Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik vol goede moed richting de wei om paard eruit te plukken. Staat ze kreupel. linker voorbeen. Hoeven uitgekrabt kijken of het daar zit. Zakt ze er ook gewoon doorheen. Dus het is wat anders waarschijnlijk. Heb haar maar geborsteld en been gekoeld. En terug in de wei. Zet ik haar op stal wordt ze knetter zonder de schapen. En in de wei klein stukje afzetten wordt ze ook gekker. MAar goed in volle galop/ draf ging ze terug naar haar schapen. Stom beest. Vanmorgen liep ze nog goed met buiten zetten dus er is in de tussentijd iets gebeurt. Kijk vanavond en morgen nog even aan. Blijf koelen en dan maar richting kliniek.
heb een rustig galopje gedaan, harder hoeft voor mij nog niet. Ik ben ook tot te conclusie gekomen dat het paard waarop ik normaal gesproken op rij, te lastig voor me is. Ik ben gewoon nog niet goed genoeg om haar te geven wat ze nodig heeft, zeker omdat ze nog jong is. We zijn beide onervaren en dat ging in dit geval niet zo goed. En mijn zelfvertrouwen gaat er ook niet op voorruit als ik op haar rij. Dus heb samen met mijn instructrice besloten dat ik ga overstappen naar het paard waarop in vandaag heb gereden. Die is gewoon wat makkelijker te rijden en daar kan ik meer van leren. Ik vind het wel jammer, want het is echt een lieve schat. Maar het is denk ik een betere keuze.
En als ik van de week hoorde wat hij heeft uitgespookt is dat al een kunstje op zich:P
Soms moet je je hart luchten n komt het gewoon voor een ander heel anders over. Dat is nadeel van schrijfwerk...
Wordt heerlijk weer en omdat ik de laatste week toch eigenlijk alleen maar gelongeerd heb ga ik er weer lekker op! Moet zeggen dat ik er al een week wel echt naar uitkijk dus dat is denk ik een goed teken. Ik zal de eigenaresse vragen of ze wat filmpjes wilt maken! Emmaa_ schreef:Misschien een voorstel wat je niet zo graag wilt horen hoor, maar is het dan misschien niet beter om eerst echt even de basisknopjes te bevestigen voordat je naar buiten gaat? Ik weet zelf ook hoe heerlijk het is om buiten te rijden maar ik weet ook dat ik tot 2 keer aan toe bijna een ongeluk heb gehad omdat ik naar buiten ging op een merrie die gewoon nog niet bevestigd genoeg was om mij mee naar buiten te nemen. Zelfs met iemand ernaast, zelfs aan de longeerlijn, zelfs met een slofteugel was het gewoon veel te gevaarlijk. Nou was dat ook nog eens niet zo'n brave merrie, erg heet en ontzettend eenkennig (niet alleen qua ruiter maar ook qua omgeving) maar toch.. Knopjes bevestigen en dan pas verder gaan kijken naar volgende stapjes lijkt mij het beste op zo'n moment, vooral als je zelf angst hebt
:
en ik ga straks terug richting paarden om hopelijk te genieten in het zonnetje van hen (fingers crossed!
), dus ik eindig ik hier. Antwoorden of steun nodig? Ik hoop het jullie allemaal te geven! X
Zat er ook echt met een big smile op.