Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abby

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:37

Kaja schreef
Citaat:
Een LDR topic over voor- en nadelen is prima, daarnaast moet er niet worden vergeten dat elk ander systeem ook voor- en nadelen heeft, maar dat wijzen, namen en foto's van bekende ruiters/amazones hoeft wat mij betreft niet meer en is i.m.o ook vlostrekt overbodig....

Eens en niet mee eens. Eens omdat de manier waarop deze mensen af en toe bejegend worden de grens van het fatsoenlijke overschrijdt.
Niet mee eens omdat deze mensen in de sport op het hoogste niveau rijden en dus -bezien vanuit het beloningssysteem van de sport- tot de besten van Nederland, Europa, de wereld behoren. Daarom verwacht je dus dat deze mensen laten zien hoe correct rijden eruit ziet en dat zij dus een illustratieve functie hebben in dit soort topics.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:42

abby schreef:
ter introductie:
Afbeelding

Afbeelding
"Teapot Neck." Red stars indicate areas where damage can occur in horses consistently worked behind the vertical. There can be structural alterations (calcifications) in the bone of the vertebrae or skull combined with trauma to the nuchal ligament, choking where the windpipe traverses the bones of the hyoid and overstretching of the cervical serratus muscles attached to the scapula.

Afbeelding
Radiograph of insertion desmopathy at the poll (red arrow).

Afbeelding

Thermograph of an insertion desmopathy in the neck connecting structures. Note areas of bright yellow. These correspond to strains at poll, hyoid region and jaw attachment of sternomandibular muscles as well as part of the cervical serratus. You can also make out pinkish indications of the cervical vertebrae aligned as for the cramped position of "teapot neck."

Afbeelding
An Olympic horse worked on a tight rein with neck shortened to "teapot neck." The gait is altered in tempo (less than 50 strides per minute) by breaking the diagonal pair of passage. This not only strains the airway and axial skeletal structure, but requires the horse to drop its entire mass on one leg during each stride. Posture recorded by matching the computer model with video frames. According to the estimates of the model, the spine is level, although the outline an observer sees gives the impression of very marked positive relative elevation.

bron: http://nicholnl.wcp.muohio.edu/DingosBr ... ebit3.html

Joepie, Mijn bron wordt gebruikt Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:44

Maar commentaar als kapot rijden, paarden die bang zijn en makkelijk te intimideren zijn, ruiters die zogezegd niet kunnen rijden etc. zijn NOT DONE!!!

Deze mensen hebben hard HEEL hard getraind om te bereiken wat ze inmiddels bereikt hebben!! En ik vind het gewoon waardeloos om steken onder water te geven en personen af te kraken terwijl de meeste hier nog geen deuk in een pakje boter rijden!

Zij hebben nooit een training bijgewoond van Anky of Thamar of Kirsten!! Of al die andere die hier door de modder getrokken worden!

En dat komt er nog zo'n post bij van doubledream, waarbij mijn reacties daarop gewoon puur sarcastisch zijn en ik er achter kom dat ik gewoon met een penny te maken heb....

Een penny die even verteld wat Thamar en Kirsten fout doen......
Dat overschrijdt elke vorm van fatsoen.... Overigens "de beste stuurlui staan aan wal" Knipoog

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:48

Het mag toch wel eens om vragen te stellen bij de steeds extremere eisen die de topsport aan de paarden stelt??, hier is dat toevallig dressuur, maar ik weet zeker dat er in andere takken ook extreme trainingswijzen zijn, alleen komt Anky en co er echt mee naar buiten. Niet dat ik er nu voor ben ...

