Dus jouw theorie klopt niet, dus over kortzichtigheid gesproken

deze discussie doet hier niet ter zake.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
listiglistje schreef:Anoniem schreef:Dan is mijn volgende vraag, welke Shagya loopt er in de topsport?
Voor de springsport heeft Ramses natuurlijk wel een groot aandeel gehad.
Maar goed dat is het stenen tijdperk, daarin kun je niet blijven hangen
nombrado schreef:Anoniem schreef:Ik denk dat Babootje zonder ruggebruik bedoeld Nombrado.
en leg jij dan eens uit wat je met ruggebruik bedoeld?![]()
(blijkbaar roepen mensen wat, maar hebben geen idee wat het betekend)
Kan een paard, zonder juist ruggebruik passageren denk je?
Anoniem schreef:nombrado schreef:tja, ik wil niet banketstaaf doen...
maar je hebt in je profiel een foto staan, van een zwart paard, die op de voorhand een draf uitvoert.
je ziet beide achterbenen al van de grond, en nog 1 voorbeen aan de grond. (geen zuivere 2 takt dus)
idd, als je dan het paard in je hand niet zou tegen houden, zou hij serieus op zijn snufferd gaan.
Dat krijg je idd, als je een paard teveel op de hand rijd.
Dan zie jij dingen die er niet zijn. Paard heeft beide hoef-tonen op de grond.![]()
Als we toch elkaar gaan bekritiseren........
Wat zie jij liever dan? 3 voeten aan de grond in draf? Op onderstaande foto is goed te zien dat het paard meer gewicht op het voorbeen heeft dan het achterbeen.
Verder zie ik op deze foto geen enkel impuls en wordt het paard niet van achter naar voor gereden.
[ Afbeelding ]
Babootje schreef:nombrado schreef:en leg jij dan eens uit wat je met ruggebruik bedoeld?![]()
(blijkbaar roepen mensen wat, maar hebben geen idee wat het betekend)
Kan een paard, zonder juist ruggebruik passageren denk je?
Bedoel je daarmee te zeggen dat je in het filmpje een passage aan het rijden bent? Nee toch (hoop ik)?
Je paard loopt uit elkaar, in twee delen en dus zonder rug. En nee, daar kun je niet mee passageren.
Rianne11_42 schreef:*komt uit meeleesstand* Ik ben ook wel benieuwd waar jij het aan ziet precies eigenlijk. Want ik zie dat niet. Just curious
Anoniem schreef:Bonfire had wel volbloed in de afstamming en ik hoef je niet te vertellen wat die heeft gewonnen.
Dus jouw theorie klopt niet, dus over kortzichtigheid gesprokenen ............
deze discussie doet hier niet ter zake.
Citaat:FEI 415 Piaffe
5. Moving even slightly backwards, irregular steps with the hind legs, crossing either the fore - or hind legs or swinging either the forehand or the quarters from one side to the other are serious faults.
Anoniem schreef:Rianne11_42 schreef:*komt uit meeleesstand* Ik ben ook wel benieuwd waar jij het aan ziet precies eigenlijk. Want ik zie dat niet. Just curious
Een geoefend oog ziet dat Rianne.
Er is geen enkele aanspanning vanuit de achterhand waar te nemen. Het paard is niet in verbinding met de voorkant . Het paard sjokt. Paard is ook niet nageeflijk.
Paard loopt achter de beweging. Met het hoofd hoog zonder ontspanning in de bovenlijn.
Anoniem schreef:In mijn beleving kan een paard alleen dan goed passageren wanneer deze vanuit de achterhand naar de hand wordt gereden en er een min of meerder mate van aanspanning is. Zonder deze aanspanning is de passage en of piaffe slechts een trucje. De spaanse paarden kennen dit trucje al zeer snel en er wordt vaak ten onrechte dan geroepen dat het paard in passage of piaffe loopt terwijl het rijkunstig gezien niets voorsteld.
Om een passage en piaffe te rijden gaat jarenlange training aan voor af. Het kost hem nml. nogal wat spierspanning en verzameling. Het wordt niet voor niets pas in de zware klasses gevraagd.
Anoniem schreef:Midgie, waarom rijdt je met zo'n raar bit? Ik vind je instructeur een vreemde vogel. Zou niet mijn voorkeur zijn. Lijkt mij een type goeroe waar ik vind dat je ver vandaan moet blijven. Maar dat is slechts mijn mening.
Top dat je een filmpje hebt geplaatst.
Anoniem schreef:Goh Arie, bestond de proef alleen uit een piaffe? Kun je na gaan hoe slecht de anderen wel niet reden die achter Bonfire geplaatst waren.
Anoniem schreef:Rianne11_42 schreef:*komt uit meeleesstand* Ik ben ook wel benieuwd waar jij het aan ziet precies eigenlijk. Want ik zie dat niet. Just curious
Er is geen enkele aanspanning vanuit de achterhand waar te nemen. Het paard is niet in verbinding met de voorkant . Het paard sjokt. Paard is ook niet nageeflijk.
Paard loopt achter de beweging. Met het hoofd hoog zonder ontspanning in de bovenlijn.
Babootje schreef:Anoniem schreef:Tuurlijk Simpelman, jij hebt volgens mij meer dan genoeg ervaring. Dat lees ik tenminste wel terug in jouw berichten. In tegenstelling tot enkele anderen hier. Die citeren enkel uit boekjes.
Voor Simpelman (sorry Simpelman) geldt wat mij betreft hetzelfde als voor de andere theoretici in dit topic.
Dat ik mij meer getrokken voel tot de posts van Simpelman heeft "simpelweg" de reden dat ik mij meer vindt in KD dan in AR. Maar ik vind ook zijn posts teveel "uit het boekje" en te weinig "uit de praktijk".
Wat ziet Simpelman? Ben benieuwd naar jouw mening hierover.
Babootje schreef:Anoniem schreef:Tuurlijk Simpelman, jij hebt volgens mij meer dan genoeg ervaring. Dat lees ik tenminste wel terug in jouw berichten. In tegenstelling tot enkele anderen hier. Die citeren enkel uit boekjes.
Voor Simpelman (sorry Simpelman) geldt wat mij betreft hetzelfde als voor de andere theoretici in dit topic.
Dat ik mij meer getrokken voel tot de posts van Simpelman heeft "simpelweg" de reden dat ik mij meer vindt in KD dan in AR. Maar ik vind ook zijn posts teveel "uit het boekje" en te weinig "uit de praktijk".
Simpelman schreef:Grappig Babootje,
100% praktijkman, autodidact, theorie heb ik er veel later bijgezocht.
midgie schreef:Anoniem schreef:Midgie, waarom rijdt je met zo'n raar bit? Ik vind je instructeur een vreemde vogel. Zou niet mijn voorkeur zijn. Lijkt mij een type goeroe waar ik vind dat je ver vandaan moet blijven. Maar dat is slechts mijn mening.
Top dat je een filmpje hebt geplaatst.
Heb je enig idee wat AR is was mijn eerdere vraag ,
Je hebt alleen maar commentaar op mensen die KR en AR gericht zijn.
En wat is een Goeroe in jou ogen, Anky ook dan toch zeker?
Babootje schreef:T'is dat je dat zegt, maar zo kom je niet over. Kan het niet toetsen hoe praktijk gericht je dan werkelijk bent. Alles gehuld in geheimzinnigheid.