nagevelijk in de B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: nagevelijk in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:57

idd,ongelovelijk dat mensen het maar blijven zeggen........hier rij je ook echt geen punten met een gespannen sterrenkijker

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:04

Snoevie schreef:
idd,ongelovelijk dat mensen het maar blijven zeggen........hier rij je ook echt geen punten met een gespannen sterrenkijker

Ik zie dat wij ongeveer in dezelfde regio zitten, maar ook een paard
wat redelijk laag loopt maar niet 'in de krul' rijdt bij 90% van de jury
geen winst. En ik vind dat niet meer dan logisch.

Net wat Barbara28 zegt; mensen die zeggen dat het niet hoeft,
rijden zelf geen KNHS wedstrijden anders hadden ze wel beter geweten.

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:26

Bij sommige mensen gaat het wedstrijd rijden om de winstpunten, bij anderen om de ervaring en het plezier (bij mij dus ook).

Mijn pony is geen sterrenkijker, maar geeft minder na dan dit paardje. Toch rijd ik wedstrijden, voor het plezier!
En als daar dan een keer een winstpuntje bij komt, is dat alleen maar leuk!

Als TS echt verder wil in de sport, loopt hij zeker nog niet goed genoeg. Wil ze voor het leuk af en toe een wedstrijdje rijden, zeker doen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 05:47

xApple,inderdaad,mee eens

ik vind wedstrijden zeker leuk,maar daarbij is het doel wel een winstpunt mee te pakken.

als je het geen probleem vind om 9 van de 10x geen winst te rijden,dan kan je het natuurlijk wel doen.

maar ik geef toe dat een winstpunt halen wel erg leuk is!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 06:46

Konik schreef:
Bij sommige mensen gaat het wedstrijd rijden om de winstpunten, bij anderen om de ervaring en het plezier (bij mij dus ook).

Mijn pony is geen sterrenkijker, maar geeft minder na dan dit paardje. Toch rijd ik wedstrijden, voor het plezier!
En als daar dan een keer een winstpuntje bij komt, is dat alleen maar leuk!

Als TS echt verder wil in de sport, loopt hij zeker nog niet goed genoeg. Wil ze voor het leuk af en toe een wedstrijdje rijden, zeker doen!

En dat is ook helemaal niet erg! juist heel leuk dat je het voor de lol doet! Alleen wat wij aangeven is dat als je paard niet " in de krul " loopt, je niet op winst hoeft te rekeken.

Overigens zeg ik eerlijk dat ik het wel voor de winst doe. Allereerst vind ik het heel leuk om op wedstrijd te gaan, maar baal wel als ik geen winst heb. Mijn paard loopt trouwens ook niet in de oprichting etc. (onder in mijn profiel staan foto's van een wedstrijd). maar wel rond. En zelfs ondanks dat hij een fijne aanleuning heeft, heb ik zelfs in de B nog wel eens op mijn coupons dat hij wat hoger opgericht mag.

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:54

Als ik dit allemaal lees, denk ik dat er een groot verschil is tussen de paarden en de pony's.
Bij de paarden moeten ze echt in de krul lopen om een winstpunt te halen volgens jullie. Bij de pony's is dat echt niet het geval! Als de pony's de oefeningen netjes lopen en niet trekken, is het eigenlijk al goed genoeg voor een winstpuntje!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:05

Ik denk inderdaad dat er bij de paarden wel wat strenger gejureerd wordt dan bij de pony's...

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:26

Op zich ook wel logisch. Vooral kinderen rijden op pony's. Mensen op paarden hebben vaak wat meer ervaring + (kleinere) pony's zijn vaak moeilijker in de krul te rijden dan paarden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:30

dat moet niet uit maken, verschil tussen pony's en paarden wat betreft nageefelijk, goede aanleuning etc. Wel vind ik het logisch dat je kids iets soepeler beoordeeld, zijn nog kinderen, die straf je niet af met 2en en 3en

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:31

Wil even reageren op het wedstrijden rijden voor de lol...
Wat een lol om wedstrijden te rijden en slechte punten te halen...
Als je er lol in wilt houden, dan moet je toch ook een beetje beloond worden?

