Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zooist schreef:Sowieso moet je dit op gaan bouwen. In de fijne galop die je beschrijft gebruikt ze spieren die ze anders niet of in veel mindere mate gebruikt.
Als je zelf tig km flink gesport hebt, kom je ook wel een grogy daaruit. Moet je weer even zoeken naar je ritme en balans om naar een ander toestel te lopen.
Ik zou adviseren om deze galop op te zoeken, daarna even te stappen en dan nog een keertje die galop opzoeken. Dus kortere tijd galoperen, een rustmoment en dan weer naar die galop toewerken.
Ik heb me ook ingeschreven voor de MRC
ankem schreef:Ik vind de kinders van Kelly ook echt op Kelly lijken....! Uiterlijk gezien dan.
As a model is een knapperd. Maakt toch wel verschil. Het ene paard toont anders, dan het andere. Ik ben net als zooist lang. Ik vind bij sommige paarden mijn bovenlijf zo'n eind er bovenuit steken. Moet echt een paard met een beetje front en nek hebben.
@Svdijk
Ik zou ook werken aan kort aanspreken en dan weer even laten rusten. Als je op een goede wijze spieren wilt trainen, dan ga je even tot het uiterste en vervolgens geef je 1 a 2 dagen die spieren rust om te herstellen. Er ontstaan kleine scheurtjes in spieren, die weer even tijd nodig hebben om te herstellen. Op deze wijze wordt de spier sterker.
Ik denk dat ik per training een verschillend doel centraal zou stellen en die na een dag of 2,3 weer terug laten komen.
MyWishMax schreef:Wat houdt die Mac riders cup in? Ik snap er weinig van...
Rhys schreef:Wow, dus de meesten van jullie trainen ook zo bij de winterdag wel een keer of 6 in de week?
Dat red ik echt nooit....
Ik heb geen eens een bak, alleen een weiland. Dus zodra het nat wordt moet ik als ik wil rijden weg met de trailer. En dan heb ik door de week 's avonds heel vaak vergaderingen, soms 2 maar soms ben ik ook geen enkele avond thuis. Dus ik ben op dit moment blij als ik 3 of 4 x in de week kan rijden. En dan kun je alleen op conditie houden, denk ik.
Elke winter is dat weer een frustratie, maar ja, het is niet anders!
Goed nieuws is wel dat het vandaag de kortste dag is, we gaan vanaf nu de goede kant weer op!
ankem schreef:Ja, maar doe je deze training op deze manier dagelijks Svdijk? Daar gaat het om. Ik denk dat je gedurende de training genoeg rustmomenten inbouwt. Het gaat erom of het lijf na de training voldoende tijd krijgt om te herstellen. Dat herstel is vaak rond een dag of 2.
Die twee tussenliggende dagen zou je je training anders moeten invullen. De focus op een ander onderdeel leggen. Bijvoorbeeld meer op conditie-, dan op krachttraining.
svdijk86 schreef:Klinkt wel logisch.. want met een paard dat weinig springt ga je ook niet iedere dag (hoog) springen. Maar dat verhaal wat jij verteld over kleine scheurtjes dat kende ik niet eigenlijk
Ik ken alleen het "Als ze spierpijn heeft moet je daar wel doorheen rijden, al is het maar even anders heeft de training geen effect en doen de spieren niet sterker worden" nja als ze moe is is ze moe.. maar vandaar dat ik het dus dagelijks herhaalde..