Ouder paard amper in te rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ouder paard amper in te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:39

Ach het is zo'n leukerdje :D
Wat de papa is vind je zo in je pb-box, voor men denkt dat ik onterecht een dekhengst afbrand...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:41

hihi valt wel mee hoor, ik weet dat Neostannen heeeeeeel laat rijdbaar worden :) zijn draahaaaken tot een jaar of acht :)

en zo zijn er wel meer paarden die zich pas laten bewerken als ze wat ouder zijn :)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:44

jeemig sul je zoekt ze wel weer uit hoor :D (ben ook wel nieuwsgierig wat voor bloed erachter zit...)

Wat betreft de namaaksul: jaren terug heb ik ook eens een etter eerste klas gehad, nou had ik die wel vaker maar deze spande de kroon. Eigenlijk een beetje hetzelfde als deze merrie; even gaat het goed en dan BOEM _-:( ook deze hebben we met een namaakikke een tijdje gedaan. Eerst de namaakikke, lekker laten stuiteren, etc en dan de echte ikke er nog 10min op. dit iedere keer uitgebouwd(wat betreft de echte ikke) en na een tijdje (lees 3maanden) was meneer normaal te rijden, echt braaf is ie trouwens nooit geworden, was en bleef een ruin met streken, maar wel streken die te handelen waren/zijn. Meneer was overigens ook aangespannen en dat ging wel goed (was een fries overigens)

Ik kan niet anders als je heel veel succes wensen en ik ga weer terug in mijn rol van meelezer.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:48

Inderdaad, bloedvoering zou ik ook wel willen weten.
De meeste tips zijn al gegeven, en zou zo ook niet 1 weten.
Ben wel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Ben alleen bang dat ze het altijd zal blijven doen *voorgevoel*

[edit] even wat toevoegen, heb ook een merrie met hormonale probleempjes, die van het 1 of andere moment zo ineens een heel ander beest kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:54

KiWiKo schreef:
hihi valt wel mee hoor, ik weet dat Neostannen heeeeeeel laat rijdbaar worden :) zijn draahaaaken tot een jaar of acht :)

en zo zijn er wel meer paarden die zich pas laten bewerken als ze wat ouder zijn :)

Hihi maar het is geen Neostan want ze heeft van die zwarte geitewolleberesokken aan :D
Ik kan er nu wel om lachen, vooral omdat er nog zo veel mensen verkondigen dat als je een betrouwbaar paard wilt je voor een Fries moet gaan _O-

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:38

hahaha!
ja een fries daar gooi je een zadel op, dan ga je zitten en dan zijn ze beleerd ;) :+

mooi, nu houd ik mijn mond weer, en ben benieuwd wat de reactie op imitatie-jij is.
veel succes

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:33

Ik denk idd dat de hormonen kwestie het waard is om uitgezocht te worden net als het filmen en de opblaaspop :Y)
Lees al een tijdje mee en vandaag onderweg naar school bedacht ik me opeens wat. Monty Roberts heeft zo'n buck stopper "verzonnen". De diervriendelijkheid valt te betwisten, maar mensvriendelijk is het paard ook niet. Misschien kan je daar iets mee, ik neem iig aan dat ze enorm bokt.

Veel succes, hoop dat t je gaat lukken. En blijf vooral heel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:41

Ik ken de buckstopper en die gaat er niet aan. Ik pas ervoor om een paard daarmee te martelen. Ook al zijn de bokken die ze af en toe laat zien, echt ongelovelijk.
Ik heb ondertussen een spijkerbroek van onderen dichtgenaaid en vol zand geschept.
Het hormonenverhaal houdt me wel bezig maar het frappante is dat madam voor de sleep echt loopt als een zonnetje, als ze puur door haar hormonen zo zou bokken, zou ze ook met slepen de beest moeten uithangen en het rare is dat ze dat dus niet doet...

