Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kazary schreef:Die indruk kreeg ik dus niet. Gewoon mensen die keken naar hoe het paard loopt, of hij de rug gebruikt en dat soort dingen. Dat heeft niet eens met een beit te maken. Er reageren zelfs verschillende personen die zelf ook regelmatig zonder bit rijden.
Maar kun jij eens een serie foto's laten zien?
Niet 2 en als dan iemand het heeft over activer dan daar ineens met 1 foto aan komen, terwijl je eerst dacht dat foto 2 erg goed was. Als je wist wat goed was had je direct foto 3 geplaatst.

dat vind ik niet nodig 
maar dat is niet het geva, of je dat nou wilt geloven of niet

suleilitha schreef:Ik zie geen felle reacties, ik zie alleen een discussie, hoor Cin
Verder deel ik ook hier maar even mede dat mijn paard, als ik hem meer dragend laat lopen, en meer concentratie van hem verg, niet echt blij kijkt, maar ronduit verbeten en zeer geconcentreerd, wat door een leek al snel wordt opgevat als een niet-blij-zijnde paard.
Mijn kerel kijkt nog net niet de gaten in de muren als hij aan het werk moet, maar dat zegt niet dan hij letterlijk boos is
verder is ook bij de mijne bitloos onmogelijk, ik heb het geprobeerd en hij reageerde met een soort salto mortale met flikflak en driedubbele schroef, meneer is sensibel en verdroeg de druk niet.
Ik ga voor de volledigheid foto 3 er nog even bijpakken, en die eens bestuderen, want die heb ik in de drukte nog niet bekeken.

Cinnepin schreef:kazary schreef:Die indruk kreeg ik dus niet. Gewoon mensen die keken naar hoe het paard loopt, of hij de rug gebruikt en dat soort dingen. Dat heeft niet eens met een beit te maken. Er reageren zelfs verschillende personen die zelf ook regelmatig zonder bit rijden.
Maar kun jij eens een serie foto's laten zien?
Niet 2 en als dan iemand het heeft over activer dan daar ineens met 1 foto aan komen, terwijl je eerst dacht dat foto 2 erg goed was. Als je wist wat goed was had je direct foto 3 geplaatst.
hmm je geeft dus wel toe dat foto 3 goed is
en neej ik ga geen verdere foto's plaatsen. Ik doe dat wanneer ik dat nodig vind en niet om me te verantwoorden naar andere bokkersdat vind ik niet nodig
Nogmaals ik ben geen leugenaar en ik kom niet op bokt om een postje te gaan zitten liegen. Als ik had gevonden dat ze lekkerder met bit liep dan zonder, had ik met bit blijven rijdenmaar dat is niet het geva, of je dat nou wilt geloven of niet
suleilitha schreef:Ik zie geen felle reacties, ik zie alleen een discussie, hoor Cin
Verder deel ik ook hier maar even mede dat mijn paard, als ik hem meer dragend laat lopen, en meer concentratie van hem verg, niet echt blij kijkt, maar ronduit verbeten en zeer geconcentreerd, wat door een leek al snel wordt opgevat als een niet-blij-zijnde paard.
Mijn kerel kijkt nog net niet de gaten in de muren als hij aan het werk moet, maar dat zegt niet dan hij letterlijk boos is
verder is ook bij de mijne bitloos onmogelijk, ik heb het geprobeerd en hij reageerde met een soort salto mortale met flikflak en driedubbele schroef, meneer is sensibel en verdroeg de druk niet.
Ik ga voor de volledigheid foto 3 er nog even bijpakken, en die eens bestuderen, want die heb ik in de drukte nog niet bekeken.
Edit: ik vind foto 3 ook nog echt geen ideaalplaatje, ik zal de details maar inslikken voor de goede verstandhouding.
Sonja schreef:Sorry, ik had foto 3 niet gezien, maar zal die er ook nog bij betrekken:
Paard loopt hier minder slecht op dan op foto 2. Maar let op: ik zeg niet voor niets minder slecht, en niet 'beter'.
Ik vind de bovenlijn van het paard echt niet op de juiste manier aangespannen, waardoor je ook niet op de juiste manier tot ontspanning kunt komen.
Ook op foto 3 zie ik geen ontspannen paard dat fijn door het lijf loopt.

SamSter schreef:Gast9373:
Mijn paard doet net als die van Sul met bitloos,
Een bitloos hooftstel heeft vaak meer drukpunten en als je een sensibel paard heb kan het zijn dat je paard daar niet tegen kan en gaat flippen, Die van mij is inderdaad heel erg sensibel en die van Sul waarschijnlijk ook , Ik zeg waarschijnlijk omdat ik Sul en haar paarden niet ken.

SamSter schreef:cinnepin:
Een bitloos hooftstel heeft vaak meer drukpunten en als je een sensibel paard heb kan het zijn dat je paard daar niet tegen kan en gaat flippen, Die van mij is inderdaad heel erg sensibel en die van Sul waarschijnlijk ook , Ik zeg waarschijnlijk omdat ik Sul en haar paarden niet ken.
suleilitha schreef:Haha, ach gut, nee joh, die bokster weet totaal niet hoe ik rij en met paarden omga. Mijn paard is gewoon een hele gevoelige vent die de druk van het bitloze hoofdstel niet verdroeg. En er zijn wel meer paarden die daar moeite mee hebben. Zo ook een paard van mijn bijrijdster, die met zijn eigenaresse in het zadel er ook totaal op flipte.
Het feit dat mijn paard met een bitje nageeflijk en correct loopt en met het gewraakte bitloze hoofdstel staatsgevaarlijk werd, zegt niks over mij als ruiter maar des te meer over de werking van het bitloze hoofdstel wat iig voor hem totaal ongeschikt is.
Samster, wat je over mijn peerd zegt, klopt volledig!
,
Ze doet het bijna niet meer alleen als ze hengstig is wilt ze het nog proberen maar ben dr nu elke keer voor!Ladygiroc schreef:SamSter schreef:cinnepin:
Zo rijdt ik er ook 1.
Maar dat is het verschil in dit geval. De ervaring van sul vergeleken met cin.
Ik weet dat Sul 9 van de 10 keer aardig in de richting zit van hoe het moet.
Die wordt dan afgeblaft door iemand die denk dat het ei van columbus heeft uitgevonden.
SamSter schreef:suleilitha schreef:Haha, ach gut, nee joh, die bokster weet totaal niet hoe ik rij en met paarden omga. Mijn paard is gewoon een hele gevoelige vent die de druk van het bitloze hoofdstel niet verdroeg. En er zijn wel meer paarden die daar moeite mee hebben. Zo ook een paard van mijn bijrijdster, die met zijn eigenaresse in het zadel er ook totaal op flipte.
Het feit dat mijn paard met een bitje nageeflijk en correct loopt en met het gewraakte bitloze hoofdstel staatsgevaarlijk werd, zegt niks over mij als ruiter maar des te meer over de werking van het bitloze hoofdstel wat iig voor hem totaal ongeschikt is.
Samster, wat je over mijn peerd zegt, klopt volledig!
Ghehe ,Heb ik toch nog iets goed,
even heeeel offtopic,
Sul jij had ook een paar keer in mijn topic gereageerd over het steigeren enzo,
En het is dr zo goed als uitZe doet het bijna niet meer alleen als ze hengstig is wilt ze het nog proberen maar ben dr nu elke keer voor!
ontopic, K vind het verder goed dat jij zo VOOR bitloos bent , Maar niet elk paard gaat dr beter door lopen of reageerd dr fijn door, Bij die van jou zie ik echt geen verschil!

ik geef je gelijk