Paard kan alleen maar hard in de galop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nijland

Re: Paard kan alleen maar hard in de galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:58

aangaloperen en op het moment dat je de hulpen geeft,gelijk al weer terug nemen, dit continu achterelkaar blijven doen. aanspringen en gelijk weer terug nemen. op den duur(de meeste doen het na een keer of aanspringen/terugnemen al) blijft de pony op de wachten, zal hij zelf al weer terug willen komen uit de galop, op dat moment ga je voorzichtig drijven om verder te galopen, klein stukje en dan weer terug nemen, na een paar dagen zo oefenen moet je het probleem op kunnen lossen
heb het zelf al bij een paar pony's zo gedaan

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 14:20

bedankt ik zal het proberen. Alleen nu is het probleem weer dat hij vaak te snel terug spring en hij spring bijna altijd in de verkeerde galop aan dus daar ben ik vooral nu mee bezig.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:32

melizz13 schreef:
bedankt ik zal het proberen. Alleen nu is het probleem weer dat hij vaak te snel terug spring en hij spring bijna altijd in de verkeerde galop aan dus daar ben ik vooral nu mee bezig.

hoe bedoel je te vaak snel terug springt (in andere galop over springt?)
en probeer je op 1 probleem tegelijk te concentreren, verkeerder galop is vaak ook een balansprobleem

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:03

hij valt snel terug in draf. Ja dat doe ik ook anders word het te moeilijk voor hem.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:06

nijland, dat vind ik niet echt een goede tip. Hulpen moeten duidelijk zijn. Benen geven is hier vooruit, en als je een miliseconde hier achter hem al wilt terug nemen, maakt je het heel erg onduidelijk. De kans dat je paard na een tijdje al niet meer snapt wat je bedoelt is heel groot en verwarring leidt enkel tot meer stress.

TS, als je galopeert, wat doe je dan ? Blijf je zitten of zit je verlicht ? Heb je veel teugelcontact of juist niet ?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:10

Epona; Ik blijf gewoon recht zitten en heb gewoon normaal teugelcontact, ik houd hem niet tegen omdat hij zo snel terug valt moet hij eerst weer durven te galloperen want doordat ik hem na een paar passen terug nam 'durft' hij het weer niet. In zijn korte opleiding tot draver is hij het afgeleerd.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:17

mijn vz pony doet dat ook ;(
ik krijg der ook echt niet langzamer dan valt ze terug in draf ,, pffff
en ook scheurt ze door de hoeken heen hha
gelukkig gaat t al wat beter met zweepje af en toe :))
ik neem d'r wat terug ( niet te erg ) maar blijf mn benen eraan houden zodat ze niet terug kan vallen
misschien helpt dat ?

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:03

Epona_ schreef:
nijland, dat vind ik niet echt een goede tip. Hulpen moeten duidelijk zijn. Benen geven is hier vooruit, en als je een miliseconde hier achter hem al wilt terug nemen, maakt je het heel erg onduidelijk. De kans dat je paard na een tijdje al niet meer snapt wat je bedoelt is heel groot en verwarring leidt enkel tot meer stress.

TS, als je galopeert, wat doe je dan ? Blijf je zitten of zit je verlicht ? Heb je veel teugelcontact of juist niet ?

ben ik niet met je eens.
de hulpen zijn duidelijk.
heb al meerdere malen dit soort pony's/paarden voor bij zien komen en het heeft tot nu altijd prima gewerkt.
het aangaloperen is een hulp(en deze word prima begrepen door het paard, anders galopeert hij niet aan) en het terug nemen is een hulp.
het paard wil crossen zodra hij galopeerd, hij moet dus leren wachten!
door hem elke keer terug te nemen na het aangaloperen gaat het paard na een paar keer meedenken en wil dan zelf al gelijk weer terug komen uit de galop, op dat moment, als hij zelf gaat meedenken ga je juist doorgaloperen.
denk ook maar eens aan halthouden, als je pony dan achteruit gaat lopen en je wilt dat niet dan geef je been maar tegelijk wil je ook dat hij niet vooruitloopt want je wilde halthouden,dus geef je ook weer hulpen voor halthouden,zijn ook 2 hulpen direct achter elkaar.
en zo kan je ook paard trainen om sneller en sterker te worden door een overgang vanuit draf naar stap te rijden en na 1 stap gelijk weer aan te draven, allemaal hulpen direct achter elkaar.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:46

nijland; Daar ben ik het met je eens, maar mijn paard gaat nu niet meer te hard maar hij valt snel terug en durft niet meer te galloperen of het door het terug nemen komt zou kunnen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb deze weken ook niet perfect kunnen oefenen doordat er een paar hoeken in de bak plassen lagen en nu is het nog erger. Nu ik les heb gaat het iniedergeval veel beter en gaan we zeker vooruit al gaat het moeizaam het gaat met respect en gedult en daar gaat het mij om.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 05:24

melizz13 schreef:
nijland; Daar ben ik het met je eens, maar mijn paard gaat nu niet meer te hard maar hij valt snel terug en durft niet meer te galloperen of het door het terug nemen komt zou kunnen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb deze weken ook niet perfect kunnen oefenen doordat er een paar hoeken in de bak plassen lagen en nu is het nog erger. Nu ik les heb gaat het iniedergeval veel beter en gaan we zeker vooruit al gaat het moeizaam het gaat met respect en gedult en daar gaat het mij om.

les is ook het beste om te hebben. het is altijd moeilijk om advies te geven op afstand.
doe je ook longeren? daar kun je ook het zelfde in oefenen, maar kun je je paard misschien net wat meer ondersteunen als hij weer door moet galoperen.

succes

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 14:30

ja ik longeer ook maar daar vind hij draven al moeilijk. we hebben ook een zware bak de hoefslag valt nu wel mee maar de rect is erg zwaar dus daarom is het ook moeilijker. galloperen is daar dus ook nog niet gelukt. Maar ik ben tegenwoordig veel bezig met de binnen hoefslag zodat hij niet meer zo 'afhankelijk' is van de hoefslag. Met zijn stelling heeft hij ook moeite dus ik zit te twijfelen om sporen te nemen om de stelling beter te kunnen aan geven.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 15:12