Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:14

Welkom Roxx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:17

:wave: Roxx!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:04

De buienradar laat voor het eerste half uur nog niet veel goeds zien. Dan maar ietsje later weg. Rijd toch nog niet zo lang achter elkaar, omdat Kelly rustig aan moet opbouwen.
Moet wel even rijden, want ben aan het zweven. Moet weer even aarden en met beide beentjes op de grond. Heb een innerlijke onrust. Paard rijden maakt weer zennnnnnnn...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:14

Hallo allemaal! Hartelijk dank voor het lieve welkom!
Ik heb nu een paar lessen bij Laura Zwart gehad en ben met mijn eigen instructrice Megin Kuykhoven nu ook veel met de zit bezig. Vanavond weer lekker oefenen, heb er al weer helemaal zin in!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:52

Zooooo jullie kleppen veel :oo
Hai Roxx :wave:
Ik heb wel een leuke oefening voor dat binnenbeen buitenschouder maar ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen, dat moet ik eigenlijk even laten zien... misschien waag ik straks nog een poging.

Japeloup, ik sta bij een reiningruiter op stal en daar moet je echt beide armen voor je houden anders ga je scheef zitten :j
Misschien is het bij andere disciplines anders maar eigenlijk denk ik van niet.
Dus wat mij betreft is het echt onzin dat het zo hoort, je arm laten hangen.
Dan kun je dus niet technisch correct rijden. Reining is een beetje de dressuur van het western dus dat heeft alles te maken met je paard goed voor elkaar hebben.
Ik weet niet of en wat voor niveau die westernruiters rijden die jij dan ziet?
Ik ga wel ff een filmpje zoeken dan kun je het zien.

Deze ruiter is een van de beste van de wereld, nou ja zijn paarden winnen alles als hij erop zit :D
Je hoeft niet het hele filmpje te kijken om te zien dat hij zijn losse hand altijd voor zich houdt (mag wel natuurlijk :P )

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:16

Mooi filmpje, maar zie ook bij hem zijn rechter schouder verder naar achter zitten dan de linker. Minder als wat ik zie bij de mensen die ik in mijn omgeving zie western rijden.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:33

ja dat zag ik ook, ik denk dat je daar haast niet aan ontkomt als je met een hand met zo'n snelheid rijdt.
Deze man is een begrip in de reiningsport ik heb niet de illusie of de ambitie om zo te rijden, het komt mij nogal hard over, maar dat kan ik ook mis hebben, t is maar net met wat voor ogen je ernaar kijkt.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:16

Denk niet dat het aan de snelheid ligt, vind het knap wat hij doet, maar hoef het niet te kunnen, niet mijn ding. Vind persoonlijk de trail en de horsemanship vriendelijker om te zien. En ook dat vergt een hoop discipline van paard en ruiter.
Denk dat mijn witje dat ook wel leuk zou vinden om te doen. Maar ik hou het liever bij dressuur. Maar sluit niet uit dat ik in mijn training verschillende dingen wel mee ga pakken zodra ik weer wat kan doen.....

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:39

In de bit van december stond een goed stukje over (snelle)cirkels rijden van Cira Baeck. Daar komt de zelfstandigheid van het paard ook goed in naar voren.

Wat ik weet van trail is dat dat ook echt wel heel moeilijk is en echt controle hebben over iedere stap van ieder been van je paard.
Ik en Kid zijn daar te lomp en niet nouwkeurig genoeg voor :P
Ik ben een hobbyreiner en trail vindt Kid echt heel leuk maar dan wel echt trail dus dwars door de bossen je eigen paadje vinden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:14

Wat is trail?

Is dat zo heel hard om de tonnen heen gaan? Daar moet je toch vooral goed voor kunnen sturen, lijkt mij?

