Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:32

Privéles is ook duur, maar oh zo goed voor je :j

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:34

Ik geef zelf ook veel liever privéles als groeples. Maar ik moet toegeven dat ik zelf ook niet wekelijks een privéles zou kunnen betalen en de meeste klanten van mij lessen wekelijks.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:34

hmhmm.. In welke richting zou ik moeten gaan denken qua prijs? 15 euro per uur ofzo?
Of beledig ik mensen nu? :') Sorry hoor, maar heb geeen idee haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:36

Bij Japeloup betaal ik 20 per half uur :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:38

0__o

Howly cow, daar gaat mn geld :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:39

Ow sorry Japeloup, ik wil je niet beledigen ofzo, niet dat het verkeerd over komt.. :=
Ik moet gewoon hard vechten voor mn centjes, en heb (gelukkig) geen papa en mama die een mooie Z-pony en een vespascooter voor me kopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:40

Liesje1611 schreef:
0__o

_O- whahaha sorry, maar ik moest echt heel erg lachen :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:42

Yamcha schreef:
Liesje1611 schreef:
0__o

Haha ja ik moest even zenuwachtig lachen bij het bedrag :')
Echt zo van 'hahahah... oliebol'

En toen dacht ik van 'oh dit komt heeel subtiel over, well done lisanne' haha

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:43

Oliebol? Ik tikte verdorie helemaal geen oliebol >;)
Rotbokt :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:44

Ow wat ben ik blij dat ik geen merrie heb als ik dit allemaal lees _O-
Heb genoeg aan mijn eigen hormonen :+

Goed om je weer te paard te zien ankem!

Ik betaal 45 euro voor 3 kwartier les bij Noor. Daarom les ik ook niet elke week, maar om de week.
Moet ook erg hard werken voor mijn centen :j
Dus snap je opmerking wel hoor.

Ik heb vandaag zo leuk gereden :D
Jim probeerde echt op 1001 manieren onder het werk uit te komen, want het is nog steeds zooooo moeilijk.
Helaas voor hem gaf ik hem de kans niet. En toen werd ie woest :=
Soort van: shiiiiiiiit, ze doet het niet ^)
Wat doet ie dan? De benen uit zijn lijf lopen. Ik was blij dat ik peeskappen en strijklappen om had, hoorde het af en toe tikken. Hij was helemaal los in zijn lijf, swingde de pan uit en deed zo onwijs zijn best <3
Kortom, na wat Houdini-pogingen heb ik echt onwijs lekker gereden :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:47

Amanda schreef:
Ow wat ben ik blij dat ik geen merrie heb als ik dit allemaal lees _O-
Heb genoeg aan mijn eigen hormonen :+

Goed om je weer te paard te zien ankem!

Ik betaal 45 euro voor 3 kwartier les bij Noor. Daarom les ik ook niet elke week, maar om de week.
Moet ook erg hard werken voor mijn centen :j
Dus snap je oerkomg wel hoor.

Ik heb vandaag zo leuk gereden :D
Jim probeerde echt op 1001 manieren onder het werk uit te komen, want het is nog steeds zooooo moeilijk.
Helaas voor hem gaf ik hem de kans niet. En toen werd ie woest :=
Soort van: shiiiiiiiit, ze doet het niet ^)
Wat doet ie dan? De benen uit zijn lijf lopen. Ik was blij dat ik peeskappen en strijklappen om had, hoorde het af en toe tikken. Hij was helemaal los in zijn lijf, swingde de pan uit en deed zo onwijs zijn best <3
Kortom, na wat Houdini-pogingen heb ik echt onwijs lekker gereden :D

45 euro voor 3 kwartier?
Oooohw mama.. Dit wordt mn dood 0__o *zenuwachtig lachje*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:49

Sorry := :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:51

Liesje1611 schreef:
Yamcha schreef:

Jij bent echt mijn favo 16-jarige, jij, geweldig. Nu al geïnteresseerd in echt rijden, ipv een krulletje, en lintjes....... zo gaaf. En je bent echt ontzettend grappig :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:52

Amanda schreef:
Sorry := :(:)

Haha nee maakt niet uit :') Het echte leven is hard, haha

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:54

Yamcha schreef:
Liesje1611 schreef:

