Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Japeloup schreef:Zooist hoe gingen je lessen?
ankem schreef:Jup, zo werkt het ook met mensen. Zelfs met hardlopen worden rustdagen geadviseerd, waarbij je op een andere manier aan de slag gaat.
Ik vind het jammer dat er instructeurs zijn die zeggen door de spierpijn heen rijden. Ik moet er zelf ook niet aan denken als ik vreselijke spierpijn heb, dan doe je ook wat aangepaste activiteit.
Wat betreft gangen: Mijn juffie zegt dat stap een echte train gang is. Ik stap veel, maar dat heeft ook wel een beetje een persoonlijke reden
Het is hier druk...we hebben zo kerstviering. Net alles klaargezet. We hebben een maaltijd met de kinderen. Het ziet er gezellig uit. Mijn bureau daarentegen....
Belsje schreef:Aaaaaah ik denk dat hij vnl privéles geeft. Heb toch nog niets gehoord over groepslessen, al denk ik dat hij dat evt ook wel doet ... Eneuhm hij holt niet mee, maar beweegt wel en maakt bizar uitziende bewegingen om dingen uit te leggenDat is toch mijn ervaring
Goh ergens doorheen, ja! Zeker en ik denk dat hij dat ook wel doet, maar ik word helaas vaak geconfronteerd met mensen die toch echt les geven onder de vorm van "spring erop neem je teugels vast en zet dat hoofd binnen de 30 seconden waar het hoort ...). Dat soort dingen vind ik vrij zinloos en daar wil ik liever niet aan deelnemen
Amanda schreef:De veel gehoorde term: van achter naar voren rijden.
Niets mis mee.
De meest-gebruikte methode: been geven, van voren druk houden tot hij nageeft en dan kun jij ook nageven.
Wel een boel mis mee. In ieder geval bij Jim, want je kunt druk houden tot je een ons weegt
Het werkte niet en gaf alleen maar frustratie.
Klassiek, academisch, boeit me allemaal niet zo. Ik wil iets wat bij mij en mijn paard past en op welke manier dat is, dat maakt me echt niet uit.
Zoo: wat versta jij onder een fanatieke ruiter?
Want de ene ruiter is wel sneller dan de andere, net als het paard. Zo zal de ene combi sneller gaan dan de andere. Door het type paard/ruiter, maar ook door eerdere ervaringen, enz.
Gewoon even nieuwsgierig. Want de ene instructeur haalt die voldoening uit combi's die hard werken, veel op wedstrijd gaan en door de klasses heen vliegen. De ander juist uit die combi die er hard voor werkt, maar bijvoorbeeld niet het type paard heeft om door de klasses heen te vliegen.
Belsje schreef:Aaaaaah ik denk dat hij vnl privéles geeft. Heb toch nog niets gehoord over groepslessen, al denk ik dat hij dat evt ook wel doet ... Eneuhm hij holt niet mee, maar beweegt wel en maakt bizar uitziende bewegingen om dingen uit te leggenDat is toch mijn ervaring
Goh ergens doorheen, ja! Zeker en ik denk dat hij dat ook wel doet, maar ik word helaas vaak geconfronteerd met mensen die toch echt les geven onder de vorm van "spring erop neem je teugels vast en zet dat hoofd binnen de 30 seconden waar het hoort ...). Dat soort dingen vind ik vrij zinloos en daar wil ik liever niet aan deelnemen
Zooist schreef:Belsje schreef:Aaaaaah ik denk dat hij vnl privéles geeft. Heb toch nog niets gehoord over groepslessen, al denk ik dat hij dat evt ook wel doet ... Eneuhm hij holt niet mee, maar beweegt wel en maakt bizar uitziende bewegingen om dingen uit te leggenDat is toch mijn ervaring
Ik ook niet.....
Had van de week een leuke..... het in de hand stellen.... (leuke term en hier in het klassiek vs modern ook vaak naar voren gekomen)
Ik stap om mijn merrie (Zoohee) en ik zit, voet in beugels, pak de teugels op en paard geeft na, steek mijn hand naar voren, zij volgt hand, pakt lengte en we stappen weg (ik stap dus wel lang-laag los maar niet met lange teugel)
Hoor ik: Hoe doe je dat?
Ik: Wat?
Zij: Nou, zo gelijk aan de teugel?
Ik: Wie wat waar
Zij: Nou, je pakt je teugels en ze doet het gelijk?
Ik: Wat?
Zij (iets geirriteerd): Nou, je doet hem gelijk aan de teugel?
Ik (lachend): Nee, dat is nageven
Zij: nageven????
Ik: Zjucht.... theoretische onderbouwing......![]()
Echt, vroeger las ik alle boeken uit de bieb over paarden en paardrijden, maar dat is vast niet hip meer
Amanda schreef:Zoo: wat versta jij onder een fanatieke ruiter?
Want de ene ruiter is wel sneller dan de andere, net als het paard. Zo zal de ene combi sneller gaan dan de andere. Door het type paard/ruiter, maar ook door eerdere ervaringen, enz.
Gewoon even nieuwsgierig. Want de ene instructeur haalt die voldoening uit combi's die hard werken, veel op wedstrijd gaan en door de klasses heen vliegen. De ander juist uit die combi die er hard voor werkt, maar bijvoorbeeld niet het type paard heeft om door de klasses heen te vliegen.
knollentuin schreef:![]()
zo herkanbaar dit! heb ook heel vaak gehoord : ja maar op jouw paarden kan iedereen het ! die doen het uit hun eigen < jij doet helemaal niks