KiWiKo schreef:maakt niet uit of het aangeleer is of niet.......... het moet er weer uit, en je kan alleen iets afleren door af te straffen..... heel simpel, heel duidelijk.
en ik heb jaren lang problemen van andere mensen op mogen lossen, dus niet alleen zadelmak gemaakt. En daar zaten ook zat steigeraars tussen.
Ik geef ook niet voor niks aan dat het helemaal |Klut is dat je een paard op zn sodemieter moet geven gewoonweg omdat hij doet wat je vraagt, en dat heb ik al honderd keer hier gezegd........ misschien wat beter lezen![]()
![]()
DAT is ook een van de redenen waarom ik altijd redelijk fel ben in de topics met de vraag hoe je een paard leert steigeren!!!
maargoed, hoe ga ik te werk dan volgens jou? graag uitlegwant ik denk dat jij niet zo heel goed weet hoe ik te werk ga
![]()
ik denk dat je heel duidelijk bent in je manier van werken. en je mag een beetje minder deningrerend zijn tov anderen. je hebt niet alle wijsheid in pacht, dus anderen belachelijk maken is gewoon heel laag van je.
. maar een beetje bescheidenheid kan nooit kwaad. je kan zelfs na 20 jaar nog steeds leren, en mss leer je hier nog een manier buiten het op de kop te slaan, als je ervoor openstaat.
Menig mens mag nog wat leren van KiWiKo haar bescheidenheid. Het punt is wel dat ze niet doet aan valse bescheidenheid
Zo'n paardenbeest weet, als je duidelijk bent, heel goed hoe het zit met die klap. Ze hebben zelfs liever duidelijkheid dan dat softe "aai beesje aai" gedoe dat tegenwoordig "in" is. 
dit was echt vervelend,, ze hebben mij toen gezegt :