Jij bent echt mijn favo 16-jarige, jij, geweldig. Nu al geïnteresseerd in echt rijden, ipv een krulletje, en lintjes....... zo gaaf. En je bent echt ontzettend grappig :D

De favoriete 16-jarige van Yamcha..
MIJN LEVEN IS COMPLEET *\o/*
*doet een dansje*

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:03

Tijdens mn overwinnings 'favoriete 16 jarige'-dansje kwam mijn kleine teen in een frontale botsing met de poot van mijn bed. GREAT.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:43

Goede instructie is vaak niet goedkoop, wat niet inhoud dat dure instructie goed is.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:16

Maar.. Als je dan weinig betaalt, stelt het weinig voor, en als je veel betaalt, dan betekent dat niet dat je instructie goed is? :?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:20

Hoooo *remt* :P
Er zijn nogal wat instructeurs die zichzelf enorm goed vinden en je daardoor bijna een hoofdprijs betaald voor een les die vooral vol zit met een hoop geklets en weinig praten.
Er zijn nogal wat mensen die zichzelf instructeur noemen en er weinig van bakken. Die denken dat je iemand op paard zet, paar keer noemt dat hij/zij een volte moet rijden, paard in de krul moet trekken en hoppa dat was dan de les.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:22

LiVetime schreef:
Hoooo *remt* :P
Er zijn nogal wat instructeurs die zichzelf enorm goed vinden en je daardoor bijna een hoofdprijs betaald voor een les die vooral vol zit met een hoop geklets en weinig praten.
Er zijn nogal wat mensen die zichzelf instructeur noemen en er weinig van bakken. Die denken dat je iemand op paard zet, paar keer noemt dat hij/zij een volte moet rijden, paard in de krul moet trekken en hoppa dat was dan de les.

Haha, ja, dat snap ik!
Maar hoe moet ik dan als madame-kan-amper-op-een-paard-zitten weten of ik een goede instructeur/ice heb, of niet? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:39

Als jij één van de instructeurs neemt die hier in het topic posten en/of aanbevolen worden zit je goed, dat durf ik je garanderen :)
En dan hoef je niet alle fouten te maken die wij gemaakt hebben, en dat is een blessing; je kunt de dingen in één keer goed aanleren :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:12

Alvast sorry dat ik niet op alles reageer!!!

Amanda schreef:
Safiera: wat voer je hem nu?

Hij krijgt 2x p/d: 1/4 geweekte pulp, 1/4 DressuurPlus van Mijten, twee handjes lucerne en 25 gr Pavo Vital.
Daarnaast nog 1x een schepje magnesium en binnenkort weer wat olie voor de vacht.

1x per week ipv het normale voer een slobbertje van zemelen, lijnzaad en wat Subli Zonder (heb ik nog staan)

Van pulp werd hij eerder nooit heet... Eerst kreeg hij ipv de dressuur plus een mix van gerst met maïs (1:1)
Ben nu aan het zoeken of ik helemaal suikerloos en evt graanloos kan gaan voeren.

ankem schreef:
.Safiera
Een paard spiegelt enorm, dus het zou best kunnen zijn dat je eigen gevoelens indirect een rol spelen in dit gedrag.

Ik zoek eigenlijk nog een goede bananensingel. Heeft iemand ervaring met een bepaalde singel? De curve moet wel aardig zijn. Ik heb nu een met een te flauwe bocht erin.

Denk dat je 'm hebt daar... Ik had het niet goed zitten. Moest eigenlijk iemand zijn die dan zegt: "stop maar, ik neem 'm van je over en wordt eerst zelf maar eens rustig". Want opgeven wilde ik ook niet, maar tot rieel denken was ik ook niet echt meer in staat.

Vandaag drie kwartier gewandeld, wat we beiden fijn vonden. Paardje was enthausiast, maar hanteerbaar en vrij rustig. We zijn zelfs gaan kijken bij de drukke weg (vrachtverkeer) en dat ging wel goed :)

Wat instructeurs betreft: Ik betaal(de) 20 euro voor een klein uurtje, of we nou alleen of met twee reden. Deden het dan wel wekelijks, dus tikt toch aan... Maar volgens mij had ik een goede instructrice (zonder ORUN, dat heb je in DL niet) die al heel veel zelf heeft ervaren qua rijden, ook jonkies tot redelijk nievau rijden enzo... Plus dat ze zelf nog wekelijks leste :)

