SuperPepeijn schreef:machie, de aqua-manier schijnt te helpen. welke deze ook moge zijn.
Das heel leuk ja, vooral omdat er niemand een idee heeft hoe die manier te werk gaat...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kitty schreef:Zoals ik ook al via PB zei, mijn excuses. Ik had geen stuk uit een PB moeten plaatsen.![]()
Ik vond echter dat je juist in die tekst een stuk duidelijker was dan dat je in andere posts was.
En nee, ik heb geen steun van anderen nodig. Ik vind het echter wel interessant hoe anderen er tegen aan kijken en dat mis ik in een discussie via PB. Ik kreeg ook geen reactie op mijn vraag of we de discussie niet openbaar op het forum konden aan gaan.Citaat:En wie wil nu horen dat de wijze waarop jij je paard rijdt het dier misschien een misvorming oplevert. En dat dat voor iedere ruiter, behalve de recreatieruiter zou gelden....Niemand toch?
Daar heb je wel gelijk in. Maar toch. Zodra er iemand is die mij een andere methode kan uitleggen waarbij mijn paard net zo los en soepel wordt als met deze methode, dan hoor ik dat graag.
Suleika schreef:inderdaad zoals aqua8horse het zegt, lijkt het of we allemaal onze paarden aan het verkl*ten zijn. Ik zou ook wel graag het artikel willen lezen eigenlijk. In de paard en sport (nr 15) blz 22 23 24 vond ik ook wel een goed artikel staan eigenlijk. Dat ging over de zin en onzin van het trainen van paarden.
Myrddin schreef:Volgens mij ging dit hele artikel vooral om de stand van het hoofd ten opzichte van de loodlijn, en daar loopt dit paard achter en dat is eigenlijk niet zo goed... een paardenhoofd moet of op de loodlijn zitten of net iets ervoor... alles wat erachter gebeurt strekt teveel en is niet natuurlijk, en geeft letsel op de lange duur.. eigenlijk heel logisch....
Aqua8horse schreef:Er zijn bewijzen van dat onderzoek....keiharde foto's! En die foto's zijn niet bepaald plezierig om naar te kijken. Ze zijn vreselijk, je krijgt er een raar gevoel bij, zodat je er akelig van wordt! Helaas mag ik deze foto's niet publiceren...maar wat zou ik jullie die graag die foto's willen laten zien omdat dat de enige manier is om jullie kennelijk overtuigd te krijgen dat zo'n onderzoek niet zomaar wat is! Of gaan jullie dan weer twijfelen aan die foto's? Kom, mensen durf eens iets aan te nemen, ook zonder bewijzen hoe confronterend dat ook is(en dat is het zonder meer) deze professor is niet zomaar iemand!
Lovely"]
[quote="Aqua8horse schreef:Er zijn bewijzen van dat onderzoek....keiharde foto's! En die foto's zijn niet bepaald plezierig om naar te kijken. Ze zijn vreselijk, je krijgt er een raar gevoel bij, zodat je er akelig van wordt! Helaas mag ik deze foto's niet publiceren...maar wat zou ik jullie die graag die foto's willen laten zien omdat dat de enige manier is om jullie kennelijk overtuigd te krijgen dat zo'n onderzoek niet zomaar wat is! Of gaan jullie dan weer twijfelen aan die foto's? Kom, mensen durf eens iets aan te nemen, ook zonder bewijzen hoe confronterend dat ook is(en dat is het zonder meer) deze professor is niet zomaar iemand!
fabienne schreef:Als ik dat artikel lees bekruipt mij een kip-en-ei gevoel.......
Wie zegt dat de artrose/botafwijking veroorzaakt wordt door de manier van rijden?
Misschien is het wel andersom!
Dat de artrose/botwoekering de oorzaak is van het slecht(er) functioneren van veel paarden?
De goeie paarden, die tot op hoge leeftijd meegaan, komen niet voortijdig tot de beschikking van een professor snijgraag
Misschien mag hij Bonfire nakijken als die het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt?
Fitzroy"]
[quote="Aqua8horse schreef:[Gelukkig is dat jouw gevoel!
En wat jij stelt is onzin, arthtose en boetwoekering zijn een gevolg van slijtage of overbelastig!
[/quote]
Onzin, mijn 4 jarige paard die nog niets gedaan had is afgemaakt wegens arthrose.
En die had toch een zwaar belast leven achter de rug
Aqua8horse"]
[quote="fabienne schreef:Als ik dat artikel lees bekruipt mij een kip-en-ei gevoel.......
Wie zegt dat de artrose/botafwijking veroorzaakt wordt door de manier van rijden?
Misschien is het wel andersom!
Dat de artrose/botwoekering de oorzaak is van het slecht(er) functioneren van veel paarden?
De goeie paarden, die tot op hoge leeftijd meegaan, komen niet voortijdig tot de beschikking van een professor snijgraag
Misschien mag hij Bonfire nakijken als die het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt?
Tigger schreef:Vreemd dat de foto's niet gepubliceerd zijn in het stuk in Bit?
Als er echt zoveel keiharde bewijzen zijn, waarom worden die dan niet gebruikt? Zou dat niet veel geloofwaardiger overkomen?
Theorie en praktijk zijn nog altijd twee verschillende dingen....