Durven we onze ogen te openen of toch niet....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:06

SuperPepeijn schreef:
machie, de aqua-manier schijnt te helpen. welke deze ook moge zijn.

Das heel leuk ja, vooral omdat er niemand een idee heeft hoe die manier te werk gaat...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:07

SuperPepeijn"]
[quote="Anya schreef:
Ik wil bewijs zien, van de ene kant of de andere Lachen
zijn er het daar in ieder geval over eens. Knipoog
[/quote]

Hahahaha AMEN TO THAT! Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 22:10

Kitty schreef:
Zoals ik ook al via PB zei, mijn excuses. Ik had geen stuk uit een PB moeten plaatsen. Bloos
Ik vond echter dat je juist in die tekst een stuk duidelijker was dan dat je in andere posts was.

En nee, ik heb geen steun van anderen nodig. Ik vind het echter wel interessant hoe anderen er tegen aan kijken en dat mis ik in een discussie via PB. Ik kreeg ook geen reactie op mijn vraag of we de discussie niet openbaar op het forum konden aan gaan.

Citaat:
En wie wil nu horen dat de wijze waarop jij je paard rijdt het dier misschien een misvorming oplevert. En dat dat voor iedere ruiter, behalve de recreatieruiter zou gelden....Niemand toch?

Daar heb je wel gelijk in. Maar toch. Zodra er iemand is die mij een andere methode kan uitleggen waarbij mijn paard net zo los en soepel wordt als met deze methode, dan hoor ik dat graag.

Ik wil je dat graag uitleggen, heel graag zelfs. Maar uit ervaring weet ik dat de logica die wij gebruiken veel inzicht en uitleg vraagt. Dus het mkwartje valt vaak niet in een keer. Zeker niet als je dat op "paier" moet doen. Dus als je echt benieuwd bent en wil weten hoe het optimaal werkt...dus dat je er zelf ook direct mee aan de slag kan(zonder een enkele investering). Het is een aanvulling, kan dus geen kwaad. Ik weet niet of je nu vakantie hebt of dat je misschien tijd hebt in een weekend, bel dan gewoon eens. Dan kan ik je in alle rust inzicht geven en kan je meteen reageren als je iets onduidelijk vind. Dit is vrijblijvend, hoor!
Oja, excuses aanvaard, geen probleem.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:49

Suleika schreef:
inderdaad zoals aqua8horse het zegt, lijkt het of we allemaal onze paarden aan het verkl*ten zijn. Ik zou ook wel graag het artikel willen lezen eigenlijk. In de paard en sport (nr 15) blz 22 23 24 vond ik ook wel een goed artikel staan eigenlijk. Dat ging over de zin en onzin van het trainen van paarden.

Tja het paard blijft een wild dier, van nature zijn ze rijden dus inderdaad niet gewend. Verder kan ik me niet echt een mening vormen, maar ik neem aan dat als paardjes oud gezond en gelukkig worden... dat er weinig verkeerd is geweest aan de manier van rijden..

helaas is dit pas achteraf.

Fouten inzien is moeilijk, zoiets moet je leren...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 23:17

Er zijn bewijzen van dat onderzoek....keiharde foto's! En die foto's zijn niet bepaald plezierig om naar te kijken. Ze zijn vreselijk, je krijgt er een raar gevoel bij, zodat je er akelig van wordt! Helaas mag ik deze foto's niet publiceren...maar wat zou ik jullie die graag die foto's willen laten zien omdat dat de enige manier is om jullie kennelijk overtuigd te krijgen dat zo'n onderzoek niet zomaar wat is! Of gaan jullie dan weer twijfelen aan die foto's? Kom, mensen durf eens iets aan te nemen, ook zonder bewijzen hoe confronterend dat ook is(en dat is het zonder meer) deze professor is niet zomaar iemand!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:20

Ik kom binnenkort wel een keertje bij je langs, Aqua...
En dan eens zien wat jij met mijn monster kan...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 23:30

Myrddin schreef:
Volgens mij ging dit hele artikel vooral om de stand van het hoofd ten opzichte van de loodlijn, en daar loopt dit paard achter en dat is eigenlijk niet zo goed... een paardenhoofd moet of op de loodlijn zitten of net iets ervoor... alles wat erachter gebeurt strekt teveel en is niet natuurlijk, en geeft letsel op de lange duur.. eigenlijk heel logisch....