Je kunt ook in de buurt of via via rondkijken/vragen. En bijv. iemand via MP aanschrijven. Dan duidelijk zeggen dat je een andere manier van rijden zoekt (begin erg op ruiter gericht, ik zeg maar wat) en evt. eens alleen gaan praten of kijken als zij zelf rijdt. Dat zegt vaak ook een hoop, zeker als ze er uitleg bij willen geven wat ze doen en waarom. Heb je toch een goed beeld van iemand, die misschien geen diploma heeft, niet veel hoeft te vragen maar wél op een heel prettige manier kan helpen!
Of bij Centered riding kijken... En mocht je een goede vinden die duur(der) is, gewoon minder vaak gaan. Je krijgt als het goed is zo veel tips dat je zelf ook wel weer even vooruit kunt :j

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:15

haha, mooie merrie-verhalen! Heb in het verleden een merrie gehad (Zeoliet x Lucky Boy), was geen succes... Sindsdien ben ik toch echt van de ruinen. Alhoewel mijn meneer denkt dat hij hengst is... Sprong in het verleden over meerdere omheiningen om bij de merries te komen en sprong daar ook bovenop, hij weet hoe hij het zaakje in de gereed-stand moet zetten. Een van de redenen dat ik hem toen heb gekregen. Nu houdt hij zich redelijk rustig, maar eind deze maand krijgt hij weer een nieuw vriendinnetje, ben benieuwd!

Bijrijder moest bij mij €50 per maand betalen. Dit ook om een stukje zekerheid voor mijzelf te creeeren. Ze kon 3 maal per week rijden en was vrij om te doen wat ze wilde. Waarom zou ik enkel de lasten moeten dragen?
Priveles ga ik binnenkort hopelijk aan beginnen. Had vandaag met Menno ook echt een moment waarop ik er niet uit kwam wat ik verkeerd deed en hoe ik het op kon lossen. Beugels zijn bij hem 1 gaatje langer en heb bontje op het zadel geooid. Tevens kleine spoortjes om, weet ik ook (bijna)zeker dat ik mijn been niet optrek! Werkte prima, dus bedankt voor de tips!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:44

Liesje1611 schreef:
Haha, ja, dat snap ik!
Maar hoe moet ik dan als madame-kan-amper-op-een-paard-zitten weten of ik een goede instructeur/ice heb, of niet? :o

Ik vind het zelf erg belangrijk dat je je op je gemak voelt bij je instructeur/-trice en hij/zij je ook kan uitleggen waarom je bepaalde dingen op een bepaalde manier doet en dat jij je daar in kunt vinden.
Dat jullie neuzen dezelfde kant opstaan zegmaar ;) Je merkt vanzelf ook wel of iets voor jou werkt of niet.

Zelf heb ik ook geen bakken met geld hoor ;) Daarom les ik ook niet elke week en daarnaast moet ik altijd even zelf aan de slag kunnen met m'n tips en de boel even 'verwerken' zegmaar.
Ik schrijf ook altijd op waar ik in een les aan heb gewerkt want anders vergeet ik het geheid :j

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 01:32

Ben het eens met Eefke. Ik wil dat iemand mij kan leren voelen wat ik moet doen en op welk moment. Zie zo veel instructeurs alleen maar zeggen wat de leerling moet doen, zonder uitleg, zonder leermomenten. Ik wil vragen kunnen stellen in een les, ik wil na de les het gevoel hebben dat ik thuis in mijn eentje ook verder kan.

Checklistje:
- Begrijp ik wat de instructeur vertelt?
- Durf ik vragen te stellen en worden die vragen voldoende beantwoord? (immers als je een vraag stelt en er wordt alleen maar herhaald wat al gezegd was en wat je dus niet voldoende begreep, dan schiet je er nog niets mee op)
- Draagt de instructeur nieuwe kennis aan, blijf ik bijleren?
- Voelt mijn paard zich ontspannen en op zijn gemak in de les?
- Vind ik het leuk?

Zomaar wat punten die me nu te binnen schieten.

Boven alles moet je heel goed onthouden dat je kritisch mag zijn. Lesgeven is nog altijd een dienst, je bent gewoon een klant. Voel je vooral niet schuldig om verder te zoeken als iemand niet bevalt of het simpelweg niet klikt.