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:47

Dat is het rare eraan idd, dat doet me dan weer denken aan pijn veroorzaakt door het zadel en/of het gewicht van de ruiter.
Ik zou dan denken aan rugproblemen of toch iets hormonaals wat uitstraalt in lendenen en rug...

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:48

Ik weet ook niet precies hoe het ding werkt hoor :)
Maar zei je niet dat ze met slepen je ook het zand in had getrokken en je cap door midden was? Of lees ik heel slecht :P

Je zou idd denken dat als het de hormonen zijn ze ook met slepen zou flippen... Idd wat Patricia zegt, het zou wel uit kunnen stralen in de rug/lendenen. Erg lastig dit, ik blijf er over na denken wie weet krijg ik een geniale ingeving :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:53

Heb niet alles gelezen , maar genoeg om te weten nu , dat madam voor de sleep in het tuig braaf is en onder de man ( vrouw ) explodeert .
Nu zit ik vaak in een ander Topic dat over het type paard gaat die ik ook een heb :D
Er is daar een merrie , met hetzelfde verhaal voor de wagen super braaf onder het zadel kan ze braaf zijn maar ook exploderen , daar is nu een gedragstherapeute mee bezig ..
paard is een bijrijdpaard van GJ9 ...
Ben wel benieuwd naar de afstamming van de betreffende merrie , of ik idd ook gehoord heb van paarden met die vader die zo onvoorspelbaar zijn ....
Wij hadden op de vorige stal ook een ruin uit een bepaalde vader die ook behoorlijk kon ploffen en kende er meer van die vader die ineens plofte en niet te flauw ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:56

Patricia, nogmaals, dit paard is binnenstebuiten gekeerd, geröntgend, fysio is geweest, zadelmaker...
Het zóu lendenpijn kunnen zijn veroorzaakt door hengstigheid, alleen een merrie is normaliter niet dagelijks hengstig en verder is ze na de geboorte van het veulen nog niet zichtbaar hengstig geweest, alleen dit gaan we nog verder proberen uit te spitten.
Een buckstopper is een dun touw onder de bovenlip die vastzit aan het zadel en drastisch inwerkt zodra het paard het hoofd ver naar beneden brengt. Echt heel natural, dus not...
Die keer dat ik zelf voor baksleep speelde, was de eerste keer dat ik haar aan het longeren was. Ik moest op het laatst wel loslaten, ik was daarna 1 schoenzool kwijt en had een gezandstraalde buik :D
Maar blijven nadenken vind ik alleen maar fijn en anders zit er niets op dan er een menpaard van te maken en het rijden te laten voor wat het is.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:03

Niet echt natural die buckstopper :n
Dat is wel erg drastisch, kan t paard ook niet ontspannen lopen dan heeft ze een touw in dr tandvlees zitten.
Verkeerd gelezen dus van mij :') Goed dat je hebt losgelaten.
Heb je je schoenzool nog gevonden? En bevalt je nieuwe buik look? :P

Ik hoop dat het wel gaat lukken, menpaard is leuk maar dit paard ohz aan het werk krijgen zou helemaal goed zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:06

Er zijn wel meer van die zogenaamde natural hulpmiddelen die eigenlijk in de categorie middeleeuwen en barbaars thuishoren...
Ouwe rijschoenen heb ik maar weggegooid en als het niet lukt om dit paard echt vertrouwd onder het zadel te krijgen, dan is het verhaal niet anders...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:33

suleilitha schreef:
Dat vermoedde ik dus al Polly, dat dit het geval kon zijn. Vrouwen die borstvoeding geven, menstrueren in die periode ook niet.

Uitzondering op de regel meldt zich. Overigens is dit niet zozeer een regel hoor, sommige vrouwen menstrueren helemaal niet, de meesten in mindere mate dan anders. Zo zit het bij paarden ook voor zover ik weet, waar ook altijd mafkezen tussen zitten, zie mijn eerdere bericht.

