Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
may schreef:Misschien niet echt on-topic, maar rijdt Anky van Grunsven diep en rond? Heb net foto's bekeken, maar ik zie nu echt geen verschil meer tussen diep en opgericht... Help![]()
(dacht ik dat ik het eindelijk wist...)
ArieI schreef:Het ligt zeer zeker ook aan het paard, maar het belangrijkste is dat de ruiter het systeem kan rijden. Dus ik zal altijd eerst aan de ruiter denken.
Klinkt misschien raar, maar als een ruiter zich niet een bepaald systeem kan vinden, wordt het moeilijk.
. Ik heb hier al vaak genoeg geschreven dat ik nooit had kunnen denken dat ik zo veel plezier aan het rijden en aan mijn paard zou kunnen beleven als dat ik nu doe. Dat alles is te danken aan Nicole die de paarden met een enorm respect behandeld en de paarden in hun waarde weet te laten
, als ik zou proberen het op kracht van hem te gaan winnen kan ik het wel schudden.
maar daar heb ik met deze dus totaaaal geen last van, integendeel
Ik ben een beetje zoekende naar manieren om hem op zijn best voor te kunnen stellen. En toch mis ik de scherpte als ik van mijn eigen "go en ho" methode afstap. Want vooral ook bij een paard als Sven komt het vreselijk nauw met de tempocontrole. Ik moet dus een modus vivendi voor hem zien te vinden waar ik het optimale uit alle verschillende aanpakken die ik kan bedenken en die mij aangereikt worden. PriscaZ schreef:Mijn vraag is eigenlijk gebasseerd op het artikel in de bit van deze maand. Daarin zeggen ze dat dit wel degelijk slijtage veroorzaakt in de hals, waardoor je paard met pijn gaat lopen, of in iedergeval het lastiger heeft aan de teugel te blijven.