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:49

Knipoog Kaja, ik schreef niet voor niets 'illustratieve rol'. Ach gut

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:03

Penny meisje...hmmz oke wat jij wilt. Maar ik ben geen penny meisje ik loop me paard niet te versieren met roze bandages, strikjes en bloemen. en ik heb geen arabische hengst in mijn achtertuin! Ik train heel hard om naar een hoog niveau te komen en rijd nu met mijn paard M1 ik heb het paard zelf alles aangeleerd het beest kon echt helemaal niks niet eens normaal draven! dus zeg niet dat alleen zij HEEL hard trainen. dus de mensen die zelf nog geen deuk in een pakje boter rijden zijn dus maar minder waardig. Maar vind je zelf niet dat op die foto's die ik plaatste de houding niet erg netjes is of vind jij dat omdat hun altijd heel hard trainen en omdat hun op een hoog niveau rijden ze maar gewoon mogen liggen op hun paard. met hun handen mogen terug werken en de handen niet op de goede plaats dat ze dat mogen? nee ik vind van niet als je zo'n foto van je zelf maakt en dat op bokt plaats word je er ook op afgerekend dus waarom hun niet? Dat zijn ook maar mensen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:08

doubledream schreef:
Penny meisje...hmmz oke wat jij wilt. Maar ik ben geen penny meisje ik loop me paard niet te versieren met roze bandages, strikjes en bloemen. en ik heb geen arabische hengst in mijn achtertuin! Ik train heel hard om naar een hoog niveau te komen en rijd nu met mijn paard M1 ik heb het paard zelf alles aangeleerd het beest kon echt helemaal niks niet eens normaal draven! dus zeg niet dat alleen zij HEEL hard trainen. dus de mensen die zelf nog geen deuk in een pakje boter rijden zijn dus maar minder waardig. Maar vind je zelf niet dat op die foto's die ik plaatste de houding niet erg netjes is of vind jij dat omdat hun altijd heel hard trainen en omdat hun op een hoog niveau rijden ze maar gewoon mogen liggen op hun paard. met hun handen mogen terug werken en de handen niet op de goede plaats dat ze dat mogen? nee ik vind van niet als je zo'n foto van je zelf maakt en dat op bokt plaats word je er ook op afgerekend dus waarom hun niet?

Ik denk dat je een zelf opgeleid M1 paard niet kunt vergelijken met de tienallen paarden die dagelijks op topniveau worden getraind door de echte profs. Overigens is met een M1 paard niets mis mee, alleen zullen wij er een andere mening wat betreft 'hard werken' op na houden Knipoog

En wat betreft de houdingen van sommige ruiters en amazones die in dit topic onder de loep worden genomen, bedenk wel dat dit allen moment opnames zijn. Als je zo'n iemand nou echt veelvuldig in de ring als een krant voorbij ziet komen, dan kun je denk ik wel een aardige mening voor jezelf vormen. Maar een plaatje kan je maken of breken. En de plaatjes die hier geplaatst worden doen niets anders dan mensen afbreken.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:17

VValar schreef:
doubledream schreef:
Penny meisje...hmmz oke wat jij wilt. Maar ik ben geen penny meisje ik loop me paard niet te versieren met roze bandages, strikjes en bloemen. en ik heb geen arabische hengst in mijn achtertuin! Ik train heel hard om naar een hoog niveau te komen en rijd nu met mijn paard M1 ik heb het paard zelf alles aangeleerd het beest kon echt helemaal niks niet eens normaal draven! dus zeg niet dat alleen zij HEEL hard trainen. dus de mensen die zelf nog geen deuk in een pakje boter rijden zijn dus maar minder waardig. Maar vind je zelf niet dat op die foto's die ik plaatste de houding niet erg netjes is of vind jij dat omdat hun altijd heel hard trainen en omdat hun op een hoog niveau rijden ze maar gewoon mogen liggen op hun paard. met hun handen mogen terug werken en de handen niet op de goede plaats dat ze dat mogen? nee ik vind van niet als je zo'n foto van je zelf maakt en dat op bokt plaats word je er ook op afgerekend dus waarom hun niet?