Ik ben heel benieuwd hoe ze reageert op een pop :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:42

En ik ben nog benieuwder hoe ze gaat reageren op een verandering in het rantsoen. Ik kreeg net van iemand een misschien gouden tip, dat het wel eens ZOU kunnen dat ze hyper wordt van de melasse in brok. Niet dat ze veel brok krijgt, een halfje daags maar je weet maar nooit...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:01

Sorry als dit al ter sprake gekomen is ... ik heb alles alleen even snel gelezen.

Wat gebeurt er als je gelijk wegdraaft? Is dat al geprobeerd? Dan weet je gelijk of draven het probleem is, of dat ze na 10 minuten het gewoon gehad heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:10

Al geprobeerd, ze kreeg me er niet af maar ik heb een week lang rondgelopen met blauwe bovenbenen aan de binnenkant en een blauwe kont. (ze heeft me er tot nu toe twee keer af weten te werken, de andere pogingen van haar waren minder succesvol hihi)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:20

Ben benieuwd hoe het gaat gaan met je dummy Suleilitha... Ik volg dit even :j Ik weet dat je prima kan rijden dus als jij al een topic op bokt opent is het een échte draak. Hoe staan de mensen die haar in training geven er tegenover? Zijn die niet bezorgt om jou?

Ik zou me iig niet goed voelen als iemand met een levensgevaarlijk dier bezig was voor mij :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:22

Hoe kom je er in zo'n geval dan af? Stopt ze op een gegeven moment zodat je kunt afsluiten met een half braaf rondje? Of is het meer in een hoek rijden zodat ze 2sec stilstaat en jij er gauw af kunt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:27

De eigenaren vonden dat het na twee valpartijen al genoeg was geweest, alleen ik kijk dan zelf altijd nog even verder, ik laat me niet zomaar aan de kant zetten door een paard.
Ik heb nu nog een paar ijzers in het vuur,
-hormonen (en dan houdt het op als het niet behandelbaar is)
-dwarse kop, gewoon een dwarse kop (idem, dan maar een menpaard er van maken)
-voer (wordt aan gewerkt)
-pop in het zadel, wordt ook aan gewerkt.

Verder kan ik helemaal niet prima rijden hoor. Ben net L1 startgerechtigd na 100 jaar. Alleen komt het niet vaak voor dat ik zomaar van een paard kieper, al ben ik denk ik wel zo'n 170 keer gevallen in mijn leven maar ja, dat krijg je van veel vlieguren maken.

Anneliesdj, eerste paar keer moest ik er erg snel afspringen, maar de laatste keren bleef ze zomaar ineens doodbraaf staan als ze in de gaten had, dat ik er een eind aan breide :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:32

Ooo :oo
Das ook niet echt een goede ontwikkeling :=
Zet d'r maar gauw eens een pop op, zal d'r leren, de dondersteen.

Wist trouwens niet dat je al over de 100 was :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:35

En toch he, ook al is ze doorgelicht, ik denk toch zomaar dat het in haar rug zit. Iets wat over het hoofd is gezien bij alle onderzoeken die ze gehad heeft. Probeer die pop, probeer zandzakken, of van die stootkussens (ben het woord even kwijt, heten ze fenders?) die je in de watersport weleens ziet, die moeten voorkomen dat een boot beschadigd als je hem aanmeert), probeer eens iemand die met paarden kan communiceren? (met het risico dat ik nu vreselijk zweverig klink).
Dit gedrag moet toch ergens vandaan komen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:35

Dat je geen Z rijd betekent niet dat je geen goede ruiter bent Sul ;) Dat betekent enkel dat je de kans niet gekregen hebt om eentje naar het Z te rijden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:36

Cassidy schreef:
probeer zandzakken, of van die stootkussens (ben het woord even kwijt, heten ze fenders?) die je in de watersport weleens ziet, die moeten voorkomen dat een boot beschadigd als je hem aanmeert

boeien!

volgens mij :P