Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
max66 schreef:ik wil zo graag gaan springen met mijn paard, maar ik durf niet!
Vroeger reed ik springwedstrijden. Ben op mijn 21ste helemaal gestopt met rijden en na ruim 20 jaar ben ik weer begonnen. Ben nu natuurlijk veel angstiger dan vroeger, en springen durf ik tot nu toe dus niet. Ik weet namelijk niet zeker of ik wel blijf zitten....
Hebben jullie tips?
Anniekkkk schreef:Misschien kun je eerst proberen de dressuur weer helemaal onder de knie te krijgen? Misschien als je je
daar een stuk zekerder bij voelt, zal een sprongetje vanzelf komen.Heb je les?
Ayla_Auriana schreef:Ik heb gister sinds 1,5 week is kunnen rijden. Dit keer samen met M mijn instructrice/bijrijdster. Ze wou Larose in de grote bak longeren omdat ze een week stil had gestaan en kijken hoe ze op longeren in de grote bak zou reageren. Maar helaas kwam na nog geen 5 minuten de zoon van de staleigenaar aangelopen/geschreeuwd dat ze daar niet mag longeren. Ik denken hehe ik eindelijk weer keer in de bak rijden, wel is waar met longe om eerst weer daar wat vertrouwen te winnen mag het niet. Dus toen maar weer naar de longeerton om daar te rijden. Ging erg goed. Daar was ik ook wel blij mee. Mijn vriend was weer keer mee om te filmen, dus kan nu goed mijn voortgang zien van gister en 2 weken geleden. Binnenkort maar even met de staleigenaar praten of we toch keer in de grote bak mogen longeren zodat ik daar ook weer mijn vertrouwen terug kan vinden.