Dat lijkt me goed vertaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:37

Aqua8horse schreef:
Er zijn bewijzen van dat onderzoek....keiharde foto's! En die foto's zijn niet bepaald plezierig om naar te kijken. Ze zijn vreselijk, je krijgt er een raar gevoel bij, zodat je er akelig van wordt! Helaas mag ik deze foto's niet publiceren...maar wat zou ik jullie die graag die foto's willen laten zien omdat dat de enige manier is om jullie kennelijk overtuigd te krijgen dat zo'n onderzoek niet zomaar wat is! Of gaan jullie dan weer twijfelen aan die foto's? Kom, mensen durf eens iets aan te nemen, ook zonder bewijzen hoe confronterend dat ook is(en dat is het zonder meer) deze professor is niet zomaar iemand!

Nu krijg ik het idee dat jij meer informatie hebt dan ik (wij), die alleen maar het belabberde artikeltje uit de Bit heeft gelezen en ik blijf erbij dat dat artikeltje te slecht was om een mening te kunnen vormen.
Wat voor foto's zijn dat?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 02:04

Heb dit niet helemaal goed gelezen. Maar e manege aar ik eerst les had staan heel veel oude pony's lees boven de 30 een stuk op 5 (zijn er wel al 2 naar de slacht van 33 en 31) maar je vertelt mij niet dat die goed bereden zijn totaal niet!
Ze worden allemaal harstikke oud. Loopt zelf nog een welshje van 35 heel fit Haha! word alleen dement Scheve mond

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 08:39

Lovely"]
[quote="Aqua8horse schreef:

Nu krijg ik het idee dat jij meer informatie hebt dan ik (wij), die alleen maar het belabberde artikeltje uit de Bit heeft gelezen en ik blijf erbij dat dat artikeltje te slecht was om een mening te kunnen vormen.
Wat voor foto's zijn dat?
[/quote]

Dat zijn foto's uit het wetenschappelijk onderzoek van die man! Ja, ik heb meer informatie maar dat artikel van BIT was voor mij overduidelijk. Ik vind het geen slecht artikel, het is alleen erg confronterend. Ik denk dat dus ook daar het probleem ligt.....mensen die een wetenschappelijk onderzoek in twijfel trekken? Kom op zeg, denk toch even goed na en blijf even met 2 benen op de grond staan. Het feit dat die man onderzoek gaat verrichten geeft genoeg aan. Het is ook heel logisch, paarden zijn nou eenmaal geen machines die je zo even naar je hand kan zetten of trekken!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:24

komt er geen proefschrift van die man uit of zo? Hij zal het onderzoek toch wel een keer uitgebreid ergens gaan publiceren?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:55

aqua8horse: kennelijk ken jij deze man. Kun jij de suggestie die hier op het forum is geplaatst niet met hem opnemen: rontgen van paarden als bonfire e.d. Natuurlijk zal Anky wel geen toestemming geven om Bonfire zelf te onderzoeken, maar zo eens in de zoveel tijd zullen er toch toppaarden sterven. Wellicht dat een rontgenonderzoek van paarden waarvan iedereen vindt dat ze supergereden zijn uitsluitsel kan bieden, danwel meer overtuigingskracht hebben.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:00

goed idee anya. Misschien zal die man het wel interessant vinden om te weten wat voor vragen dat korte stukje in bit rijzen over zijn verslag.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:09

O, o, o, o, o, wat was ik blij met dat artikel!!!!! Alleen jammer dat de 'die-hard knikjes ruiters' zelf vinden dat ze het geweldig doen!! Kijk maar eens op wedstrijden! Het begint in de B en eindigt niet bij Z!!!

LavaTwilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:24

ik heb alleen de 1e pagina gelezen sorry, maar ik MOET hier even op reageren...
ten eerste heb ik het met mijn eigen nek gedan (ik heb naar de foto's van pagina 1 gekeken) ga eens op je knieen zitten en "doe" eens wat het paard bij foto 1 doet (dus naar beneden kijken en kin tegen nek aan proberen te leggen)
en wat het paard bij foto 3 doet (hals oprichten en naar beneden kijken)
kijk dan wat het fijnste is, foto 3...

ik las ook een paar nummers geleden in paard & sport dat de nek/als boven de schoft moet komen, dus met opgerichte hals.. nou weet ik hier niet veel van, en ik betwijfel of ik gelijk heb, maar klopt dit niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:37