Ik denk dat je een zelf opgeleid M1 paard niet kunt vergelijken met de tienallen paarden die dagelijks op topniveau worden getraind door de echte profs. Overigens is met een M1 paard niets mis mee, alleen zullen wij er een andere mening wat betreft 'hard werken' op na houden Knipoog

En wat betreft de houdingen van sommige ruiters en amazones die in dit topic onder de loep worden genomen, bedenk wel dat dit allen moment opnames zijn. Als je zo'n iemand nou echt veelvuldig in de ring als een krant voorbij ziet komen, dan kun je denk ik wel een aardige mening voor jezelf vormen. Maar een plaatje kan je maken of breken. En de plaatjes die hier geplaatst worden doen niets anders dan mensen afbreken.

Nou ja niet helemaal zelf wel met les natuurlijk anders kom je er echt niet. Tuurlijk zijn het moment opnames. Maar als een bokker een hele rits foto's neer zet waar hij/zij op een paard rijd en hij/zij zit met zijn benen in het paard zijn flanken word hier op gereageerd heeft iemand een slof dan word hier op gereageerd. Zo heb ik dat ook bij de foto's gedaan die ik plaatste. En dat ik dan meteen "aangevallen" en een penny meisje genoemd word vind ik dit wel erg kinderachtig, dat is mijn mening. veder houd ik er nu over op want hier gaat het niet over en heeft de TS niet dit Topc voor geopent.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:19

Maar veel momentopnames maken samen een algmene opname, en die krijg ik wel op andere fotos' van op andere bronnen ook te zien. ..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:21

Astragirl schreef:
Maar veel momentopnames maken samen een algmene opname, en die krijg ik wel op andere fotos' van op andere bronnen ook te zien. ..

Wat doe jij dan met die foto's? Zet je ze allemaal op een rijtje achter elkaar zodat je een mooi lopend foto verhaal krijgt? Als je echt een juist beeld wilt vormen (en er nog wat van wilt opsteken ook), kun je het beste de ruiters en amazones IRL gaan bekijken. Dus op een wedstrijd of clinic of iets dergelijks. Geloof me, dat geeft een veel beter beeld dan al die foto's die jij van je verschillende bronnen krijgt toe gemaild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:25

Renate12 schreef:
Hetzelfde geldt voor het niet rijden op de OS.

Dat zegt namelijk helemaal niets over de rijkunst van iemand.

hahah ja joh sommigen op de OS kunnen niet rijden... whaha ja slaap lekker. dus als je Z bent zegt het ook niets over je rijkunst?? waarom zijn er dan verschillende nivo's??

Nou hier kan ik eigenlijk wel op antwoorden dat dat inderdaad zo is. Kijk eens naar de combinaties in de B die een paard met balans, tact en schwung hebben en dat netjes gereden wordt en kijk een stukje verderope ens de Z ring in en zie een paard dat op stang en sporen bij elkaar getrokken wordt. Andersom is het natuurlijk ook vaak genoeg te zine, maar ik kan wel zeggen dat ik vind dat in elk geval tot aan Z2 niveau rijkunst en niveau niet per definitie samenhangen. Plus dat er mensen zijn die geweldig gevoel voor rijden hebben, maar die nooit een paard uitbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:44

doubledream schreef:
...... Maar vind je zelf niet dat op die foto's die ik plaatste de houding niet erg netjes is of vind jij dat omdat hun altijd heel hard trainen en omdat hun op een hoog niveau rijden ze maar gewoon mogen liggen op hun paard. met hun handen mogen terug werken en de handen niet op de goede plaats dat ze dat mogen? nee ik vind van niet als je zo'n foto van je zelf maakt en dat op bokt plaats word je er ook op afgerekend dus waarom hun niet? Dat zijn ook maar mensen.

