[INFO] Aan de teugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [centraal] Aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:45

Nou snap ik dus wel mijn probleem, ik heb nog nooit (nee echt nooit) een paard met een bles gehad.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:49

Nou, kijk, dat is het hem dus! Dan kan het ook gewoon niet! En mensen maar denken dat het met de benen ofzo te maken had :+.
Dan wordt het tijd om kennis te maken! Een vos met een bles! Al is dat meer wat voor het topic 'een nieuw paard kopen' haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:53

Een vos met een brede bles en 4 hoge witte benen zeker :')

Dat móet gewoon lukken dan :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:54

Dit is een succesplan! En wedden dat je binnenkort GP rijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:51

Ja, echt :') maar dan moet het lukken, en als je je paard eenmaal aan de teugel hebt, dan kun je rijden B-)

taantjehJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:52

Citaat:
En steeds dezelfde antwoorden, en onze antwoorden zijn standaard niet leuk

Het liefst horen mensen een trucje waardoor het lekker makkelijk en snel gaat. Helaas, zo werkt het niet met paarden en paardrijden.

Je hebt helemaal gelijk. Maar helaas dan moet je naar de kruidvat of etos gaan, daar staat er eentje waar je 0,50 cent in kan gooien.
luisterd altijd ! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:20

Die van mij gooi ik heel veel meer in, en de stommert luistert nog steeds niet :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:30

lelberse schreef:
Ik reed afgelopen zaterdag weer in de les maar we reden in een andere bak dan normaal. Deze is minder zwaar. Maar in deze bak is hij altijd zijn hele leven lang al erg sloom en niet vooruit te krijgen. Ook miet met de zweep of heel veel been. Maar op een een of andere manier ging hij in stap wel met zijn hoofd omlaag lopen. Maar ik was vooral beIg hem vooruit te krijgen. Waarom gaat hij altijd als ik gem echt niet vooruit krijg wel met zijn hoofd omlaag lopen en als hij gewoon lekker actief is dan niet?

In een zware bak moet hij meer sjouwen (moeite doen) en kan het zijn dat hij makkelijker nageeft.
In het algemeen: Nageeflijkheid ligt zelden aan de mond of het zadel. Het rijden speelt de grootste rol, maar vaak ook de gezondheid van een paard. Je kunt je voorstellen dat paarden die bijvoorbeeld voor kreupel zijn, zich vastzetten in de schouders en zich niet kunnen ontspannen. En dan hoeven ze niet heel kreupel te zijn, maar een beetje onregelmatigheid kan al zijn vertaling hebben in het lijf.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:19

Toen ik vorige week in de les was zij mijn instructrice dat ik echt een aardige druk op mijn teugels moest hebben. En dan hij dan zij hoofd wel zo buigen als ik met stelling en hem actief laat lopen. Maar dat deed hij niet hij gooide hem alleen maar in de lucht. Ik vind het ook niet zo fijn rijden eerlijk gezegt. En het had ook totaal geen zin. Maar mijn pony word gewoon niet nagevelijk. En dan is er een meisje op mijn club waarvan haar pony ineens helemaal in de krul loopt vraag ik hoe ze he gedaan had. Ja had ik kunnen verwachten. Totaal verkeerd ze zij 3 dagen met slofteugel en daarna eraf en rukken. Nou dat wil ik dus sowieso niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:04

lelberse schreef:
Toen ik vorige week in de les was zij mijn instructrice dat ik echt een aardige druk op mijn teugels moest hebben. En dan hij dan zij hoofd wel zo buigen als ik met stelling en hem actief laat lopen. Maar dat deed hij niet hij gooide hem alleen maar in de lucht. Ik vind het ook niet zo fijn rijden eerlijk gezegt. En het had ook totaal geen zin. Maar mijn pony word gewoon niet nagevelijk. En dan is er een meisje op mijn club waarvan haar pony ineens helemaal in de krul loopt vraag ik hoe ze he gedaan had. Ja had ik kunnen verwachten. Totaal verkeerd ze zij 3 dagen met slofteugel en daarna eraf en rukken. Nou dat wil ik dus sowieso niet.

veel druk is ook niet de manier. Het gaat niet om de krul, maar om goed ruggebruik wat uiteindelijk zorgt voor een "krul"
Misschien eens het topic terug lezen om te zien hoe het wel moet :?
NaGEVEN = is dus niet "nemen"

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:12

Het topic heb ik al doorgelezen. Ik dacht namelijk ook dat het niet de goede manier is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:56

lelberse schreef:
Het topic heb ik al doorgelezen. Ik dacht namelijk ook dat het niet de goede manier is.

en wat is nu dan wel de goede manier volgens jou?

