dat is bij mij het gewone "paard aan het been hebben"
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. Een stil been bedoel ik daarmee. Heeft iemand Anky wel eens iedere pas zien drijven? Als je paard aan het been is hoef je alleen maar met je kuit te werken en niet iedere pas een spoor erin te prikken of 10x te schoppen. RDJ schreef:Wat ik me afvraag is hoe mensen deze discussie op deze manier kunnen voeren. Ik snap dat er een verschil van mening is in het trainen en opleiden van paarden. Er lijden per slot van rekening vele wegen naar Rome. Dat wil niet zeggen dat een weg beter is als een andere, hij is slechts anders. Uiteindelijk komt men op hetzelfde eindpunt. Daarmee wil ik aangeven dat ieder zijn eigen trainings methode kiest op basis van eigen argumenten.
RDJ schreef:Ik kom niet vaak op dit forum, maar kon het niet laten om hier te reageren. Ik heb niet de tijd genomen om de hele discussie te lezen, maar wil toch reageren op het onderwerp van het topic.
RDJ schreef:Wat ik me afvraag is hoe mensen deze discussie op deze manier kunnen voeren. Ik snap dat er een verschil van mening is in het trainen en opleiden van paarden. Er lijden per slot van rekening vele wegen naar Rome. Dat wil niet zeggen dat een weg beter is als een andere, hij is slechts anders. Uiteindelijk komt men op hetzelfde eindpunt. Daarmee wil ik aangeven dat ieder zijn eigen trainings methode kiest op basis van eigen argumenten.
Mireille1970 schreef:Oke aan het been hebben kun je het ook noemen maar wat bedoelt wordt met "been eraf" is dat je ABSOLUUT niet elke pas gaat zitten porren met je been...
QQQQ schreef:
Hierboven in vet wat passages die toch behoorlijk ingaan tegen wat de LDR experts meestal zeggen:
- LDR gaat van achter naar voren (been af is dus niet logisch)
- LDR komt bovenop de basistraining, bij een al wat verder gevorderd paard (dus geen groen paard in africhting)
Een jong paard die "vanzelf LDR gaat" klinkt mij in de oren als een jong paard dat achter de teugel duikt.
Betteke schreef:Dank u. Een stil been bedoel ik daarmee. Heeft iemand Anky wel eens iedere pas zien drijven? Als je paard aan het been is hoef je alleen maar met je kuit te werken en niet iedere pas een spoor erin te prikken of 10x te schoppen.
Citaat:Tja net hoe je er tegen aan kijkt. Ik ben van mening dat als je niet aan de mond komt het paard ook niet van je teugel weg kan duiken achter de teugel, want dat is in feite waarom paarden achter de teugel gaan lopen. Ze willen de teugeldruk ontwijken
Kitty schreef:Maar Sherwood, volgde ze je hand wel? Ik heb een tijdje een paard gereden dat, juist wanneer je geen druk op de teugels had (zelfs met boogje in de teugels), zijn hoofd tot vrij ver achter de loodlijn bracht.
Juist wanneer je het paard nog wat actiever maakte, ging zijn neus weer naar voren en zocht hij je hand weer op.
runningkawa schreef:Citaat:Tja net hoe je er tegen aan kijkt. Ik ben van mening dat als je niet aan de mond komt het paard ook niet van je teugel weg kan duiken achter de teugel, want dat is in feite waarom paarden achter de teugel gaan lopen. Ze willen de teugeldruk ontwijken
Hier ben ik het niet mee eens
Er bestaan echt wel paarden die vanzelf erachterlopen, ook al ben je nog niet aan de teugel gekomen.
Die lopen direct in zo'n houding.
En dan is het aan de ruiter om ze daar uit te rijden.
Deze paarden zijn ook allemaal niet goed voor het been.
een paard wat gewoon achter de Ll loopt, is daar direct uit te halen als hij je hand volgt
Een die zelf achter de Ll loopt, volgt je hand niet.
runningkawa schreef:
Er bestaan echt wel paarden die vanzelf erachterlopen, ook al ben je nog niet aan de teugel gekomen.
Die lopen direct in zo'n houding.
En dan is het aan de ruiter om ze daar uit te rijden.
Deze paarden zijn ook allemaal niet goed voor het been.
Following correspondance with a Dutch trainer, we have temporarily removed compromising photos of various Dutch international dressage riders performing extreme rollkur during the warm up for a competition in Holland.
We are currently taking legal advice on this matter, and hope to bring the site back up soon.
. Jippie schreef:Bijna alle LDR ruiters hebben praktische ervaring met het klassieke systeem, iets dat andersom niet geldt.