Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xmarliez schreef:Odeale, de grootste fout die een mens kan maken bij het longeren van een jong paard is het paard naar je toe laten lopen. Je zet het paard halt en loopt dan zélf naar het paard toe om bijv kant te wisselen. Als je het paard eenmaal aanleert naar jou toe te komen dan kunnen ze dat voor alles gaan gebruiken.
Daarnaast zal halthouden ook moeilijker gaan omdat ze regelrecht naar je toekomen.
xmarliez schreef:Odeale, de grootste fout die een mens kan maken bij het longeren van een jong paard is het paard naar je toe laten lopen. Je zet het paard halt en loopt dan zélf naar het paard toe om bijv kant te wisselen. Als je het paard eenmaal aanleert naar jou toe te komen dan kunnen ze dat voor alles gaan gebruiken.
Daarnaast zal halthouden ook moeilijker gaan omdat ze regelrecht naar je toekomen.
Citaat:Ik was met Sos bezig om rechtsom beter door de hoeken te gaan en af te wenden, maar nu heeft meneer bedacht dat hij dus ook wel harder kan gaan als hij het moeilijk vindt. Dus vandaag zijn we even met tempocontrole aan de slag gegaan en de laatste paar rondjes luisterde hij ook al wel beter naar mijn linkerbeen. Misschien moet ik voorlopig toch eerst even op de hoefslag blijven rijden en dan de hoeken gewoon fatsoenlijk mee pakken en als hij dat dan snapt, weer wat meer de volte op...
Als iemand nog tips heeft hiervoor, ik hoor ze heel graag!!!