ietjelover schreef:nou dat bit ga ik er noit in hangen!
nog leiver heb bit in mijn post dat dit!
die hoeken moeten wel zeer doen op d'r tandvlees!
Dat bit in de beginpost is precies hetzelfde!
Volgensmij doet die ook pijn!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vappie_melo schreef:ietjelover schreef:nou dat bit ga ik er noit in hangen!
nog leiver heb bit in mijn post dat dit!
die hoeken moeten wel zeer doen op d'r tandvlees!
Dat bit in de beginpost is precies hetzelfde!
ietjelover schreef:Vappie_melo schreef:Dat bit in de beginpost is precies hetzelfde!
maar volgens mij doet dit veel zeerderdan wat ik zei? (dacht ik ka het fout hebben hoor)
trouwens niet dat ik eigenweijs ga doen e he bit in mijn begin pst er in ga hangen hoor!!
Vappie_melo schreef:Ik denk dat het even zeer doet!
Ga je dat bit er nu wel of niet inhangen?
Vappie_melo schreef:De vorige eigenaresse van mijn pony had altijd zo'n rollerbitje
omdat mijn pony volgens haar het bit vastpakte.
Ik weet wel zeker dat het bij haar aan de manier van rijden lag
want als je kijk naar hoe zij mijn pony reed.![]()
Ze liet nooit los in haar mond en ze had helemaal doorgescheurde mondhoeken.
Dan kan ik me voorstellen dat die het bit vastpakt!
ietjelover schreef:ik zal eens kijken f ik er een kan leren
vindt het eigelijk een beetje zonde om er een te kopen als hij dadelijk toch niet werkt.
ik ga even kijken!
kelly_Utah schreef:ietjelover schreef:ik zal eens kijken f ik er een kan leren
vindt het eigelijk een beetje zonde om er een te kopen als hij dadelijk toch niet werkt.
ik ga even kijken!
Wat voor bitje wil je dan proberen???
Ik heb er een paar, misschien kan je die dit weekend er een keer indoen, als ik de ''maat'' mag weten.
BrankaZ schreef:Ja, dat geeft amillia toch al aan?
Verder is het grappig dat jouw instructrice dat zegt, want mij is door meerdere mensen toch gezegd dat een ongebroken bit het allerzachtste is.
Ook vraag ik mij af waar het beeld dat een paard op het bit moet knabbelen vandaan komt. Mijn paard is zeer ontspannen in de aanleuning en knabbelt niet. Hij houdt zo wie zo niet van onrust in zijn mond.
vitterd schreef:BrankaZ schreef:Ja, dat geeft amillia toch al aan?
Verder is het grappig dat jouw instructrice dat zegt, want mij is door meerdere mensen toch gezegd dat een ongebroken bit het allerzachtste is.
Ook vraag ik mij af waar het beeld dat een paard op het bit moet knabbelen vandaan komt. Mijn paard is zeer ontspannen in de aanleuning en knabbelt niet. Hij houdt zo wie zo niet van onrust in zijn mond.
hallo sorry dat ik er effe tussen komen maar ik las net da u een ongebroken bit het allerzachtste vind
nu bij mij geweten is dit niet het kan miss zacht zijn in de hand maar voor het paard is het niet zacht hoor.
mijn merrie rij ik met de zachtste bitten. een dubbel gebroken, een rechte rubberen stang en soms met een knevel trens met rubber, ook een pessoa bitj met dikke koperen ringen dat ook zeer zacht is.... en hierop loopt zij altijd goed en zij heeft een zeer gevoelige mond steek daar een gewoon simpele trens in en ze flipt... maak dit maar een andere wijs dan een ongebroken bit het allerzachtste is... een stang kan niet zacht zijn...
ietjelover schreef:We hebebn alles na gekeken, en ze heeft nergens pijn,. waarom ze vast houd? gewoon eigenwijsheid denken we. Als ik ontspan gooit ze hoofd in de l;ucht pakt het bit vast en laat niet meer los. Alles geprobeerd, longeren op vele manieren, masseren, DA, tanden en we zijn aan het kijken voor een nieuw zadel maar dat kost nogal wat![]()
Ik zal gaan kijken voor een stang, maar mag ik d'r daarmee op wedstrijd rijden en kan ik hierna nog altijd over naar trens?
Want mij hebben ze stangen altijd afgeraden, en als ik er een koop krijg ik hier nogwel het nodige commentaar op

probeer veel overgangen te rijden en veel voltes en slangenvoltes, dan maak je je paard los en zoekt hij/zij vanzelf je hand op.