michelle933 schreef:Ja volgens mij vind die er niks aan in de bak haha.
En ja tis vrij zwaar zand. Vooral in de hoeken.
Ik heb 3 kwartier gisteren alleen maar voltes gereden en hoofdje naar binnen en nog wilde die niet zakken, zelfs een klein beetje niet![]()
5 min later loop je langs de graskant.. Woepp ja hoor![]()
superwoman schreef:Ik vind het niet zo verstandig om zo lang dezelfde oefening te doen. Ga eens lekker veel afwisselen, zonder slordig te rijden.
Ik verwacht ook dat het onbewust komt door je houding. Een (te) zware bak loopt natuurlijk minder fijn, maar eentonige oefeningen maken de bak ook saai.
michelle933 schreef:Mijn houding???? Hahahaha ja hoor!!! Ben 4e met de zitcompeetitie geworden maargoed. Ga niet oordelen als je niks weet -_- met je slordig rijden.. En ja veel overgangen rij ik ja. Dus ik denk dat je maar beter niet kan reageren. Alleen serieuse reacties. En niet van die mensene die er maar gelijk van uit gaan.. Dat me houding niet goed is, dat ik niet kan rijden, etc etc
Dat je vierde bent geworden met de zitcompetitie zegt helemaal niks over je ruitergevoel Michelle.

Een paard / pony gaat nageven als het rechtgericht, binnenbeen onder de massa en "aan elkaar" loopt met voldoende impuls. Ik schat zo in - door de zware bak - er impulsverlies is. Als je daarbij op de volte rijdt en het paard bijvoorbeeld over de schouder laat weglopen, komt het achterbeen nooit onder de massa, is hij niet rechtgericht en wordt dan ook niet nageeflijk.