Staken en protest.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:00

Wolferus schreef:
Dat wist ik dan weer niet.
Goed evenwicht heb ik wel en springen doe ik niet veel, maar ben ik wel van plan. Vanuit m'n knie kan een probleem worden, want ik heb soms heel erg pijn aan m'n knie en mag die niet te veel belasten.

Misschien moet ik dan maar een andere zadelmaker hebben, deze zei dat hij een hele moeilijke rug heeft en er eigenlijk geen perfect zadel is voor hem.

Dan zou ik geen boomloos nemen. Maar toch een boomzadel.

Zelf heb ik ook voor boomloos gekeken. Maar uit eindelijk toch niet gedaan. Aangezien ik 1 a 2 keer per week spring. En mijn zus endurance rijd. En in de endurance is boomloos al vaker getest. En bijna iedereen stap er na 1 seizoen weer vanaf. Aangezien veel paarden witte haren kregen op de plek waar de beugel riemen liggen. Dus boomloos is een leuk concept. Maar niet als je er nog andere dingen mee wil doen. Dan bos hobbelen. En af en toe een rondje dressuur.

Ik praat hier trouwens niet over alle boomloos zadels. Maar vooral barefoot en andere goedkopere merken hebben dit. De duurdere merken hebben dit niet/minder. Maargoed die zadels zijn ook minstens zo duur als een boomzadel

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:31

Het kan inderdaad zijn dat er geen tweedehands zadel of fabriekszadel past op jouw paard. Dan heb je dus een op maat gemaakt zadel nodig, dat kost nogal wat. Zou ik dus niet doen als je paard gewoon tijdelijk te dik is. Maar ik zou ook niet gewoon door rijden met een 'wel oké passend zadel' wel oké = niet. Lekker veel longeren dus, daar heb je geen zadel voor nodig, kan je paard afvallen en als hij afgevallen is kun je kijken of er dan wel een tweedehands of fabriekszadel op past.

Sowieso zou een goeie zadelmaker je geen slecht passend zadel verkopen, die weet wat dat doet met een paard en als hij een slecht passend zadel verkoopt geeft dat hem een slechte naam. Zou dus inderdaad een andere zoeken;)