Even een stukje achtergrond info. Dit zijn geen foto's maar stills uit een video filmpje. Ik heb TS vrijdag zelf in de weer gezien rond de losrijring met een heel handzaam videocameraatje [ik sta nb zelf ook op een aantal foto's als toeschouwer]. Als je de foto's kritisch bekijkt kun je zelf ook zien dat het hier om stills gaat. TS is daar vanaf ongeveer 10.30 uur tot 16.30 uur aan het filmen geweest.
Ik ben zelf een groot deel van die tijd bij de losrijring aanwezig geweest en ik heb nooit de indruk gekregen dat er zo slecht gereden werd. Ik heb zelf ook wat plaatjes geschoten van deelnemers die er heel anders uit zien. Ik krijg dus sterk het vermoeden dat hier met opzet de meest extreme stills uit de video zijn genomen om hier een statement te maken.
Heb je zelf wel eens je leukste vakantie video op slow-motion afgespeeld? Hoe leuk je er toen uit zag, er zijn dan altijd wel stills te vinden waar je een gekke bek trekt bijv omdat je midden in een gesprek bent. Zo'n beeld is dan niet representatief voor hoe jij er IRL uitziet.
Precies hetzelfde heeft TS hier ook gedaan. Om haar verhaal meer kracht bij te kunnen zetten heeft ze extremen opgezocht maar imo verliest ze daarmee een stukje geloofwaardigheid.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:47

De jeugd van tegewoordig

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:53

Jippie schreef:
doubledream schreef:
...... Maar vind je zelf niet dat op die foto's die ik plaatste de houding niet erg netjes is of vind jij dat omdat hun altijd heel hard trainen en omdat hun op een hoog niveau rijden ze maar gewoon mogen liggen op hun paard. met hun handen mogen terug werken en de handen niet op de goede plaats dat ze dat mogen? nee ik vind van niet als je zo'n foto van je zelf maakt en dat op bokt plaats word je er ook op afgerekend dus waarom hun niet? Dat zijn ook maar mensen.

Even een stukje achtergrond info. Dit zijn geen foto's maar stills uit een video filmpje. Ik heb TS vrijdag zelf in de weer gezien rond de losrijring met een heel handzaam videocameraatje [ik sta nb zelf ook op een aantal foto's als toeschouwer]. Als je de foto's kritisch bekijkt kun je zelf ook zien dat het hier om stills gaat. TS is daar vanaf ongeveer 10.30 uur tot 16.30 uur aan het filmen geweest.
Ik ben zelf een groot deel van die tijd bij de losrijring aanwezig geweest en ik heb nooit de indruk gekregen dat er zo slecht gereden werd. Ik heb zelf ook wat plaatjes geschoten van deelnemers die er heel anders uit zien. Ik krijg dus sterk het vermoeden dat hier met opzet de meest extreme stills uit de video zijn genomen om hier een statement te maken.
Heb je zelf wel eens je leukste vakantie video op slow-motion afgespeeld? Hoe leuk je er toen uit zag, er zijn dan altijd wel stills te vinden waar je een gekke bek trekt bijv omdat je midden in een gesprek bent. Zo'n beeld is dan niet representatief voor hoe jij er IRL uitziet.
Precies hetzelfde heeft TS hier ook gedaan. Om haar verhaal meer kracht bij te kunnen zetten heeft ze extremen opgezocht maar imo verliest ze daarmee een stukje geloofwaardigheid.

Ik had hier al zo`n vermoeden van erg zielig dat ze dan alleen dit laat zien en niet een beeld geven van het losrijden van begin tot aan de proef.
Vind het zowie zo niet kunnen om hier mensen zo af te kraken terwijl ze zelf waarschijnlijk amper kunnen rijden, en hier alleen van kunnen dromen....

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:54

Jippie schreef:
doubledream schreef:

Even een stukje achtergrond info. Dit zijn geen foto's maar stills uit een video filmpje. Ik heb TS vrijdag zelf in de weer gezien rond de losrijring met een heel handzaam videocameraatje [ik sta nb zelf ook op een aantal foto's als toeschouwer]
. Als je de foto's kritisch bekijkt kun je zelf ook zien dat het hier om stills gaat. TS is daar vanaf ongeveer 10.30 uur tot 16.30 uur aan het filmen geweest.

