Als je ze nu zou gebruiken voor het voorwaartse, kun je ze niet meer gebruiken voor verfijning, dat snapt het paard dan niet.
Graag gedaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alicia2u schreef:Een stille hand dwingt niets af, maar begrensd alleen.
Si_monee schreef:Het duurt heel lang voordat ik moon los krijg. Ik moet echt een half uur los rijden voordat ik haar wat nageefelijk kan rijden, en wat kan oppakken. Heeft iemand tips voor mij hoe ik haar sneller los kan krijgen?
jefreyginny schreef:daar heb jij gelijk in. Toch is het handig om te weten hoe een juiste aanleuning tot stand komt dus voor een gedeelte moet je toch wel theorie uit een boek of van dit topic opdoen om vervolgens de instructrice beter te snappenEen paard aan de teugel rijden kan je niet leren uit een boekje.Het is een gevoel wat je moet krijgen,en de beste hulp is nog steeds de hulp van iemand vanaf de kant die er verstand van heeft.Met andere woorden een goeie instrecteur zou handig zijn.
Si_monee schreef:Het duurt heel lang voordat ik moon los krijg. Ik moet echt een half uur los rijden voordat ik haar wat nageefelijk kan rijden, en wat kan oppakken. Heeft iemand tips voor mij hoe ik haar sneller los kan krijgen?
x_Marr schreef:En wat verstaat men dan onder een goede aanleuning?
gazzetta schreef:ik heb ook een groot probleem met het aan de teugel rijden,, gister in de les ging hij helemaal tegen de teugel en als ik maar een beetje mn houden sloot ging ze al met het hoofd omhoog.. ik ergerde me kapot maar dat heeft natuurlijk g3een zin. toen heb ik dr eens ff flink aangepakt: teugel kort en links rechts inbuigen . En dit hielp!! het laatste kwartiertje in de les ging ze naar mijn gevoel veel meer ontspannen
gazzetta schreef:ik heb ook een groot probleem met het aan de teugel rijden,, gister in de les ging hij helemaal tegen de teugel en als ik maar een beetje mn houden sloot ging ze al met het hoofd omhoog.. ik ergerde me kapot maar dat heeft natuurlijk g3een zin. toen heb ik dr eens ff flink aangepakt: teugel kort en links rechts inbuigen . En dit hielp!! het laatste kwartiertje in de les ging ze naar mijn gevoel veel meer ontspannen