Kan het natuurlijk helemaal verkeerd zien... Maar persoonlijk zou ik er geen lol aan houden als ik geen leuke punten krijg. Als ik moet kiezen, dan liever een keer 195 en 160, dan elke keer opnieuw 178 en 175... Wat je ongeveer zou rijden met een nette proef met een ontspannen maar niet rondgereden paard...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:34

nou waarom niet!! er zijn genoeg mensen die echt niet om punten geven en het echt voor de lol doen hoor. Voor hun kan het al beloning genoeg zijn dat hun paard netjes door de ring gaat en ze hun leuke dag hebben

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:36

Overigens geld dat voor mij niet. Ik zeg eerlijk dat ik het voornamelijk voor de punten doe. Als ik geen wp rijd, baal ik best wel. Belangrijkste vind ik dat het voor mij goed voelde, maar een wp als beloning vind ik toch wel fijn. Ik kom vaak zonder punten thuis en nee, dat is niet leuk. Maar ik geloof echt dat er genoeg mensen zijn die niet voor de punten gaan en echt voor hun lol op wedstrijd gaan.. Al zou ik dan zelf eerder onderling gaan starten..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:38

In het regelement van de KNHS stond vroeger dat ze in de B niet op nagevelijkheid mogen jureren(2 jaar terug in ieder geval, ik weet niet of het regelement voor dit jaar is aangepas). Het zou dus goed genoeg moeten zijn.

Helaas is de werkelijkheid anders. Je wordt er ook in de B gewoon op afgerekend als je paard niet nagevelijk is. Wil je echt gaan rijden voor de winst zou ik je paard eerst verder doortrainen. Niks is zo vervelend als elke keer thuis komen van een koude kermis, doe je het voor lol moet het geen probleem zijn!

veel succes

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:59

barbara28 schreef:
nou waarom niet!! er zijn genoeg mensen die echt niet om punten geven en het echt voor de lol doen hoor. Voor hun kan het al beloning genoeg zijn dat hun paard netjes door de ring gaat en ze hun leuke dag hebben

barbara28 schreef:
Overigens geld dat voor mij niet. Ik zeg eerlijk dat ik het voornamelijk voor de punten doe. Als ik geen wp rijd, baal ik best wel. Belangrijkste vind ik dat het voor mij goed voelde, maar een wp als beloning vind ik toch wel fijn. Ik kom vaak zonder punten thuis en nee, dat is niet leuk. Maar ik geloof echt dat er genoeg mensen zijn die niet voor de punten gaan en echt voor hun lol op wedstrijd gaan.. Al zou ik dan zelf eerder onderling gaan starten..

Even achter elkaar gequote.

Oké, paard dat netjes door de ring gaat is relatief, voor mij en jou betekent dat waarschijnlijk heel anders dan voor diegene die het niet voor de punten doen :P
Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen op wedstrijd gaan leuk vinden, als ze niets om de punten geven... Euh, dan kan je toch beter niet op wedstrijd gaan? Goed, dat is misschien heel zwart-wit. Maar ik ga regelmatig mee te schrijven met een jury, en dan zie ik soms combinaties waarvan ik denk: Blijf toch lekker thuis, ga voor mijn part shows geven, maar ga geen mensen verplicht hiermee vervelen... :P Met name de combinaties die al 2 jaar in de B hobbelen... :o
Ik vraag me dan ook echt af of ze het niet moe worden, altijd maar weer die punten te kort...

Maar ben het zeker met je eens dat die mensen er wel zijn, want ik zie het vaak genoeg... :=

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:12

Nou Janine, ik kom ook best vaak zonder punten thuis, en ja..daar word je moe van! Dat is niet leuk, maar toch ga ik wel weer. Maar ik ken echt mensen die het echt voor de fun doen (of dat zeggen ze maar). Aan de andere kant denk ik ook wel dat iedereen stiekem toch op winst hoopt..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:19

barbara28 schreef:
Nou Janine, ik kom ook best vaak zonder punten thuis, en ja..daar word je moe van! Dat is niet leuk, maar toch ga ik wel weer. Maar ik ken echt mensen die het echt voor de fun doen (of dat zeggen ze maar). Aan de andere kant denk ik ook wel dat iedereen stiekem toch op winst hoopt..

Ergens denk ik ook dat dat maar gezegd wordt hoor!

Ik rij zelf (nog??) geen wedstrijden, hoop het wel te gaan doen over een jaar of twee. Maar het is altijd afwachten wat de toekomst brengt. Maar ik kan me levendig voorstellen dat het zonder punten thuiskomen vermoeiend is!

