Polderpaard, we hebben ook een drama-voorjaar! Wisselingen van temperatuur, veel te koud voor de tijd van het jaar en wind. Zou niet moeten meespelen maar doet het toch. Met warm weer zijn ze vaak beter te handlen.
En natuurlijk gaat het met ups en downs, we werken nu eenmaal met dieren die een stuk onvoorspelbaarder zijn dan een fiets 
Maar bovenal: ik denk dat wij, iedereen uit dit forum, vooral weer moeten leren genieten! niet kijken naar alles wat fout kan gaan maar genieten als het goed gaat en ontspannen! makkelijker gezegd dan gedaan als je er weer eens vandoor vliegt 
Merk een onwijs verschil met wie me begeleidt. Degene waar hij in training staat en die dus nu met me aan het werk is, duwt me drempels over waar ik zelf niet overheen was gegaan (gister voor t eerst helemaal los, zelf galopperen,een klein sprongetje en buiten uitstappen), terwijl ik na mijn rondjes draf eigenlijk wel klaar was voor de dag!) en laat me zien dat het wegrennen dat hij doet, hoofdzakelijk aan mij ligt! Dat geeft me veel vertrouwen: ik kan makkelijker mezelf veranderen dan hem. Ik ga er eigenlijk altijd vanuit (probeer ik verstandelijk dan haha) dat een paard iets niet uit kwaadheid doet (over het algemeen) maar omdat jij als ruiter niet voldoende steun kunt bieden, omdat we een miscommunicatie hebben of omdat hij iets heeft aangeleerd. Daarmee is het niet opgelost overigens, maar zorgt in mijn geval wel dat ik minder angst heb...