Aqua, ik trek het onderzoek niet in twijfel hoor, dat kan ik niet doen omdat de weergave (Bit) zo belabberd is. Op dit moment beschik ik alleen daarover en niet over de bijkomende informatie die jij wel hebt. Kortgezegd, ik loop flink achter op jou wat betreft informatie en daar kan ik niet zo heel veel aan doen. Dat jij meer weet, wil ik best geloven, maar ik weet te weinig.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 08:53

Als ik dat artikel lees bekruipt mij een kip-en-ei gevoel.......
Wie zegt dat de artrose/botafwijking veroorzaakt wordt door de manier van rijden?
Misschien is het wel andersom!
Dat de artrose/botwoekering de oorzaak is van het slecht(er) functioneren van veel paarden?

De goeie paarden, die tot op hoge leeftijd meegaan, komen niet voortijdig tot de beschikking van een professor snijgraag Haha!

Misschien mag hij Bonfire nakijken als die het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 09:22

fabienne schreef:
Wie zegt dat de artrose/botafwijking veroorzaakt wordt door de manier van rijden?
Dat de artrose/botwoekering de oorzaak is van het slecht(er) functioneren van veel paarden?

De goeie paarden, die tot op hoge leeftijd meegaan, komen niet voortijdig tot de beschikking van een professor snijgraag Haha!

Misschien mag hij Bonfire nakijken als die het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt?

Gelukkig is dat jouw gevoel!
En wat jij stelt is onzin, arthtose en boetwoekering zijn een gevolg van slijtage of overbelastig!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:52

Waarom zou je niet een rontgenfoto kunnen maken? Daarop zou een eventuele woekering toch ook zichbaar moeten zijn? Hoeft een paard niet dood voor te zijn hoor Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:31

Aqua8horse schreef:
[Gelukkig is dat jouw gevoel!
En wat jij stelt is onzin, arthtose en boetwoekering zijn een gevolg van slijtage of overbelastig!
[/quote]

Onzin, mijn 4 jarige paard die nog niets gedaan had is afgemaakt wegens arthrose.
En die had toch een zwaar belast leven achter de rug

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:01

Vreemd dat de foto's niet gepubliceerd zijn in het stuk in Bit?
Als er echt zoveel keiharde bewijzen zijn, waarom worden die dan niet gebruikt? Zou dat niet veel geloofwaardiger overkomen?
Theorie en praktijk zijn nog altijd twee verschillende dingen....

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:02

Fitzroy"]
[quote="Aqua8horse schreef:
[Gelukkig is dat jouw gevoel!
[/quote]

Onzin, mijn 4 jarige paard die nog niets gedaan had is afgemaakt wegens arthrose.
En die had toch een zwaar belast leven achter de rug

Weet je wel hoe zwaar 3 jaar op het land is? Knipoog

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:49

Aqua8horse"]
[quote="fabienne schreef:

Gelukkig is dat jouw gevoel!
[/quote]

Hoe kom je daar nou bij.
Artrose is niet per definitie veroorzaakt door overbelasting, er is altijd een zekere aanleg voor nodig. Sommige individuen krijgen bij geringe belasting al artrose en botwoekeringen, andere individuen krijgen gewoon GEEN artrose............slijtage tgv hoge leeftijd daargelaten.

Er zijn echt wel meerdere oorzaken voor artrose en botwoekering aan te wijzen. Denk alleen al aan reuma achtige aandoeningen en kanker.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 08:45

Nee, sorry je hebt gelijk kan ook nog met voer te maken hebben(stofwisseling)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 08:51

Tigger schreef:
Vreemd dat de foto's niet gepubliceerd zijn in het stuk in Bit?
Als er echt zoveel keiharde bewijzen zijn, waarom worden die dan niet gebruikt? Zou dat niet veel geloofwaardiger overkomen?
Theorie en praktijk zijn nog altijd twee verschillende dingen....

Omdat er teveel foto's zijn......en niet alle foto's meteen duidelijk zijn voor niet dierenartsen!!!!!!
Theorie en praktijk zijn inderdaad verschillende dingen...maar zo'n onderzoek is geen theorie.......dat is een wetenschappelijk onderzoek met aantoonbare bewijzen bewijzen. Dat moet toch geloofwaarig genoeg zijn?