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:24

jeetje wat een gesprekken, had echt ff moeite om het te volgen :) ik ga natuurlijk wedstrijden rijden voor de lol maar zeker ook voor een winstpunt, ik ben het helemaal met jullie eens dat je wel op een bepaalde manier voor de winst gaat. Al moet ik wel zeggen dat ik ook gewoon een leuke dag kan hebben als ik geen winstpunt zou halen. En ik wil dit jaar nog helemaal niet gaan starten, pas volgend jaar. Dus ik heb nog tijd zat om te oefenen en om naar jullie tips te luisteren :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:25

TS, wat pak je het commentaar super op! Een pluim daarvoor! :)

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:33

Janine1990 schreef:
TS, wat pak je het commentaar super op! Een pluim daarvoor! :)

oke bedankt! :D ik heb tenslotte dit topic geopend omdat ik hulp en tips wilde, en het kan nou eenmaal niet altijd positief zijn. Sommige mensen op bokt reageren dan heel boos. Ik heb meer zoiets van, jullie doen dit juist om mij te helpen, en ik leer van elke tip die ik krijg. Dat kan je nu al zien door het verschil in de foto's! dus ik kan jullie alleen maar dankbaar zijn toch? ;) :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:39

nikky15 schreef:
jeetje wat een gesprekken, had echt ff moeite om het te volgen :) ik ga natuurlijk wedstrijden rijden voor de lol maar zeker ook voor een winstpunt, ik ben het helemaal met jullie eens dat je wel op een bepaalde manier voor de winst gaat. Al moet ik wel zeggen dat ik ook gewoon een leuke dag kan hebben als ik geen winstpunt zou halen. En ik wil dit jaar nog helemaal niet gaan starten, pas volgend jaar. Dus ik heb nog tijd zat om te oefenen en om naar jullie tips te luisteren :)

Ja hoor! Ik had vorige maand geen winst, had 178 en 177. Nummer drie had 179 punten, dus was heel streng gepunt. Verder had ik voor mijn gevoel best fijn gereden en was iets van 4e of 5e van de 12. Dan vind ik het niet zo erg, als ik voor mijzelf een goed gevoel heb. Maar toen ik voor het eerst starte en er nog niet aan toe was en de eerste 5x zonder winst thuis kwam met rond de 160 punten, geloof mij, dan is dat niet leuk ;-)

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:41

barbara28 schreef:
nikky15 schreef:

Ja hoor! Ik had vorige maand geen winst, had 178 en 177. Nummer drie had 179 punten, dus was heel streng gepunt. Verder had ik voor mijn gevoel best fijn gereden en was iets van 4e of 5e van de 12. Dan vind ik het niet zo erg, als ik voor mijzelf een goed gevoel heb. Maar toen ik voor het eerst starte en er nog niet aan toe was en de eerste 5x zonder winst thuis kwam met rond de 160 punten, geloof mij, dan is dat niet leuk ;-)

dat is dan ook precies de reden waarom ik pas volgend jaar ga starten! ik heb unique nog maar 3/4 maanden, dus ik heb nog tijd zat :D :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:00

top hoor ts,kunnen een hoop mensen nog wat van leren,hoe jij de dingen oppakt

wbt het verschil tussen een wedstrijd met paarden of pony's,ik vind het niet fair dat kinderen sneller een WP te pakken hebben met hun pony.
ik rij met een pony tussen de paarden en mijn bijrijdstertje wel tussen de pony's. mijn pony loopt fijner bij mij,toch zijn ze voor mij strenger

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:22

Dat merk ik ook Snoevie, ik start ook met mijn fjord
tussen de paarden en ik schrijf regelmatig bij de paarden en pony's.
Die krijgen zo veel sneller punten, terwijl ik het dan echt niet
winstpuntwaardig vind. Maar goed er is dus wel een groot verschil
tussen paarden/pony's.

En ik rij echt geen wedstrijden alleen voor mn plezier. Ja ik wil echt wel
punten rijden, anders is het toch ook niet leuk?

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:24

biesbas schreef:
In de B hoeft je paard toch nog niet nagevelijk?

Nageeflijk hoort een paard altijd te zijn.
In de B hoeft een paard niet in de krul te lopen dat is iets anders als nageeflijkheid ;)

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:36

Omdat ik weet dat mijn pony niet geschikt is voor de dressuursport, heb ik mij daarop ingesteld.
De eerste wedstrijd was voor mij: ojee, als ik maar geen verlies rijd.. (ik haalde 178).
De tweede keer hadden we een jury die soepel rekent, en ik 190, dat is idd erg leuk. Maar voor mij zeker geen must. Kon het ook totaal niet begrijpen omdat hij recht door alle hoeken heen ging...
Dit jaar op mijn pony is voor de wedstrijd ervaring. Volgend jaar rijd ik waarschijnlijk een andere, en daarmee wil ik door. Dus voor de punten..