Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
piezze schreef:Xjosee schreef:Hier een stille meelezer. Ik snap niet dat je er op gaat zitten, als het verhaal is zoals je verteld (heb namelijk wel mijn twijfels) ga je er toch nooit van je leven opzitten. Als je instructrise er al niet meer op gaat zitten (en ik ga ervan uit dat je instructrise beter rijdt dan jijzelf, anders zo ik er geen les van willen hebben). Zelf heb je er geen goed gevoel bij, vindt je het eng. En dan zou je wel het paard er even lekker doorheen willen rijden. Zijn er eigenlijk medische problemen uitgesloten? Verder vraag ik me af, hoe het in hemelsnaam kan dat iedereen om je heen een 14 jarige met 5 jaar rijervaring op een "levensgevaarlijk" paard zou zetten.. maar dat is mijn bescheiden mening.
*Ik voorspel dat er zodadelijk een berichtje komt, met dat hij hartstikke wild was maar ze is blijven zitten, en gaat hem vaker rijden.*
Ja juist die 5 jaar rijervaring is hetgeen waar je niets en dan ook niets aan af kan lezen. Wie zegt mij dat zij niet net dat talent is die er niet vanaf te bokken is, net juist wat dat paard nodig heeft. Misschien heeft zij juist die zachte vriendelijke hand die dit paard nodig heeft of heeft zij met het vele borstelen juist die paardje vertrouwen gegeven waardoor hij alles wel voor haar doet en net niet voor die 15 mensen die het eerder hebben geprobeerd.
Xjosee, heb jij misschien een glazen bol of iets dergelijks?
Chocomelll schreef:Vind het ook een beetje een sterk verhaal... Ik snap ook niet helemaal hoe je oma van 86 nog op een paard kan zitten, of heb ik ergens overheen gelezen?
shalinitje schreef:Chocomelll schreef:Vind het ook een beetje een sterk verhaal... Ik snap ook niet helemaal hoe je oma van 86 nog op een paard kan zitten, of heb ik ergens overheen gelezen?
Een oma van 86 jaar kan volgens mij als ze niets mankeert nog makkelijk op een paard zitten mijn opa is al 72 en springt nog over het tennisnet en loopt nog op zijn handen enzo.
DB_CARTAGO schreef:hey allemaal,
Ik heb een vraagje voor jullie en heb hiervoor echt dringend hulp nodig.
Een eigenaar vond dat ik heel goed op mijn verzorgpony reedt en heeft gevraagd of ik op hun paard zou willen rijden .
Aangezien ze vonden dat ik goed en vast bleef zitten toen hij kunstjes liet zijn steigeren bokken en wegspringen .
Ik ben het gewoon bij hem maar bij andere paarden zit ik niet zo heel vast omdat ik het niet gewoon ben .
Maar toch zou ze het graag hebben. Het paard is echt niet te doen het is echt stout het trapt naar andere paarden springt heel hoog in de lucht en bokt stijl omhoog en steigeren vind ze ook super. mijn verzorgpony doet dat ook maar weet wanneer het genoeg is en doet het alleen in het begin van de les en niet zo hoog en gemeen. Dus vraag ik een heleboel tips om te zorgen dat er geen levensgevaarlijke dingen gebeuren .
Ik heb het al overlegt met mijn instructrice en ze zegt dat ik er klaar voor ben zij reedt hiervoor op dat paard maar was ermee gestopt. het paard heeft hele nijdige bokken en de eigenaar kan haar niet aan. Ze doet gewoon alles wat niet mag en als ik in de piste aan het rijden ben en fuego komt eraan dan maak ik dat ik eruit ben want ze heeft mijn cartago al een paar keer aangevallen. De eigenaar zelf heb ik ook al zien vliegen het is een stout paard en iedereen wie ik om raad wil vragen zegt dat ik er echt klaar voor ben .
Dus ik heb mij voorgenomen om mijn cap en bodyprotector te dragen cap draag ik altijd. En zweepje ook mee te nemen sporen laat ik maar beter thuis ze is ook ontzettend snel en als ze voelt dat je nerveus bent springt ze gewoon over de piste want echt heel creepy. Op zo een paard moet ik rijden
plies help me want ik ben radeloos en echt heel bang!!!!!!!
demi
hyawatta schreef:Het kan wel met Oma, maar denk dan wel met een paardje die geen stap verkeerd zet
Maar oma kon nog goed lesgeven want ze had vroegáh veel gereden.
noekje schreef:Volgens mij is menig bokker vergeten hoe het vroeger was, rijden zonder een greintje angst en het niet erg vinden om af en toe te vallen. Ik ben in die tijd ook zonder na te denken op paarden gestapt, waarvan ik nu denk, Oei zal ik dat we doen.
shalinitje schreef:hyawatta schreef:Het kan wel met Oma, maar denk dan wel met een paardje die geen stap verkeerd zet
Maar oma kon nog goed lesgeven want ze had vroegáh veel gereden.
ja dat bedoelde ik eigenlijk met zo een paardje dan welen eigenlijk moest ik mijn oma op die leeftijd op een paard zien zitten ik zou ape trots zijn