Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BaileyMix schreef:Heb hier een tijdje geleden ook al eens iets gepost, kom jullie nog een keertje lastigvallen
Ik heb dus enorm moeite met het lekker over de rug en nageeflijk rijden van Zafirah... Ze lijkt totaal ontspannen en als ik haar wat meer teugel geef loopt ze lekker met het koppie laag en kan ik haar zowel vwnw als ietsje ronder instellen. Echter, zodra ik de teugels normal pak gaat die kop omhoog en daar blijft 'ie. Ik longeer nu 1 keer per week, laag ingesteld en niet met druk, echter het gewicht v/d hulpteugels is genoeg om haar te laten zakken.
Ik weet gewoon niet meer wat ik fout doe en met mijn instructrice zit ik over dit onderwerp totaal niet op 1 lijn dus het wil gewoon niet lukkenHeb er zo gewoon geen lol meer in. Ze loopt heerlijk actief, ontspannen en ik werk haar iedere keer heel goed los. Ze is aan het been, scherp aan de hulpen... Ik probeer zacht te gaan zitten en wissel soms stukjes af met lang-laag halshouding, houdt mijn handen stil en licht contact met het bit maar ik weet wel bijna 100% zeker dat het met mijn evenwicht o.i.d. te maken heeft, moet haast wel. Ik heb iets aan mijn rechterheup waardoor ik redelijk scheef ben, maar dit is niet o pte lossen.... Kan ik dan nooit een paard lekker nageeflijk rijden?
Yamcha schreef:Dan trek je haar in de krul.
Alleen aan het been is neit genoeg, je moet je paard nergens in de weg zitten.
ilonaa5495 schreef:ik trek niet want daar ben ik zelf zwaar tegen gebruik ook geen hulpmiddelen. dit bereik ik namelijk alleen met boomloos zadel en bitloos hoodstel als ik met bithoofdstel rijd en met een boomzadel lukt me het helemaal niet
en ik rijd veel volte's met stelling dan daalt ze in en als ik dan weer de baan volg komt ze weer redelijk omhoog ik ben zelf namelijk erg van de zachte hand!
en als nog veel overgangen zodat ik haar achterhand er wel bij houd
Citaat:Ik reed afgelopen zaterdag weer in de les maar we reden in een andere bak dan normaal. Deze is minder zwaar. Maar in deze bak is hij altijd zijn hele leven lang al erg sloom en niet vooruit te krijgen. Ook miet met de zweep of heel veel been. Maar op een een of andere manier ging hij in stap wel met zijn hoofd omlaag lopen. Maar ik was vooral beIg hem vooruit te krijgen. Waarom gaat hij altijd als ik gem echt niet vooruit krijg wel met zijn hoofd omlaag lopen en als hij gewoon lekker actief is dan niet?