet eens kijken naar dat filpje van Anky, das echt overdreven vind ik. En op een bepaald moment gaat hij in protest. Elk zijn manier, maar dit vond ik niet echt mooi.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:49

Ik heb even snel bijgelezen, en kan dus best wat gemist hebben. Zal ook niet overal meer op reageren.
Wel wil ik graag nog even reageren op de vraag waarom mensen vwnw rijden (of iets in die trant). Ik ben nog lang niet op het niveau van sommige anderen hier, en zeg ook niet dat mijn manier beter is. Maar ik probeer Regina ook veel VWNW te rijden. Dit omdat ze heel erg de neiging heeft om met haar hoofd omhoog te lopen en haar rug en nek heel erg op te kroppen, door VWNW te rijden probeer ik er ontspanning in te krijgen en alles wat losser te krijgen. En dat ze ook door krijgt dat het best fijn kan zijn om met haar koppie wat lager te lopen.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:06

bubbels"]
[quote="Antoinette schreef:

Natuurlijk zijn dit moment opnamen, er zijn momenten dat ik haar nog lager vraag en verder loopt ze in oprichting, dit is dus inrijden.

Hele stomme vraag, maar waarom heb je je strijklappen andersom gedaan? Heb ik nog nooit gezien namelijk.
[/quote]

Ik zie zelf niets anders?
Wat ik zie zit de 'strijkkant' toch aan de binnenkant en wijzen de sluitingen altijd naar achteren Verward
Of bedoel je dit niet?

Misschien ziet het er anders uit omdat de bovenste foto wat onduidelijk is en ze beschermers met bont heeft?
Ik weet het niet Lachen

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:49

Antoinette"]
[quote="bubbels"][quote="Antoinette schreef:

[/quote]

Ik zie zelf niets anders?
Wat ik zie zit de 'strijkkant' toch aan de binnenkant en wijzen de sluitingen altijd naar achteren Verward
Of bedoel je dit niet?

Misschien ziet het er anders uit omdat de bovenste foto wat onduidelijk is en ze beschermers met bont heeft?
Ik weet het niet Lachen
[/quote]

Haha. het lijkt net of het strijkgedeelte buiten zit. Zijn wel prachtige strijklappen en peesbeschermers trouwens.

En over de rest. Ik zie toch echt een verschil tussen ontspannen voorwaarts neerwaarts en het je paard dwingen zijn eigen oksels te kussen. Clown