Dan vindt Veggy dat denk ook leuk :j

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:17

Nee, dat is barrelrace.
Trail is achterwaarts door een soort labyrint. Zijwaarts over balken. Deur open/sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:18

Niks voor mij :')

Denk dat dat niet goed komt :n

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:20

Is horsmanship het tonen v.d. Gangen? Dus een uberlangzame jog?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:24

Trail is leuk! :j vooral met een paard wat zelf fanatiek meedenkt en de route maar vast zelf in vult :j

:+ -O-

Jessie was dol op trail. Niet te houden stampte ze fanatiek door het parcours heen, volledig ontoerekeningsvatbaar en doof voor mijn hulpen. Maar een schik dat ze had :') en ze kon het ook nog eens heel goed. Vierkantjes, zijwaarts, in een krappe L-achterwaarts.. zonder moeite. Maar dat doen op het moment dat het moest.. mwoah :+

Horsemanship vond ik ook erg leuk :j Reining ook. Jes kon dat best heel geinig. Het ging niet hard maar ze spinde bijvoorbeeld (in stap :P ) correct. Rollbacks draaide ze haar hoef niet voor om, daar werd ze bloedfanatiek van. Zo gaaf :D

Ik moet zeggen dat ik een correct gereden reiningproef érg gaaf vindt, maar helaas zie je die in de grote wedstrijden maar weinig... En helemaal als je ziet hoe het er aan toe gaat in de losrij-arena. Heb nu een aantal (grote) wedstrijden bezocht maar wat je daar ziet... dressuur is daar niet heilig in maar ik heb het nog niet veel dressuurruiters zo bont zien maken als sommige westernruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:26

Berdien, Jessie klinkt als een zeer leuk paard :D

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:42

ankem schreef:
Is horsmanship het tonen v.d. Gangen? Dus een uberlangzame jog?

Dat is pleasure

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:59

Is het ook Yamcha. Paard met een gebruiksaanwijzing maar goud eerlijk. Je mag haar altijd een keer komen uitproberen hoor :D Of haar zoon. Iets minder karakter en een stuk zoeter maar wel met haar genen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:04

Ik wil Jessie best eens uitproberen, ben dol op gekke merries. Ze lijkt me echt een heerlijk paard <3

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:08

Zo. Weer even snel bijgelezen.
Welkom Roxx! :wave:

Hier nog een merriefan trouwens :j Heerlijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:10

Je bent van harte van harte welkom Yamcha :j Wellicht iets voor het voorjaar? Gaan we te paard het Noordlaarerbos in op Jes en Flynn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:11

Cool. Sowieso moeten we eens topic meeting doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:49

Alweer :D
Hier geen merriemens :n
Ik hou wel van streken, maar geen hormonengezeur. Daar heb ik zelf al voldoende last van :+
Dus heb ik een haflingerruin. Wel de streken, niet de hormonen :D

Alhoewel ik mijn twijfels kreeg toen ik hem zag uitsloven toen het nieuwe veulen er was :oo
Hij was wel heel knap, maar ook heel erg niet-ruin-achtig-macho.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:58

Merriegedrag heb ik ook niets mee. Gelukkig heb ik een merrie waarvan je eigenlijk niet merkt dat ze hengstig is (je ruikt het alleen :r ) en heeft ze behalve een Groot Karakter niet echt typisch merriegedrag. Ze weet alleen wat ze wil en hoe ze het wil. Ach, ik hou daar wel van :))

Flynn is heel gelijkmatig, heel zoet, vriendjes met iedereen en zolang je lief voor hem bent is hij een gelukkig paard. Mij wat te saai eigenlijk :o :=

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:27

Ik ben ook een merrie fan. Maar weer niet van echt merrie gedrag. Die van mij is een echte dame en je moet haar ook echt zo behandelen ;) jammer alleen dat ze zich zelf niet als een dame gedraagt, en als een varken in dr eigen mest rolt, niet handig met dat witte, nu dus gele kleurtje.

Maar even over een meating, lijkt me een strak plan. Nu stond er volgens mij al een soort van meating gepland als knollentuin weer les heeft van David. Maar we kunnen ook kijken of we iets kunnen plannen en dat we onze paarden meenemen. En natuurlijk mag je ook zonder paard komen :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:36

Laten we er een meeting met dubbel E van maken, anders wordt het iets met vlees. :)) :D Iets met eigen paard gaat het met mij niet worden wegens gebrek aan vervoer voor paardlief, maar ik kom graag zonder poownie. :j