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:18

superwoman schreef:
lelberse schreef:

en wat is nu dan wel de goede manier volgens jou?

wat ik nu denk is dat het niet echt een manier is maar dat het via ontspanning gaat. alleen denk ik dat dat miss niet bij alle paarden/pony''s werkt.

sharon1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:25

Ik heb het topic voor een groot deel gelezen. en ik snap dat het de bedoeling is dat het paard zijn achterhand er onder zet. En dat je dus aan de achterkant moet beginnen. :)
Maar ik heb een vraag:
Ik heb een inrijdpaardje op de manege en daar kan ik nu ongeveer een jaar op rijden. Hij was altijd heel sloom maar inmiddels is hij voorwaarts geworden. :) Maar bij longeren en rijden loopt hij echt als een giraffe en hij zakt vaak door zijn hele achterhand. Maar laatst ging er even iemand anders op en gaf kneepjes aan de binnenteugel. Hij ging daardoor mooi aan de teugel lopen maar ook ging hij zijn achterhand er onder zetten en kreeg veel mooiere passen. En zakte helemaal niet meer door zijn achterbenen. Maar ik snap dat dat kneepjes geven niet de juiste manier is , maar zijn die kneepjes aan de binnenteugel echt zo verkeerd als hij daardoor wel zijn achterhand er onder zet en niet meer door zijn achterhand zakt? Want doordat hij zijn achterhand er dan toch onderzet, gaat hij zijn rug wel beter gebruiken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:38

Ik snap niet zo goed met wat je bedoelt met door de achterhand zakken.

Ik heb daar een plaatje bij waar ik onmiddelijk de DA bijhaal :D

Met kneepjes op de binnenteugel is het imo niet mogelijk dat hij het achterbeen er meer onderzet, want imo blokkeer je er het binnenachterbeen mee.

sharon1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:00

Beetje moeilijk uit te leggen, maar hij zakt door zn achterbenen..
Maar ik vind het dan raar , dat hij er niet meer door zijn benen zakt als je hem aan de teugel laat lopen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:50

Sorry, maar ik zou er graag wel een filmpje van willen zien, want ik snap echt niet wat je bedoelt. :) Excuus.

sharon1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:28

Het is niet dat hij de hele tijd door zn achterbenen zakt hoor (: maar wel zo ongeveer 3x in een half uurtje rijden.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:30

Wie o wie kan mij helpen?
Mijn verzorgpony kan super mooi aan de teugel lopen als ik aan het stappen ben, maar zodra ik in draf ga, raak ik de controle totaal kwijt en krijg ik haar niet meer mooi aan de teugel.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:37

Ik zou graag een filmpje in draf willen zien. Want sommige ruiters zetten hun schoudres, ellebogen of polzen vast en kan het paard niet meer ontspannen omdat de ruiter zich niet ontspant. Dit is ook het meest voorkomende reden van niet aan de teugel "kunnen" lopen.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:42

Oke ! Ik ga van de week weer naar mn verzorgpony, dan zal ik het wel eens laten filmen.
Bedankt !

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:45

lelberse schreef:
wat ik nu denk is dat het niet echt een manier is maar dat het via ontspanning gaat. alleen denk ik dat dat miss niet bij alle paarden/pony''s werkt.

dan heb je niet goed gelezen :n

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:46

Sassii schreef:
Wie o wie kan mij helpen?
Mijn verzorgpony kan super mooi aan de teugel lopen als ik aan het stappen ben, maar zodra ik in draf ga, raak ik de controle totaal kwijt en krijg ik haar niet meer mooi aan de teugel.

Welke hulpen geef je?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:48

Yamcha schreef:
Ik snap niet zo goed met wat je bedoelt met door de achterhand zakken.

Ik heb daar een plaatje bij waar ik onmiddelijk de DA bijhaal :D

Met kneepjes op de binnenteugel is het imo niet mogelijk dat hij het achterbeen er meer onderzet, want imo blokkeer je er het binnenachterbeen mee.

mee eens. :j
kneepjes zijn ophoudingen en zeker aan de binnenhand blokkeer je je paard al helemaal.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:50

Ik geef been en ik probeer het zo goed mogelijk met mijn handen te doen, zoals ik het ook in stap doe.