Haaah nou ik heb geen camera..jammer genoeg dus ook geen vakantie kiekjes helaas maar enfin ik wist niet dat het stills waren dat zag ik niet zo 1,2,3 omdat ik eerst naar het paard keek en toen naar de houding van de ruiters. Ik beoordeelde ook alleen de 3 foto's die ik had geplaatst sommige vond ik wel goed en netjes en ik kijk ook echt niet welke topruiter er op zit maar ik kijk gewoon heel kritisch naar de houding die ik op dat moment zie. Dat doe ik ook bij mijn eigen foto's als ik op 7 van de 10 foto's scheef zit zit ik toch echt scheef dus heb ik een verkeerde houding. Dat de TS de extreemste foto's heeft geplaatst wist ik niet. Heb je zelf ook foto's dan kan je die misschien ook hier neer zeten. Om zo misschien een goed beeld te krijgen

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:56

hoe dat nou kwam Verward het zal wel
Laatst bijgewerkt door doubledream op 14-06-05 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:57

Kan zijn Jippie, maar ik moet zeggen dat de stils goed overeenkomen met wat ik Anky, Edward en Tineke wel op clinics heb zien demonstreren. ZO extreem dat dit maar enkele seconden op die hele middag te zien is geweest, is het iig niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:00

Doubledream ben je een schaduw van TYloo99?

Citaat:
Dit zijn geen foto's maar stills uit een video filmpje. Ik heb TS vrijdag zelf in de weer gezien rond de losrijring met een heel handzaam videocameraatje

TS= Topic Starter

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:02

Jippie schreef[quote]Ik vind het zo vreemd dat de positie van de wervels in de hals heel erg verschillend zijn in de tekening. Kijk eens naar de afstand van de werveld tov de manenkam. Ik vraag me af hoe dat anatomisch mogelijk is, zwevende wervels?[/qoute]

Ja, de halswervels van het paard zijn op deze overigens zeer bijzondere manier aangezet.
Afbeelding

Afbeelding

zoals je op bovenstaande afbeeldingen ziet, zie je voor de schoftwervels een heel diep gelegen wervel zitten. Deze wervel is belangrijk voor de brugfunctie van de halswervels. Je ziet ook de grote halsspieren die ervoor zorgen dat het paard het hoofd kan dragen.

(als je je paard bij de manenkam pakt, moet je die heel soepel van links naar rechts kunnen bewegen; Dat kan pertinent niet als daar de wervels zich zouden bevinden)

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:07

runningkawa schreef:

Citaat:
Dit zijn geen foto's maar stills uit een video filmpje.
Ik heb TS
vrijdag zelf in de weer gezien rond de losrijring met een heel handzaam videocameraatje

TS= Topic Starter

whaha niet dat ik weet. ik ken heel tyloo99 niet ik heb wel ergens een fout gemaakt maar en het klopte niet het zal wel ik ben geen schaduw van iemand als je dat denkt Haha! Haha! Haha!

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:12

runningkawa schreef:

Citaat:
Dit zijn geen foto's maar stills uit een video filmpje.
Ik heb TS

vrijdag zelf in de weer gezien rond de losrijring met een heel handzaam videocameraatje

TS= Topic Starter

whaha niet dat ik weet. ik ken heel tyloo99 niet ik heb wel ergens een fout gemaakt maar en het klopte niet het zal wel ik ben geen schaduw van iemand als je dat denkt Haha! Haha! Haha! hoe kom je daar bij dan? ik snap je uitleg niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:12

doubledream schreef:
Dat de TS de extreemste foto's heeft geplaatst wist ik niet. Heb je zelf ook foto's dan kan je die misschien ook hier neer zeten. Om zo misschien een goed beeld te krijgen

Stel dat TS de slechtste foto's heeft geplaatst en ik de beste.... Kijk en oordeel zelf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:15

Het is niet zo als bij het inrijden nietmet de kin op de boeg geplakt

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:16

Jippie: Ik zie bij de eerste foto de poll hoogste punt (Edit: of komt dat alleen maar omdat ie hier net voor van de grond af is?), of wat was je bedoeling?