Anoniem schreef:Dan is mijn volgende vraag, welke Shagya loopt er in de topsport?
Endurance, TREK

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jasmijn78 schreef:midgie schreef:Nou hier beeldmateriaal van mijn allereerste clinic op een van mijn tinkers, wist niet eens dat ze erop stonden, dit is mijn eerste les van BB , bloednerveus natuurlijk IK ben super trots op dit dier , heb een hoop met en van haar geleerd, ze is nu met pensioen helaas,maar ze is nog bij mij en ik geniet nog elke dag van haar en ja ik geef om dit dier, wat ik eerder heb gelezen dat dat ook gek is alsof je als mens die met de AR bezig is niet zielsveel van je dier mag houden.
Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat je niet van je paard mag houden? Ik denk dat we allemaal zielsveel van ons paard houden. Maar dat alleen maakt je nog niet automatische een goed ruiter. Fijn dat je trots bent op je paard, dat ben ik ook op die van mij. Je paard heeft een hele mooie staart. Maar dit topic gaan niet over hoe trots we zijn op onze paarden of hoeveel we van ze houden... Kun je aangeven wat je rijtechnisch gezien daar aan het doen bent? Want voor mij ziet het er uit alsof je een beetje in de rondte stapt.
midgie schreef:Nou hier beeldmateriaal van mijn allereerste clinic op een van mijn tinkers, wist niet eens dat ze erop stonden, dit is mijn eerste les van BB , bloednerveus natuurlijk
IK ben super trots op dit dier , heb een hoop met en van haar geleerd, ze is nu met pensioen helaas,maar ze is nog bij mij en ik geniet nog elke dag van haar en ja ik geef om dit dier, wat ik eerder heb gelezen dat dat ook gek is alsof je als mens die met de AR bezig is niet zielsveel van je dier mag houden.
https://www.youtube.com/watch?v=_aS_t-O3MSk
@Gast5428, ik geloof niet dat er in dit topic mensen zijn die beweren top ruiters te zijn, maar hun mening geven over de AR en KR.
Wat ik jou Mening en ervaring hierover?
Anoniem schreef:Tuurlijk Simpelman, jij hebt volgens mij meer dan genoeg ervaring. Dat lees ik tenminste wel terug in jouw berichten. In tegenstelling tot enkele anderen hier. Die citeren enkel uit boekjes.
Babootje schreef:midgie schreef:Nou hier beeldmateriaal van mijn allereerste clinic op een van mijn tinkers, wist niet eens dat ze erop stonden, dit is mijn eerste les van BB , bloednerveus natuurlijk
IK ben super trots op dit dier , heb een hoop met en van haar geleerd, ze is nu met pensioen helaas,maar ze is nog bij mij en ik geniet nog elke dag van haar en ja ik geef om dit dier, wat ik eerder heb gelezen dat dat ook gek is alsof je als mens die met de AR bezig is niet zielsveel van je dier mag houden.
https://www.youtube.com/watch?v=_aS_t-O3MSk
@Gast5428, ik geloof niet dat er in dit topic mensen zijn die beweren top ruiters te zijn, maar hun mening geven over de AR en KR.
Wat ik jou Mening en ervaring hierover?
Allereerst mijn complimenten Midgie dat je een filmpje plaatst. Nu er "1 schaap over de dam" is hoop ik dat er meer zullen volgen.
Maar kun je me ook uitleggen wat precies het beoogde doel hiervan is?
Wat ik uit het filmpje begrijp is dat het de bedoeling is dat het achterbeen onder de massa komt.
In het eerste deel van het filmpje zie je dat de - constante - buiging die je vraagt weinig effect heeft (achterbeen komt niet onder de massa). In het tweede deel begrens je de buitenkant wat meer en komt het achterbeen wat beter onder. Waar ik bij AR niet van houd is het extreem naar binnen stellen van hoofd en hals. Het effect - en dat kun je op jouw filmpje duidelijk zien - is minimaal als je de buitenkant niet begrenst.
Babootje schreef:Tja, laat ik dan zeggen wat ik zie. Een paard dat "uit elkaar loopt", "zonder rug", enigszins op de voorhand, met een los/vaste verbinding en een amazone erop die soms niet mee is met de beweging. (Vwb het laatste kan ik je adviseren je beugels een gaatje korter te doen).
Over het bit zeg ik maar niks.
nombrado schreef:Hoe verklaar je dan dat de diagonale beenzetting en de hoeken gelijk zijn voor en achter?
en het voor en achterbeen gelijktijdig in 2 takt neergezet wordt?
Anoniem schreef:nombrado schreef:Hoe verklaar je dan dat de diagonale beenzetting en de hoeken gelijk zijn voor en achter?
en het voor en achterbeen gelijktijdig in 2 takt neergezet wordt?
OMG, meen je serieus dat je de meetlat erbij houdt om te zien of het correct wordt uitgevoerd?
Tja, dan wordt het tijd dat jury's videobeelden gaan beoordelen i.p.v. live aan de ring zitten.
Lijkt mij ook erg moeilijk lesgeven met de meetlat erbij.
.Citaat:Engelse Volbloed ongeschikt voor eventing??????? Vandaar dat pure volbloeds of >70% EV zo succesvol en populair zijn in deze tak van sport.
Citaat:Dat is de perceptie omdat de eventingruiters enkel denken dat snelheid het ultieme criterium voor succes is.
Overigens breken ze in de cross vaak de benen of gaan ze over de kop vanwege de onbalans.
De dressuur is niet om aan te zien en bij het springen komen de meeste in simpel springconcoursen nog niet eens foutloos rond.
Citaat:Off-topic, maar hier heeft Dirk Willem Rosie kortgeleden nog een column over geschreven: http://horses.nl/opinie/paard-luipaard/ Vooral de reactie van Alice Waanders is interessant en kan ik mij goed in vinden.
Anoniem schreef:Elk paard is evenwichtig gebouwd want anders zou het omvallen.
Citaat:Gast5428 weet kennelijk nog niet dat tussen in evenwicht blijven staan of in balans kunnen gaan een wereld van verschil zit.
Citaat:Waar komt jou hetze tegen de volbloed vandaan? Heeft er wel eens één op je tenen gestaan?
Citaat:Arie, ik hoef je toch niet te vertellen dat een scheut volbloed de paarden geen kwaad doet. Kijk eens naar de pedigree van de door jouw geroemde hengst Ramzes http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/141 Die heeft toch echt voor minimaal 50% volbloed in de aderen stromen.
nombrado schreef:tja, ik wil niet banketstaaf doen...
maar je hebt in je profiel een foto staan, van een zwart paard, die op de voorhand een draf uitvoert.
je ziet beide achterbenen al van de grond, en nog 1 voorbeen aan de grond. (geen zuivere 2 takt dus)
idd, als je dan het paard in je hand niet zou tegen houden, zou hij serieus op zijn snufferd gaan.
Dat krijg je idd, als je een paard teveel op de hand rijd.
listiglistje schreef:Hij is PRO Arabisch volbloed (Shagya) en ANTI Engelse volbloed![]()
Maar er zijn toch aardige F1 producten voortgekomen uit de kruising met de (Engelse) volbloedsuccesvolle generatie was dat!